Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • kefcool
    Stoner
    Member
    • Jan 2013
    • 20

    #1

    Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

    Korting op 420shop
    xxxxx
    Last edited by kefcool; 3 May 2015, 06:47.
  • francisp
    Grower
    MemberLucky Member
    • May 2012
    • 685

    #2
    Re: Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

    Mens toch. Die geel-groene draden, dat is uw aarding. Sluit die toch als eerste aan, voor uw eigen veiligheid. De rest, voor zover ik kan zien, is goed aangesloten (maar ik denk dat die blauwe naar de lamp los zit) Kabelschoentjes kosten ook geen drol, maar zijn ook heel nuttig hoor !

    Lamp goed vastgedraaid ? En hoe lang is de kabel tussen de VSA en de armatuur ? Die mag ook niet te lang zijn.

    Comment

    • Cookaap
      Elite Grower
      • Dec 2011
      • 2730

      #3
      Re: Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

      Het zou kunnen dat de rechter blauwe draad er niet helemaal lekker inzit. Zoals francisp zegt moet je de aarde draad natuurlijk ook aansluiten (aan het schroefje).

      Comment

      • kefcool
        Stoner
        Member
        • Jan 2013
        • 20

        #4
        Re: Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

        Edit: Ah ok bedankt ik zal het nog eens proberen!

        Edit2: Het werkt nog steeds niet, alle draden zitten zeker goed aangesloten en heb de gele vastgemaakt aan het vijsje. Moet ik dit ook doen bij de draad van de vsa naar de lamp? De lengte van die draad is zo'n 3-4m ongeveer.
        Last edited by kefcool; 11 February 2013, 18:48.

        Comment

        • Rodigan
          Super Grower
          MemberLucky Member
          • May 2012
          • 1536

          #5
          Re: Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

          Het nut van die aarde draad is dat al je geleidende toestellen (VSA, lampenkap) geaard worden (je zult vast wel weten wat dat betekent), dus die aarde draad moet continue verbonden via de aarding in het stopcontact, de VSA en de lampenkap.
          Knip desnoods wat koperdraad weg zodat er niks bloot zit! 3-4 meter is nogal lang en overbodig. Daaraan kan het best liggen... Groetjes.
          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

          Comment

          • MrSpongeBong
            Plantje
            Nieuw Lid
            • Dec 2010
            • 12

            #6
            Re: Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

            Sowieso zien dat je koperdraden inderdaad niet buiten je lusterklemmen komen, safety first eh!
            Got High?

            Comment

            • kefcool
              Stoner
              Member
              • Jan 2013
              • 20

              #7
              Re: Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

              xxxxxx
              Last edited by kefcool; 3 May 2015, 06:47.

              Comment

              • Chauncy
                Stekje
                Nieuw Lid
                • Feb 2013
                • 5

                #8
                Re: Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

                Heb je de blauwe en de bruine al eens omgedraaid?

                Volgens mij is de blauwe de N.

                Comment

                • General
                  Senior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2012
                  • 919

                  #9
                  Re: Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

                  L en n kabels draaien om van je lamp naar je vsa. Dat is de fout

                  mobile message

                  Comment

                  • kefcool
                    Stoner
                    Member
                    • Jan 2013
                    • 20

                    #10
                    Re: Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

                    Ja dat had ik ondertussen ook al verandert. Blauwe bij N, bruine bij L. Ik denk dat ik ondertussen alle combinaties al heb geprobeerd, werkt maar niet.


                    Zo zijn ze aangesloten nu: http://www.wiet-zaden.nl/forum/download/file.php?id=39

                    Comment

                    • psychedelic1988
                      Retired
                      • Oct 2012
                      • 2796

                      #11
                      Re: Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

                      je moet bruin blauw bruin blauw aansluite van links naar rechts anders zal die het idd nooit gaan doen en ik weet niet of je hem inmiddels niet naar se gootje heb geholpen door hem verkeerd aan te sluiten op je netstroom

                      maar in ieder geval suc6 ermee

                      Comment

                      • Chauncy
                        Stekje
                        Nieuw Lid
                        • Feb 2013
                        • 5

                        #12
                        Re: Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

                        Misschien eens een foto van je lampaansluiting en van je vsa aansluiting posten hoe het er op dit moment in zit. Ook even duidelijk de tekentjes erop als het kan.

                        Comment

                        • psychedelic1988
                          Retired
                          • Oct 2012
                          • 2796

                          #13
                          Re: Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

                          zijn spullen hebben geen duidelijke tekens hij heeft foto's zat upgeload(post 1 en 7 duielijk zat) en hij zit iedere x fout. Ik heb vandeweek ook lopen klote omdat het niet duidelijk aangegeve staat maar als hij mijn manier volgt moet het goed komen want zo zit het bij mij ook en alles draait gewoon.

                          Comment

                          • kefcool
                            Stoner
                            Member
                            • Jan 2013
                            • 20

                            #14
                            Re: Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

                            Heb alles geprobeert. Ik denk dat ik die VSA idd naar de kut heb geholpen ondertussen. Is er geen manier dat ik kan testen of het VSA nog werkt? Het maakt nog wel geluid als hij insteekt.

                            En kan ik de lamp zonder VSA testen? Misschien is die lamp gewoon stuk.

                            Comment

                            • bramonius
                              Senior Grower
                              MemberLucky Member
                              • Feb 2012
                              • 793

                              #15
                              Re: Vraag aansluiten 600W lamp (foto's)

                              is je lamp niet gewoon kapot????

                              wat je hoort tikken is of een foutief relait (niet correct functionerend)
                              of je condensator die lekt. het kan dat je lamp intern kortsluiting geeft
                              waardoor je vsa de klap continu opvangt in bijvoorbeeld je condensator.

                              succes, ik zou hem eens goed door (laten) meten.

                              ps. komt het tikken uit je vsa of de fitting van je lamp??? dan is dat helder zeg maar.

                              Comment

                              Bezig...