Re: Afzuiging s'nachts aan?
Bij mij is de LV altijd zeer laag, ik heb zelfs een extra luchtbevochtiger geïnstalleerd. Omdat het nogal koud is in mijn keldertje heb ik ook een warmtemat geïnstalleerd, vandaar ook de droge lucht. Om deze redenen laat ik de afzuiging 's nachts ook uit. Dit werkt zeer goed tot nu toe.
De plantjes zijn nu ver einde week 3 op 12/12 en dus nog niet echt groot. Ze beïnvloeden het milieu in de kast nog niet zo intens als een plant die op zijn einde loopt. Dus hoe het binnenkort gaat verlopen weet ik nog niet.
Ik rook niet, dus ik kan nog goed ruiken en soms begin ik n al een weëe geur in de kelder te onderscheiden.
Dit op het einde van de nacht, want overdag loopt de lucht netjes via een koolstoffilter.
In heel veel online cursussen staat nochtans dat tijdens de groei de LV inderdaad hoog moet zijn. Ik heb al gelezen tot 70%. Dit lijkt me nu ook wel veel, maar dit is geregeld terug te vinden. Nu ja, veel van die teksten lijken ook 80% op elkaar, dus er is door de 'auteurs' veel van elkaar gepikt, ook de fouten.
Mijn zielige plantjes leefden toch sterk op toen ik de LV drastisch verhoogde.
Bij mij is de LV altijd zeer laag, ik heb zelfs een extra luchtbevochtiger geïnstalleerd. Omdat het nogal koud is in mijn keldertje heb ik ook een warmtemat geïnstalleerd, vandaar ook de droge lucht. Om deze redenen laat ik de afzuiging 's nachts ook uit. Dit werkt zeer goed tot nu toe.
De plantjes zijn nu ver einde week 3 op 12/12 en dus nog niet echt groot. Ze beïnvloeden het milieu in de kast nog niet zo intens als een plant die op zijn einde loopt. Dus hoe het binnenkort gaat verlopen weet ik nog niet.
Ik rook niet, dus ik kan nog goed ruiken en soms begin ik n al een weëe geur in de kelder te onderscheiden.
Oorspronkelijk geplaatst door angel777
View Post
Mijn zielige plantjes leefden toch sterk op toen ik de LV drastisch verhoogde.

Comment