Vraag ivm plats lampen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Chillie
    Retired
    • Apr 2008
    • 4

    #1

    Vraag ivm plats lampen

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik heb hier nog een terrarium staan en ben van plan het om te bouwen tot een goede kweekruimte. Het terrarium heeft als afmetingen 50 breed, 30 diep, 80 hoog. Ben van plan om een tl-kweek te gaan doen. Nadeel hiermee is dat de kleinste maat tl-verlichting 60 cm meet (18 Watt), ik heb maar een breedte van 50cm...

    Mijn vraag hieromtrent is, is het ook mogelijk om de lampen langs opzij te hangen in plaats van bovenaan? Bovenaan zou een kleine warmtelamp/spaarlamp komen. Rondom zou ik 3 a 4 x 18 Watt tl's hangen, type 830.

    Heeft dit een kans op slagen of kan ik me beter de moeite besparen?

    Met vriendelijke groeten,
    Gert
  • AlwaysStoned
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 274

    #2
    bespaar je deze moeite, en hang je tl diagonaal
    sigpic

    Comment

    • Chillie
      Retired
      • Apr 2008
      • 4

      #3
      maar het bereik van het licht geeft toch hetzelfde effect als dit zeer kortbij in het rond staat?

      Comment

      • Nerub
        Retired
        • Dec 2008
        • 155

        #4
        jij wilt hem horizontaal hebben in je terrarium... als je hem horizontaal een stukje schuin hangt (diagonaal wat always zij) pas ie erin. voor je planten maakt het niet uit als je lichtbron ietwat schuin hangt

        Comment

        • Chillie
          Retired
          • Apr 2008
          • 4

          #5
          Dan gaan we voor een schuin kweek in piramidevorm

          3 keer 18 wat volstaat voor 1 a 2 planten?

          Comment

          Bezig...