Goede deal voor deze tent?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • illament
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Aug 2013
    • 10

    #1

    Goede deal voor deze tent?

    Korting op 420shop
    Heyhoi,

    Ik vroeg mij af (als totale noobie) of dit een goede kweektent zou zijn voor 2 à 4 autoflowering plantjes in te kweken. Het is zo aanlokkelijk omdat ik geen groot budget heb.
    http://www.desjop.nl/index.php?item=...=17507&lang=NL

    Zou dit voldoende zijn voor een basic kweek, ik zou 150 w lamp erbij nemen. Ik heb verschillende meningen gelezen over de sterkte van de lamp, maar het is zeker niet de bedoeling om super professioneel te gaan, gewoon een gemiddelde opbrengst is voldoende
    Iemand wat advies?
    Thanks x
  • Cookaap
    Elite Grower
    • Dec 2011
    • 2730

    #2
    Re: Goede deal voor deze tent?

    Dat zou ik niet doen.
    Als het kweken je bevalt zul je snel overstappen naar een 250- of 400w hps lamp.

    Dan heb je dus ook nieuwe afzuiging, licht en misschien ook kweektent nodig.
    Dat is al bijna alles wat je gaat kopen. Het is net even een stapje te klein zou ik zeggen.

    Comment

    • illament
      Plantje
      Nieuw Lid
      • Aug 2013
      • 10

      #3
      Re: Goede deal voor deze tent?

      Daar was ik al bang voor, maar zou het wel mogelijk zijn?
      Ik zit namelijk nogal verveeld met 400+ euro uit te geven. Ik zit nog op een studentenkamer voor een paar jaar dus het verbruik kan ook niet al te hoog zitten.. Nog wat verderzoeken dan

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Goede deal voor deze tent?

        Niks mis met dat setje toch ?
        Zou er wel gewone plantjes in zetten, geen auto's, die zijn voor buiten.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • RollUp
          Expert Grower
          MemberLucky Member
          • Jul 2011
          • 1445

          #5
          Re: Goede deal voor deze tent?

          Setje ziet er best prima uit, hoor.

          Als 150 watt voldoende voor je is, dat is dat zo Persoonlijk ben ik bang dat het snel te weinig is en dat je groter wilt. De kosten voor een 400 zijn natuurlijk wel wat hoger, maar de kosten vallen opzich nog wel mee.

          Succes!
          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

          Comment

          • illament
            Plantje
            Nieuw Lid
            • Aug 2013
            • 10

            #6
            Re: Goede deal voor deze tent?

            Thx voor jullie antwoorden.
            Ik moet er nog eens goed over nadenken, maar autoflowers zijn dus sowieso geen goed idee moest ik deze nemen?

            Comment

            • mediwiet
              Wicked Stoner
              • Aug 2013
              • 278

              #7
              Re: Goede deal voor deze tent?

              he ik zou geen autoflowers nemen in jou tentje ook omdat jij de kosten laag wil houden autoflowers kun je het best in de groei en in bloei 18/6 licht/donker geven.

              bij normale plantjes geef je in de groei 18/6 en in de bloei12/12 dus dat scheelt ook in de kosten .

              groeten mediwiet

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: Goede deal voor deze tent?

                Het voordeel van autoflowers is dat ze altijd vanzelf in bloei gaan, ongeacht het aantal lichturen, je kunt ze dus altijd buiten zetten mits de temperatuur dat toelaat.
                Het voordeel van binnen kweken is, dat we zelf de lichturen kunnen regelen, dus vervalt het voordeel van autoflowers en blijven alleen de nadelen over.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                Bezig...