Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag over het maken van een kweek-kast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraag over het maken van een kweek-kast

    Korting op 420shop
    Hey mede smokers, heb al wat posts gemaakt maar waarschijnlijk op de verkeerde sectie van het forum,

    Ik wil graag een kweek kast maken voor ongeveer 300-400 euro als er kant en klare kweek kasten zijn met alles erin hoor ik het graag (graag een link^^) maar op dit moment probeer te informeren hoe je een kweek kast maakt en wat je er allemaal voor nodig hebt en waar ik het kan krijgen, Mijn plannen zijn om iets van OG Kush te kweken , haze soorten, No mercy wil maximaal 3 plantjes in kunnen kweken


    misschien niet de beste soortjes om mee te beginnen, maar wil het graag tegelijk leren met de soortjes waar ik van hou ^^

    als jullie me hiermee zou kunnen helpen ben ik erg dankbaar ^^

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    p.s led schijnt zuiniger te zijn dan hps, zou dit een goeie zijn?
    http://www.alibaba.com/product-gs/36...row_light.html

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Heb alleen geen idee hoe ik zoiets zou kunnen kopen van hun haha kreeg ooit deze link
    Met vriendelijke groet,

    OwnedNL

    #2
    Re: Vraag over het maken van een kweek-kast

    http://www.123tuintechniek.nl/kweektent-pakket
    http://www.desjop.nl/index.php?item=..._id=52&lang=NL

    Welke soortjes je gaat kweken maakt niet zoveel uit.
    Eigenlijk kun je elk soortje wel binnen kweken.

    Led is voor boven het bed.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Vraag over het maken van een kweek-kast

      Bedankt Q, zou dit een goeie zijn om mee te beginnen als ik zelf gewoon wat hout haal in elkaar timmer en dan dit erin installeer ?
      een tent is niet een optie voor mij, wil het afgewerkt hebben ^^

      http://www.desjop.nl/index.php?item=...=14659&lang=NL
      Met vriendelijke groet,

      OwnedNL

      Comment


        #4
        Re: Vraag over het maken van een kweek-kast

        LED gaat geen goede optie zijn voor een beginner die niet weet waar hij moet starten Een HPS zal het simpelste zijn en je zal hierover het meeste kunnen vinden. Enkel in de voorgroei raad ik je geen HPS aan maar TL's of spaarlampen, maar dat is mijn mening en er zijn er genoeg andere die ze direct onder de HPS gooien.

        Misschien best dat je zelf wat hout neemt en iets ineen timmert. Van kweekkasten bouwen zijn er genoeg bouwverslagen te vinden op dit forum.
        Waarschijnlijk ga je tegen dat je hok af is, al 100 andere dingen gelezen hebt, en je weer wat verder wilt bouwen. Een doe-het-zelf-installatie is een installatie die altijd werk zal nodig hebben om alles te finetunen Een kant-en-klare tent is al gereed en perfect in orde, maar geeft je amper mogelijkheden om zelf even te klooien en iets te verzinnen. Het is maar hoe je het zelf wilt
        Als je echt alles nodig hebt van dat technisch pakket, dan zou ik ze kopen. Zijn er dingen, zoals de fan, thermometer, installatiedraad, .. die je zelf al hebt, kijk dan eerst even of alles apart kopen niet goedkoper uitkomt.
        "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

        Comment


          #5
          Re: Vraag over het maken van een kweek-kast

          123tuintechniek.nl is goed en goedkoop, kijk daar eens. ..
          Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

          Comment


            #6
            Re: Vraag over het maken van een kweek-kast

            Bedankt jongens voor de reacties en links, heb overal een beetje gekeken en denk dat het makkelijkste is om een kant en klare kweek tent te kopen moet ik nog maar even kijken wat het goedkoopst is en makkelijkst
            Met vriendelijke groet,

            OwnedNL

            Comment


              #7
              Re: Vraag over het maken van een kweek-kast

              he als ik jou was zou ik zelf een tent samen stellen als je voor kwaliteit gaat die kant en klare setjes twijfel ik zelf nog wel aan.

              groeten medi

              Comment


                #8
                Re: Vraag over het maken van een kweek-kast

                zo denk ik der ook over , stel zelf tentje samen

                meestal in die paketje's steken ze een afzuiger en fan die maar net genoeg is , beter beetje overcapaciteit .

                groetjes
                Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                Comment


                  #9
                  Re: Vraag over het maken van een kweek-kast

                  ah ik zou denken dat een completen kweek tent wel op afgesteld zou zijn met afzuiging/fans voor de tent die je erbij krijgt
                  Met vriendelijke groet,

                  OwnedNL

                  Comment


                    #10
                    Re: Vraag over het maken van een kweek-kast

                    Wat zou een goede afmeting zijn voor een kweek tent om bijvoorbeeld amnesia te kweken die schijnen behoorlijk lang te worden
                    Met vriendelijke groet,

                    OwnedNL

                    Comment


                      #11
                      Re: Vraag over het maken van een kweek-kast

                      Je grootte ligt aan de hoeveelheid die je wilt krijgen en hoe vaak je wilt kweken. En uiteraard de ruimte die je hebt.

                      Kies voor 400 HPS als je per ronde iets van 300 a 350 gram gedroogde wiet wilt hebben en je ruimte wat kleiner is.

                      Kies voor 600 HPs als je per ronde iets van 500 gram gedroogde wiet wilt hebben en je wat meer ruimte heb.

                      De hoogte is meestal 180cm of 200cm.

                      Succes met je zoektocht!
                      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                      Comment


                        #12
                        Re: Vraag over het maken van een kweek-kast

                        waarschijnlijk wil ik voor de 400 hps gaan, maar moet ik het zien per plant zoveel gram of per ronde ?
                        Met vriendelijke groet,

                        OwnedNL

                        Comment


                          #13
                          Re: Vraag over het maken van een kweek-kast

                          Per ronde De hoeveelheid planten kan dit natuurlijk altijd verhogen, maar het is vooral de lichtsterkte die als vuistregel voor het gewicht dienen. Naar 1gr/W streef je, en dat kan je doen door betere voeding, betere klimatisatie, geschikte hoeveelheid planten, ga zo maar door
                          "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                          Comment

                          Bezig...
                          X