Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekruimte bouwen+kweken@nogreenfingers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweekruimte bouwen+kweken@nogreenfingers

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

zoals duidelijk is in me tekt heb ik niet bepaald groene handjes,
    maar wel handige handjes.
    ik heb een ijzeren stelling gekocht op de bouwmarkt en heb nog 1 helft van de kast over.
    de kast word op maat buiten afgemeten 70cm hoog 90 lang en 45 breed.8mm mdf ligplanken(onder boven) en 18 mm dikke wanden van spaanplaat.
    nu heb ik vandaag een paar planken ervoor gehaald om de zijkanten dicht te timmeren,
    wel moet ik nog iets verzinnen voor de deur kan miss vanaf de boverkant door middel van n kantel luik te maken,
    met 2 goeie scharniertjes en 2 dragers.
    easyjob!
    ik ga de binnenkant van de kast bekleden met rockwool isolatie platen en radiatorfolie,
    zodat de warmte lekker binnen zal blijven.
    aan de bovenkant bouw ik 2 kleine ventilatoren denk aan 2 stuks 6 volt.
    aangesloten op ons luchtschachtsysteem naar de schoorsteen met een koolstoffilter ertussen uiteraard voor de buurtjes.
    ben nog wel opzoek naar n redelijk goedkope lamp die veel geeft maar weinig gebruikt er komt n klein kacheltje in te hangen op brandstof.

dit zijn mijn voorlopige ideeén ik hoop dat iemand verder ideeén heeft die mij verder kan helpen om leuke plantjes te laten groeien!

Re: Kweekruimte bouwen+kweken@nogreenfingers

Je kast hoger maken als 70cm...

Comment

Yep, 70cm is niet veel, en als daar ook nog isolatie in moet hou je niks over.
      Isolatie lijkt me ook wat overbodig, kacheltje ook, als je binnen kweekt, of ga je 'm buiten zetten ?
      Het is handig als je handig bent, maar kijk even rond op het forum naar alle ruimtes die gebruikt worden, voor je wat beginnersfouten maakt.
      Radiatorfolie reflecteert ook een stuk minder dan gewone witkalk (of Latex)

Qua lampen kom je op (zoveel mogelijk) spaarlampen, Tneon of TL.
      Dat vereist wel dat je gaat scroggen, maar da's niet zo moeilijk.

Succes.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

kachel op brandstof binnen lijkt me ook nie echt handig voor je gezondheid...

Comment

waarom is een kachel op brandstof binnen niet gezond ? De bouwmarkten staan vol met wiekkachels en lazerkachels type zibro. perfect bruikbaar voor binnen.

Comment

CO² misschien... Elke verbranding geeft CO², welke bij gebruik van zulke toestellen een nefast gevolg kunnen hebben. Bij afzuiging naar buiten toe is er geen enkel probleem. Circuleert de lucht in je woonruimte moet je toch met regelmaat ventileren.

Elk jaar hoor ik de verhalen van collega karpervissers dat er weer eens een dode gevallen is omdat er ene slimme in het najaar te koud had en een zibro in zen tent had gezet. CO² vergiftiging en nooit meer wakker geworden. Het is een gevaarlijk goedje hoor. Tegen dat je er iets van merkt is het te laat.
            Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

Comment

hier in Vlaanderen krijg je niet eens een bouwvergunning meer als er niet voldoende ventilatie voorzien is. Maar qua de nood aan ventilatie heb je wel gelijk.

Comment

Bezig...
              X