Temperatuur help!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • progreen
    Advanced Stoner
    Member
    • May 2013
    • 57

    #1

    Temperatuur help!

    Korting op 420shop
    Ik krijg in mijn kweektent van 0.9 - 0.9 - 2.0 meter en 600W lamp de temperatuur niet meer onder de 30 graden. Hij stond vanmiddag op 34 en nu op 32. Hoe krijg ik die naar beneden. Heb een afzuiger die 100% zuigt, een zwenkventilator op hoogste stand, actieve invoer van lucht en 2 pannen met water op de grond gezet.

    Iemand tip om deze richting de 25 te krijgen?!!
  • Cookaap
    Elite Grower
    • Dec 2011
    • 2730

    #2
    Re: Temperatuur help!

    je afzuiging moet meer kub hebben.

    Comment

    • progreen
      Advanced Stoner
      Member
      • May 2013
      • 57

      #3
      Re: Temperatuur help!

      Bedankt voor je reactie Cookaap,

      De afzuiging heeft een vermogen van 300m3. Daarnaast gebruik ik een 600W lamp in een 90x90 tent.

      Zou het kunnen dat die 600w de tent te veel verhit en zou een 400W geschikter zijn?

      Comment

      • dolly
        Expert Stoner
        • Aug 2009
        • 84

        #4
        Re: Temperatuur help!

        jup, ik heb ook een 600watt in een 120x120x180 tentje en werd ook veel te heet 365kub afzuiging !

        vandaag 800m² erin geknald en dan is het nog moeilijk om temp onder de 30°c te houden op deze warme zomerdag

        Comment

        • Wietefras
          Amazing Grower
          MemberLucky Member
          • Mar 2013
          • 4374

          #5
          Re: Temperatuur help!

          is 90x90 niet inderdaad meer voor een 400W lamp en 120x120 voor 600W? Dan nog als je meer wilt koelen zul je meer moeten afzuigen of koelere invoerlucht gebruiken.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment

          • The Green Skull
            Senior Stoner
            • Jun 2013
            • 34

            #6
            Re: Temperatuur help!

            Hoi ik heb ook dit probleem, mijn kast is 1m/1m/1.70 hoe kom ik te weten hoeveel capaciteit mijn afzuiging trekt eigenlijk?

            Comment

            • HR83
              Advanced Grower
              MemberLucky Member
              • May 2011
              • 1046

              #7
              Re: Temperatuur help!

              staat op de doos
              __________________________________________________ ______________

              When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


              sigpic

              Comment

              • progreen
                Advanced Stoner
                Member
                • May 2013
                • 57

                #8
                Re: Temperatuur help!

                Zijn er nog andere opties dan een actieve inlaat van lucht?
                En hoe zorgt je voor een actieve koude inlaat?

                Ik wil graag met die 600W en 300m3 afvoer werken. Wat is dan de beste optie om die temperatuur omlaag te krijgen?

                Comment

                • dolly
                  Expert Stoner
                  • Aug 2009
                  • 84

                  #9
                  Re: Temperatuur help!

                  lucht van buitenaf ? ... GEEN OPTIE op warme zomerdag ...

                  ik heb ondervonden (lees kweekverslag ...) dat op mij 120x120 de enige opties , meer afzuiging of een veels te dure airco zijn ...

                  Comment

                  • progreen
                    Advanced Stoner
                    Member
                    • May 2013
                    • 57

                    #10
                    Re: Temperatuur help!

                    Of een 400 watt lamp? Of maakt dat weinig verschil?

                    Dus beste oplossing is afzuiging verhogen. is zie een 1000m3 voor €200 en een 3250m3 voor €275.
                    Als ik op de groei een aanschaf doe (ik wil het eerst leren op 1 bij 1) is het dan handige om een 3250 m3 aan te schaffen? Denk zelf dat de volgende stap 2 bij 2 wordt, misschien ietsjes groter.

                    Comment

                    • Wietefras
                      Amazing Grower
                      MemberLucky Member
                      • Mar 2013
                      • 4374

                      #11
                      Re: Temperatuur help!

                      Lucht van buiten zou ook op een warme dag koeler kunnen zijn. Hangt van je ruimte af. Warme uitvoer naar buiten kan ook helpen.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment

                      • HR83
                        Advanced Grower
                        MemberLucky Member
                        • May 2011
                        • 1046

                        #12
                        Re: Temperatuur help!

                        3250 .......

                        kan je direct de centrale afzuiging van het hele huis afschakelen

                        denk ook dat de naden van je tent scheuren
                        __________________________________________________ ______________

                        When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


                        sigpic

                        Comment

                        • Rodigan
                          Super Grower
                          MemberLucky Member
                          • May 2012
                          • 1536

                          #13
                          Re: Temperatuur help!

                          LOL, 3250!

                          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                          Comment

                          • The Green Skull
                            Senior Stoner
                            • Jun 2013
                            • 34

                            #14
                            Re: Temperatuur help!

                            Mijn setje komt van de rommelmarkt zonder dozen soms een andere manier om dit te weten te komen?
                            Kweet dat ze zwaar moet zijn, als ik op 3/4 van r kracht kwam zoog ze mn kast zo ineen..

                            Comment

                            • Blani
                              Ultra Grower
                              • Jun 2011
                              • 2004

                              #15
                              Re: Temperatuur help!

                              Heb je overwogen om 's nachts je lamp te laten branden in plaats van overdag? Zo van 10 uur 's avonds tot 10 uur 's ochtends heb je de koelste periode.

                              Comment

                              Bezig...