Deze variac goed??

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • West2010
    Son of the Bong
    MemberLucky Member
    • May 2010
    • 418

    #1

    Deze variac goed??

    Korting op 420shop
    Ben op zoek naar een dimmer voor mijn buisventilator, nu heb ik begrepen dat de Variac de betere keus is hiervoor.
    Alleen heb ik daar geen ervaring mee je hebt ze in verschillende klasse's en ampere's.
    Bijv. deze http://www.elektrodump.nl/1621-varia...sformator.html
    Deze is 2 A en 500W afgegeven vermogen, maar je hebt ze ook van 8 A met meer vermogen.
    Hoeveel watt mijn G-Tools-buisventilator precies is, weet ik niet, maar zal niet meer dan 100W zijn.
    Hij heeft 2 standen 260/340 en wil hem als de lamp uit is nog veel lager laten draaien i.v.m. geluid.
    Heeft iemand ervaring met een Variac en wat kan ik dan het beste doen?
    Heb al een Davin DV-11 fancontroller, maar deze kan ik niet gebruiken in combinatie met mijn buisventilator, want als ik die terug draai, gaat ie brommen en bonken
    Hoop dat iemand mij advies kan geven.
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: Deze variac goed??

    Yep, die heb ik ook voor m'n 500m3 slak, die kan ik tot stilstand dimmen zonder geluid.
    Die RVK125 zal lang niet aan de 100W komen, maar hoever je een buisfan terug kunt draaien weetikdanweerniet.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • West2010
      Son of the Bong
      MemberLucky Member
      • May 2010
      • 418

      #3
      Re: Deze variac goed??

      Oké bedankt, en over het terugdraaien van een buisventilator met een Variac,
      had ik op YouTube een filmpje gezien, dat gaat mooi daarmee
      Wou alleen weten of deze uitvoering goed was, omdat er ook zwaardere zijn.

      Comment

      Bezig...