kweeklampen??

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • timkweektim
    Advanced Stoner
    Member
    • Mar 2012
    • 67

    #1

    kweeklampen??

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik vroeg mij af heb altijd met p&g lampen gekweekt
    nu wil ik met hps gaan kweken en kan van een maat deze lamp krijgen http://www.marktplaats.nl/a/tuin-en-...reviousPage=lr

    zijn dat lampen die je gewoon zo in het stopcontact kan doen zonder vsa te gebruiken?

    en als dus goed begrijp zijn er dus 2 soorten lampen hps met vsa aansluiten en hps waar vsa al in verwerkt zit?

    mvg
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: kweeklampen??

    Daar zit al een VSA aan inderdaad. Je hebt dus extra warmte daarvan in je hok.
    Het zijn trouwens wel diepstralers volgens mij, dus die zouden iets hoger moeten hangen.

    Nee, er zijn veel meer soorten lampen.

    Ik zou trouwens geen 2ehands lampen gebruiken.
    Nieuwe HPS setjes zijn niet zoveel duurder.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • HJM
      Wicked Grower
      MemberLucky Member
      • Mar 2010
      • 3714

      #3
      Re: kweeklampen??

      Ze hebben ook breed stralers, En ja, in de tuinbouw zijn de armaturen met ingebouwde VSA.
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment

      • timkweektim
        Advanced Stoner
        Member
        • Mar 2012
        • 67

        #4
        Re: kweeklampen??

        Dus het beste is eigenlijk losse vsa buiten je hok ondat anders stukken warmer word?
        Ik.ben zo bang dat ik dat verkeerd aansluit is daar een duidelijk schema van?
        Want als.goed gelezen heb heb je alleen vsa en kap met lamp nodig en dan van lamp naar vsa verbinden en van vsa naar stopcontact(tijdklok)?
        Maar.hoe?

        Mvg

        Comment

        • francisp
          Grower
          MemberLucky Member
          • May 2012
          • 685

          #5
          Re: kweeklampen??

          Aansluitschema is normaal op de VSA geprint.

          Comment

          • timkweektim
            Advanced Stoner
            Member
            • Mar 2012
            • 67

            #6
            Re: kweeklampen??

            Hoe kan je testen of vsa nog goed is? Want kan 2dehands krijgen waarja weet natuurlijk niet of die goed werkt
            Of wat kost gemiddeld setje dus lamp,kap,vsa?

            Gr

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            En wat zijn goeie vsa dan zie veel die eti vsa zijn dat goeie?
            Maar zie ze ook van phillips maar die ziet er wat onafgewerkt uit zeg maar
            Wat zijn de goeie vsa die eti betaal namelijk maar 5 tientjes.voor 600watt

            Comment

            • motuzz
              Stoner
              Member
              • Jan 2013
              • 22

              #7
              Re: kweeklampen??

              Ik heb deze klaar hangen (nieuwprijs rond de 80 euro volledig)
              ELT 600W compleet
              De ELT 600 compleet set bestaat uit


              ELT 600W VSA
              Philips Son T Pia plus 600W
              Hamerslagkap
              Don’t panic, it's organic!

              Comment

              • timkweektim
                Advanced Stoner
                Member
                • Mar 2012
                • 67

                #8
                Re: kweeklampen??

                Zijn die lampen met vsa er aan vast goeie lampen?
                Is het enige nadeel dat ze meer warmte geven? Maar zijn ze even goed als hps met losse kap?

                Mvg

                Comment

                • motuzz
                  Stoner
                  Member
                  • Jan 2013
                  • 22

                  #9
                  Re: kweeklampen??

                  niet veel verschil volgensmij (op de prijs na...)
                  hoewel die met die vaste eraan (gavita, lumatec, ect...) meestal instelbaar zijn (met of zonder booster)
                  Don’t panic, it's organic!

                  Comment

                  • Gio5000
                    Expert Stoner
                    Member
                    • Dec 2011
                    • 79

                    #10
                    Re: kweeklampen??

                    Het ophangen geeft nog wel eens problemen de vsa is het zwaarste onderdeel van de lamp.

                    Beter een nieuw setje kopen maat gewoon losse kap.


                    Verstuurd van mijn GT-S5830 met Tapatalk
                    Gij zult niet stelen, De overheid duld geen concurentie!!

                    Comment

                    Bezig...