Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De verlichting in je kweekruimte

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Vraagje,

    Ik ga nu de derde week van de groei in welke hoogte van de lamp raden jullie nu aan, hij hangt nu op 85 cm van de hoogste plant.
    op deze hoogte laten hangen of al gaan zakken, want vanaf de bloei op 50 cm hangen toch?
    ik heb trouwens een 600w hps lamp.

    grtz.

    Comment


      #47
      Toon ons maar eens een foto want ik vrees dat jij met gestrekte planten zal zitten :s. 85cm is te hoog voor een 600watter. Ze zeggen 50cm okee maar misschien dat het minder kant, hangt ervan af hoe je luchtcirculatie is in je tent. Hang ze alvast maar op 60 hoor.

      Comment


        #48
        Dan gaat hij naar beneden thx voor de info.

        voor foto's zie kweekverslag .

        grtz.

        Comment


          #49
          nee een plant krijgt maar bloeihormonen na 2 weken onder een lamp te staan en het duurt 3 weken voor je iets zit en geloof me ze worden nog een meter groot we laten ze uit zaad komen en 5 dagen na de ontkieming onder 12/12 en 6 a 9 weken later of 13 voor haze en boem mooie planten.
          Stekken die we kochten onmiddelijk onder 12/12 en stekken die we maken onmiddelijk onder 12/12 als ze beginnen te wortelen na ongeveer 2 weken anders krijg je bomen in plaats van planten.
          Tijd kost elec. en dus geld dus hoe vlugger op 12 hoe vlugger de oogst hoe minder energie water en voeding dus voor hetzelfde lekker weet minder betalen is toch de bedoeling van de home grower.

          Comment


            #50
            Verlichting

            Hey hey....... Wie kan me ff helpen, ik heb n kast van 1,60m X 1,00m x 2,00m. Dr staan nu 12 planten in 12 ltr potten, dr hangt 1 lamp van 600Watt boven, is 1 lamp voldoende vr 12 planten of kan k r het beste nog een lamp bij hangen?

            Hoop snel wat te horen van iemand.... Ciao Ciao

            Comment


              #51
              vergeet niet dat het aantal planten uw gewicht van de oogst niet bepalen

              het gewicht van de oogst wordt bepaald door de lamp sterkte
              dus als er een 400 watt in hangt in hangt krijgt ge van 12 planten in totaal 400 gr en als er nu maar 1tje instaat krijgt ge ook 400 gr.

              uw plantjes verbruiken het licht. en der is geen oneindig heid aan licht.

              dus als ge meer opbrengst wilt zou ik der toch nog 1 bij hangen

              Greetz
              Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
              Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

              sigpic

              Comment


                #52
                Oorspronkelijk geplaatst door bobo View Post
                F15W/154-T8 daylight 300 lumen. Kan gebruikt worden om zaailingen of stekjes te plaatsen. Maar voor de groei moet je er niet veel verwachten.

                Grtz
                Dus stekjes of zaailingen zouden het niet goed doen onder zo iets? Of bedoelde je 'voor de bloei moet je er niet veel van verwachten'? Wilde gewoone even zeker weten. Zouden stekjes het hiermee kunnen doen denk je?

                Greetzzz

                Jona

                Comment


                  #53
                  Kijk ik kweek nu al jaren binnen en ook buiten en ik kan alleen maar zeggen dat je afstand van je lampen heel belangerijk is voor de groei en bloei van je plant.

                  Te dicht hangen droogt je grond en je plant uit en/of verbrand je zelf de hele boel. Ook is de groei van je plant te traag en te dicht op elkaar.

                  Te hoog heeft dan weer als nadeel dat het licht zelfs met een 600W niet tot beneden geraakt en alles daar wel in bloei gaat maar nooit afbloeit en je zit met vele kleine kopjes.

                  De afstand van je lampen moet worden bepaald in je hok met je plantjes erin en moet op je kweek worden afgestemd. Iedere plant en hok groeid en bloeit anders. Je moet de groei en de bloei iedere dag volgen en aan de hand van je planten de lamp van hoogte verhangen. Met de ervaring leert men gemakkelijk de lamp juist hangen zonder te meten. maar zeg nooit dat het niet belangerijk is het is ZEER BELANGERIJK hoor.

                  Comment


                    #54
                    licht is gewicht,
                    mijn 400 watter hangt nou ook op 35/36 cm van de hoogste top gemeten.
                    en probeer dit ook de hele ronde zo te houden.
                    ik hang de lamp zo dicht mogelijk op de toppen/planten,uitgaande van mijn temp meter.
                    die hang ik dan op tophoogte van de hoogste top,
                    en heb 1 fan continue gericht op de lamp,voor de ergste warmte weg te blazen.
                    en hang dan de lamp op de hoogte dat ik een constante temp krijg van 25 t/m 26.5 gr.
                    gaat prima,niks verbrand.

                    1 fan staat op de grond,en laat die dan draaiende blazen op de slang tussen de 3 potten(verse lucht)

                    Comment


                      #55
                      Ik heb een hokje van 1.35b x 1.45l + nog 0.2m loopruimte in de diepte en 1.70h. Momenteel hangt daar een lamp boven van 600Watt Philips Son-T plus met een adjust-a wing.
                      Nu heb ik de vraag zou het baten moest ik nog een 400Watt bijhangen en welke kap zou je adviseren: een dubbele adjust-a-wing of gewone dubbele kap of max light reflectors, dezelfde vraag over de lampen zou je een Son-T of Green power best zijn of een combinatie(gebruik enkel HPS lampen voor bloei) --> voor een zo hoog mogelijke opbrengst/kwaliteit verhouding of is een 400Watt bijhangen overbodig in verhouding met de extra opbrengst?
                      Daarbij zou ik ook de VSA vervangen door EVSA (hopelijk scheelt dit ook wat, alle grammen tellen)
                      Last edited by Smoking Fifi; 30 January 2009, 03:09.
                      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                      A. The cop!

                      Comment


                        #56
                        Oorspronkelijk geplaatst door PITcrew View Post
                        ik heb een nieuwe lamp gekocht een Philips Master HPI-T plus 400watt groeilamp



                        weet iemand ongeveer hoe dicht dat die bij de plantjes mogen hangen ?
                        Ne maat van mij heeft een paar van die lampen liggen. Zijn dat goeie groei lampen ?

                        Comment


                          #57
                          Ja tuurlijk zijn hps lampen.

                          Grtz
                          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                          Comment


                            #58
                            ik heb spaarlampen gekocht, 15 watt warm wit 2700k zijn dit goede lampen want ik kan nergens een kleurcode terugvinden

                            bij voorbaat dank

                            Comment


                              #59
                              yep Jan,..is volgens mij de goeie(voor bloei dan toch)

                              Comment


                                #60
                                Re: De verlichting in je kweekruimte

                                hoi ik ben vanplan om een kast van 80x60x1.80 cm omtebouwen als bloeikast voor twee planten welke wattage zou ik moeten gebruiken {help}

                                Comment

                                Bezig...
                                X