Drooghok bouwen. Hulp welkom

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • progreen
    Advanced Stoner
    Member
    • May 2013
    • 57

    #1

    Drooghok bouwen. Hulp welkom

    Korting op 420shop
    Goede avond.

    Ik ben vanmiddag begonnen met het bouwen van een drooghok.
    Het resultaat is dat ik nu goed gesloten houten drooghok heb van 185 lengte, 70 breedte, en 80 cm diep. Het is dus een lange staande kast.
    Ik wil hier binnen in lijnen spannen zodat ik veel takken al drogende kan laten hangen.

    Mijn vraag is alleen, wat zijn de benodigdheden voor een goed drooghok verder.


    Mijn gedachten zijn om bovenin een koolstoffilter voor de buisventilator te plaatsen. Ik vraag me alleen af wat het beste is om te doen voor de lucht inlaat.
    Wat zijn jullie gedachten hierover?

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Is de lucht die door de koolstoffilter is gegaan en uit het drooghok komt volledig gefiltert? kan ik deze lucht in mijn eigen kamer laten komen?
  • RollUp
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2011
    • 1445

    #2
    Re: Drooghok bouwen. Hulp welkom

    Ruimte ziet er goed uit, als je inderdaad de takken in zn geheel laat drogen is dat prima. Sterker nog, je kan er een kweekruimte van maken

    Als je het echt alleen gebruikt om te drogen, heb je in ieder geval een koolstoffilter nodig en een afzuigertje. Je afzuiger hoeft niet bijzonder te zijn. Je hoeft tenslotte de lucht niet te koelen. Een sterke afzuiger zorgt ook dat je LV te laag gaat worden. Je wilt de LV langzaam afbouwen zodat je een goed gedroogd wietje krijgt.

    De gefilterde lucht is reukloos en kan je in je kamertje laten uitkomen.

    Kortom; alleen doorghok: Klein filtertje en afzuigertje is voldoende

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Ohja.. en lichtdicht!

    Bij het drogen wil je absoluut geen licht bij je toppen hebben.
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Re: Drooghok bouwen. Hulp welkom

      Waar zie jij die ruimte ?
      Ik zie niks.

      Als je 1 plant hebt kan dat wel, aan 1 stuk drogen in die kast.
      Anders kun je beter een soort lades maken waar je geknipte topjes op kunt leggen.
      hiuydroogkastje.JPG
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • RollUp
        Expert Grower
        MemberLucky Member
        • Jul 2011
        • 1445

        #4
        Re: Drooghok bouwen. Hulp welkom

        Kijk een links

        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

        Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

        Comment

        • progreen
          Advanced Stoner
          Member
          • May 2013
          • 57

          #5
          Re: Drooghok bouwen. Hulp welkom

          En bedoel je dan gewoon een buisventilatortje? En wat is een goede manier om lucht IN het drooghok te laten komen?

          Comment

          • RollUp
            Expert Grower
            MemberLucky Member
            • Jul 2011
            • 1445

            #6
            Re: Drooghok bouwen. Hulp welkom

            Passief, gewoon een gat onderin. Zorg wel dat er geen licht je hok in komt.
            Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

            Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

            Comment

            • progreen
              Advanced Stoner
              Member
              • May 2013
              • 57

              #7
              Re: Drooghok bouwen. Hulp welkom

              En waarmee camoufleer je dat gat? Gaas? Een buis? Wat is handig?

              Comment

              • RollUp
                Expert Grower
                MemberLucky Member
                • Jul 2011
                • 1445

                #8
                Re: Drooghok bouwen. Hulp welkom

                Zijn verschillende manieren.

                Een panty ervoor spannen, kan werken.

                Een slang erop bevestigen met een bocht erin

                Een soort sluis maken van hout of zoiets.

                En wat je zelf nog kan verzinnen
                Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                Comment

                Bezig...