Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De verlichting in je kweekruimte

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    [quote=bobo;2502]Je hebt verschillende hps lampen voor groei en bloei en ook hps lampen voor groei of bloei.



    Kan er me iemand zeggen op welke site ik deze lampen van 600watt kan kopen voor een mooi prijsje? Ik gebruik nu een occassie lamp.
    Hier word ook geschreven dat voor de groei en de bloei twee verschillende lampen worden gebruikt, ik gebruik de High Pressure Sodium (HPS), voor mijn white widows, ik gebruik het voor de groei en bloei, ik weet niet of dat een goed idee is, dit is de eerste keer dat ik de lampen gebruik.
    Zijn er mensen die me ermee kunnen helpen?

    Comment


      #32
      De meesten gebruiken alleen de bloeilamp.

      Grtz.

      Comment


        #33
        Ik heb thuis spaarlampen liggen van 1000 lumen zouden deze eventueel geschikt zijn om te groeien en bloeien?

        Al vast bedankt grtz Path

        Comment


          #34
          Dat ga zeker lukken, wel ff kijken dat de spaarlampen de code 827 dragen, dit is het juiste spectrum voor de bloei.
          grtz
          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #35
            ik heb een nieuwe lamp gekocht een Philips Master HPI-T plus 400watt groeilamp



            weet iemand ongeveer hoe dicht dat die bij de plantjes mogen hangen ?
            Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
            Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

            sigpic

            Comment


              #36
              Na een week of twee op zo een 40 a 50 cm.

              Grtz

              Comment


                #37
                kk_10u_lamp.jpg

                Foto van een 10xU lamp met 10 buisjes

                Een 8xU lamp heeft 8 buisjes

                Een 6xU lamp heeft 6 buisjes

                Een 5xU lamp heeft 5 buisjes

                Bij de keuze van lampen speelt een groot aantal factoren een rol. De opbrengst per plant en per m2 is natuurlijk belangrijk maar dat is zeker niet het enige. Denk aan de stroomkosten van de lampen en of je electrische installatie dat vermogen wel kan trekken zonder brandgevaar.

                Van oudsher is de sodium lamp altijd gebruikt voor de bloei maar daar kleven toch grote nadelen aan zoals het feit dat die lamp een omgevingstemperatuur heeft van meer dan 250 graden C. waardoor extra koel systemen bij de kweek moeten worden aangelegd. Ook produceert de lamp heel veel licht en warmte met een golflengte boven de 700 nanometer wat voor de plant totaal onbruikbaar is en dus een verspilling van energie betekent.

                Die sodium lampen vallen ook direct op bij een controle met infra rood camera's en dan is het afgelopen met de kweek. Hoog stroomverbruik valt ook op bij de energiemaatschappijen......

                Bij het zoeken naar de beste oplossing moet het dus tot een compromis komen. Dat wil zeggen een redelijke opbrengst; niet opvallen; gezonde planten en niet te hoge stroomkosten.
                Dat compromis wordt bereikt met de Smartlight lampen. Er zijn nu resultaten bekend waarbij 3 lampen van 165W (ze starten op 210W maar nemen dan af tot 165W) werden gebruikt op een oppervlakte van 5m2 met 36 planten per m2 met een opbrengst van 15 gram per plant. De opbrengst per plant is dan wel wat lager dan wat mogelijk is maar de opbrengst is van de hoogste kwaliteit; de planten zijn prachtig groen en super gezond. En dan twee en een halve kilo van 5m2 mag er toch ook zijn. Voorheen gebruikte men 3 sodiumlampen van 600W en met gebruik van deze spaarlampen (18 uur per dag) ben je maar 267 Euro kwijt aan stroomkosten tegenover 1068 Euro met de sodiumlampen waarvoor je 670 Watt moet rekenen inclusief het voorschakelapparaat.

                Voor de groei van stekken heeft de spaarlamp in blauw en paars zich inmiddels meer dan bewezen. De moederplanten lijden niet meer onder stress en blijven langer gezond en bruikbaar. Bovendien is het aantal stekken behoorlijk groter als met sodium en met een kortere cyclus!

                Mvg BaZe
                2 joints in the morning, 2 joints in the afternoon
                http://i21.photobucket.com/albums/b2...r/bazecopy.png

                Comment


                  #38
                  Er zit trouwens een typefout in de topictitel, iedere keer als ik het lees wil ik het posten maar iedere keer denk ik; lekker belangrijk!... nu niet :p

                  Comment


                    #39
                    ik zou graag mijn eerste kastje maken maar heb een beetje schrik dat er geuroverlast gaat zijn en of lawaai van de ventilatie en zodus ontdekt gaat worden.

                    ik had gedacht van een kast te bouwen van 50 op 50 op 100 hoogte

                    verlichting: looplamp (tl): easy voor te instaleren en geen gevaar voor brand door slechte contacten enzo

                    1 computerfan

                    afvoer van lucht wil ik langs de rolluikbak naar buiten brengen met een darmpje (dikte van tuinslang max

                    plantje skunk nr 1

                    (ga takje krijgen van iemand)

                    enige bevindingen hierbij?
                    bij voorbaat dank

                    Comment


                      #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door janleuri View Post
                      ik zou graag mijn eerste kastje maken maar heb een beetje schrik dat er geuroverlast gaat zijn en of lawaai van de ventilatie en zodus ontdekt gaat worden.

                      ik had gedacht van een kast te bouwen van 50 op 50 op 100 hoogte

                      verlichting: looplamp (tl): easy voor te instaleren en geen gevaar voor brand door slechte contacten enzo

                      1 computerfan

                      afvoer van lucht wil ik langs de rolluikbak naar buiten brengen met een darmpje (dikte van tuinslang max

                      plantje skunk nr 1

                      (ga takje krijgen van iemand)

                      enige bevindingen hierbij?
                      bij voorbaat dank


                      -de kast zou ik neem 20 cm groter maken . want een skunk wordt rondt 1.50 meter. maar ik zou hem dwarfen: eerst 4 dagen laten groeien en dan meteen in bloei zetten op 12uurlicht/12uur donker) Dan blijft hij klein .

                      -voor het geluid zou ik tss uw computer fan's een soort rubber schuim steken .(ronkt serieus maakt precies hetzelfde geluid als het in uw pc zit maar het is zeer gemakkelijk).Neem wel 2 fan's!!!! 1voor de invoer vd lucht en 1 voor de uitvoer vd lucht.

                      -en tegen de geur gewoon een koolstofilter kopen of maken . Dit werkt perfect ge ruikt er niks meervan.


                      Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
                      Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

                      sigpic

                      Comment


                        #41
                        dus als ik een koolstoffilter tussen mijn kast en mijn fan steek ga ik totaal nieks ruiken? ook niet als de lucht in mijn kamer word geblazen ipv naar buiten?
                        mvg

                        Comment


                          #42
                          Inderdaad. In mijn geval ruikt mijn kamer zelfs heel fris als ik binnenkom, lekker veel zuurstof ook denk ik. De typische geur wordt geneutraliseerd door de actieve kool en wordt dus dan gewoon in je kamer geblazen. Ik heb m'n tent naast m'n bed staan en qua geur valt het helemaal mee! Enkel het lawaai is een ander paar mouwen...

                          Greetzzz

                          Comment


                            #43
                            Hoeveel gaat je verbruik zo ongeveer omhoog als je begint met een kweekje?

                            Comment


                              #44
                              400watter gaat op 3maanden rond de 50-60eu omhoog, valt wel mee dus
                              kijk hier effe naar om het voor jezelf te berekenen:
                              http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...jke-t1554.html

                              Comment


                                #45
                                thx, ik moet dringend leren de search functie effectief te gebruiken

                                Comment

                                Bezig...
                                X