Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Potgrond of hele bodem vol grond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Potgrond of hele bodem vol grond

    Korting op 420shop
    Wat kan ik het beste doen gewoon potten neerzetten of gewoon de hele bodem van de kast vol grond gooien?

    #2
    Ligt er aan hoe diep je kast is , en of het makkelijk te bereiken is.
    Een potje aarde is zo leeg gegooit .

    Grtz.

    Comment


      #3
      ja ik kan er wel makkelijk bij heb zelf een kast gemaakt van 1 bij 1 meter en ik dacht buitenplanten is ook het beste in de volle grond waarom dan potten van 11 a 18 liter. Dus ik dacht gewoon de bodem vol gooien 30 cm hoog en 6 planten erin!!

      Dus wat is nu het beste potten of bodem vol grond

      Comment


        #4
        Aangezien wietplanten een penwortel hebben maakte die extra grond niet zoveel uit. Dan werken potten toch een stuk ordelijker? Moet je achteraf de grond er ni terug uitscheppen. Kvind overpotten ook gemakkelijk. Kan je de onderste takjes wegdoen en de plant dieper zetten. Staat em steviger en je bespaart ruimte.

        Comment


          #5
          Persoonlijk hou ik wel van bakken lekker veel grond en dikke stevige plantjes met een massa wortels ik neem 60liter voor 6plantjes. Vroeger met potten gewerkt maar je hebt er wat meer werk aan ze drogen al sneller uit en volgens mij haal je meer grammen met een bak waarin de wortels als gekken kunnen groeien.
          Maar is er eentje ziek in een grote bak kun je die natuurlijk niet zomaar even weg zetten wat met potten wel kan. Geef mij maar bakken maar ieder zijn mening natuurlijk.

          Comment


            #6
            Je plant zou groter worden als je de hele kast vol aarde gooit.

            Maar soms heeft 1 plantje voeding nodig, en de ander niet = probleem.

            Bij potten kun je gaatjes in de onderkant maken voor als ze teveel water hebben, dat kan bij een kast niet.. je plantjes zullen dus sneller verzuipen.
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

            Comment


              #7
              ja het lijkt mmss makkelijker 1 totale bak;

              - maar ge kunt uw planten niet verzetten? wnnr nodig.
              - wnnr problemen bij 1 plantje staat ge daar; anders gewoon het potje uitnemen.
              - wnnr nieuwe zaadjes zaaien ; moet ge dat helemaal uitlegen terwijl anders gewoon de potjes eruitnemen.

              voor plaats gebrek moet ge het zekrs niet doen !! want dan zou ik gewoon vierkante potten nemen. en bij vierkante verliest ge niks van ruimte.


              Greetz
              Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
              Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

              sigpic

              Comment

              Bezig...
              X