Re: De verlichting in je kweekruimte
Hallo ik heb een vraagje, ik ben pas begonnen met een microkweek kastje, en heb 2 spaarlampen gekocht, het zijn 42Watt Philips tornado's
( http://www.firstlight.nl/artikel/139...0220-240V.html )
Kleurcode 827 (2700K) en ze geven 3000 Lumen per stuk.
Heb hier voor de groei een 30cm TL buisje bij gehangen met kleur 840 (18W geloof ik)
De afmetingen van mijn kastje zijn 100 x 60 x 50
Heb er nu een AmnesiaHaze stekje in staan, lijkt het goed te doen.
Is dit genoeg licht voor mijn plantje of gaat dit niet werken?
Voor de ventilatie heb ik 2x 80mm pc fans als inlaat, rechts en links onderin en als afzuig heb ik een 120mm 230v fan ingebouwd met een capaciteit van max. 160m³, deze heb ik echter wel met een fancontroller gedimd tot ongeveer 80m³.
dagtemperatuur: 29 graden
Nachttemperatuur 21 graden
Luchtvochtigheid kan ik nog niet meten, maar ga snel een meter halen. voor de zekerheid maar een schaaltje water langs het stekje gezet.
Hebben jullie nog tips voor de verlichting en/of ventilatie, laat het me weten!
Groetjes, Danny.
Hallo ik heb een vraagje, ik ben pas begonnen met een microkweek kastje, en heb 2 spaarlampen gekocht, het zijn 42Watt Philips tornado's
( http://www.firstlight.nl/artikel/139...0220-240V.html )
Kleurcode 827 (2700K) en ze geven 3000 Lumen per stuk.
Heb hier voor de groei een 30cm TL buisje bij gehangen met kleur 840 (18W geloof ik)
De afmetingen van mijn kastje zijn 100 x 60 x 50
Heb er nu een AmnesiaHaze stekje in staan, lijkt het goed te doen.
Is dit genoeg licht voor mijn plantje of gaat dit niet werken?
Voor de ventilatie heb ik 2x 80mm pc fans als inlaat, rechts en links onderin en als afzuig heb ik een 120mm 230v fan ingebouwd met een capaciteit van max. 160m³, deze heb ik echter wel met een fancontroller gedimd tot ongeveer 80m³.
dagtemperatuur: 29 graden
Nachttemperatuur 21 graden
Luchtvochtigheid kan ik nog niet meten, maar ga snel een meter halen. voor de zekerheid maar een schaaltje water langs het stekje gezet.
Hebben jullie nog tips voor de verlichting en/of ventilatie, laat het me weten!
Groetjes, Danny.

dat ga ik nou ook maar eens doen ja!
Comment