Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cooltube op 250watt welke ventilator?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cooltube op 250watt welke ventilator?

    Korting op 420shop
    Hallo!

    Ik heb eergisteren me eerste kweektentje opgezet en alles klaar gemaakt om te beginnnen. Hier het kweekverslag http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ek-4x-Big-Banghttp://www.ventilatieland.nl/a-29278...-o150mm-xk150/ eentje die zuig en eentje die blaast. Red ik het daar mee of is het juist weer overkill(volgens de site trekken ze

    #2
    Re: Cooltube op 250watt welke ventilator?

    Je zou ook eerst kunnen voorgroeien op TL's of spaarlampen. Binnen een paar weken zijn de temperaturen wat gezakt en kan je je HPS bovenhalen
    Vergeet niet dat een cooltube tot wel 20% van je lichtsterkte kunnen afsnoepen. Een andere manier is een afzuiging rechtstreeks op je standaardarmatuur plaatsen, zoiets als een Hortiline Northstar.
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

    Comment


      #3
      Re: Cooltube op 250watt welke ventilator?

      Jawel dat kan wel maar ik wil me setup het hele jaar door laten draaien. Een cooltube leek me dus ook een goede investering voor de zomer van volgende jaar. Ik was me bewust van de 20% licht sterkte die ik dan kwijt raak maar dan kan ik wel mee leven denk ik. Misschien dat ik wel een spaarlamp van 90 watt boven elke plant hang want heb eigenlijk even geen geld na de investering in de tent enzovoort. Bedankt voor je reactie in ieder geval!

      Comment


        #4
        Re: Cooltube op 250watt welke ventilator?

        Is het een 60x60 tentje? Als het buiten warm weer is, krijg je altijd een warme tent. Met een actieve inlaat van buitenlucht en een degelijke afzuiging kan ik de temp makkelijk rond de 26 graden houden. (Maar niet als het buiten ook 25-30 graden is natuurlijk)
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

        Comment


          #5
          Re: Cooltube op 250watt welke ventilator?

          60 x 60 inderdaad. Heb ik ook over na gedacht. Dan zou ik een groter koolstoffilter moet nemen, heb nu een 150 m3 filter met een 460 m3 ventilator die rond de 40% a 50% procent staat zonder thermostaat ivm het geluid. Das ongeveer even duur als een cooltube en dan moet ik ook weer een ventilator voor de inblaas hebben. Welke van deze twee opties dan het effectiefst is durf ik niet te zeggen.Ik had gelezen op internationale forums dat mensen erg mooie temperatuur verschillen zagen na het installeren van een cooltube daarom leek me dat de veiligste keuze.

          Comment


            #6
            Re: Cooltube op 250watt welke ventilator?

            Je raakt geen 20% kwijt, da's veel minder, bovendien maak je dat verlies ruimschoots goed omdat de lamp dichter op de plant kan.
            Maar een cooltube is 49cm lang, dat wordt erg krap in een 60x60 tentje, want je wil liefst zo min mogelijk 90graden bochten maken, die kosten erg veel capaciteit van de afzuiger.
            Als het zo warm wordt in je tentje, zou je eens zo'n raampje van de tent open kunnen zetten, die zitten er niet voor de show.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Cooltube op 250watt welke ventilator?

              Ai daar had ik geen rekening mee gehouden. Me ramen staan op een kier. Heb een bolling geprobeerd te maken zodat er niet al te veel licht uit lekt. Als ik hem helemaal open zetten kon je het buiten zien. Afplakken is niet echt een optie aangezien de tent op me slaapkamer staat. Denk dat ik dan ga kijken of een gekoelde lampen kap wel past. Maar wat denk je van die ventilator? Zag dat je een aantal jaar ervaring had met cooltubes

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Hoppa! Heb half je advies opgevolgd Rodigan. Heb even een passieve inlaat gemaakt van 150mm diameter die naar me raam gaat. Lengte van ongeveer een meter. Vrees wel voor het plantje dat voor de inlaat staat.

              IMG_1722.jpgIMG_1721.jpg

              Morgen even een stuk horrengaas aan het uiteinden tapen zodat er niks naar binnen komt.
              Last edited by gollink; 16 August 2013, 17:20.

              Comment


                #8
                Re: Cooltube op 250watt welke ventilator?

                Plantje kan dat perfect hebben (Tenzij het vrieslucht is die binnenkomt). Ik dacht eens gelezen te hebben dat je je ventilator best niet onder de 50% dimt ten behoeve v/d levensduur.
                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                Comment


                  #9
                  Re: Cooltube op 250watt welke ventilator?

                  Hmm 50% dan maar vanaf nu.

                  Comment

                  Bezig...
                  X