Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

radiator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    radiator

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik ga op zolder kweken waar het in de winter (nu dus) enorm koud wordt, zeker met de huidige koude golf. Om de kosten te beperken ben ik al een tijdje op zoek naar een economisch doch vijlige manier om m'n growhok in wording warm te houden. De wanden ga ik met 5 cm dikke rockwool isoleren, maar tijdens de donkere periode zal dit uiteraard niet volstaan om de kist op temperatuur te houden.

    Ik ga van het volgende uit (en ik weet er nog niets over dus corrigeer me aub als ik uit m'n nek sta te kletsen):

    1) Planten best niet rechtstreeks met een stroom hete lucht bestralen; blaasradiator dus uitgesloten.
    2) Aparte thermostaat om verwarming mee aan te sturen wordt al redelijk kostelijk => moet dus in het apparaat vervat zitten.
    3) Toestel mag niet gelijktijdig met de lamp aangaan => de thermostaat alleen als beveiligingsmedium hiervoor is onvoldoende; ik moet em ook op een tweede tijdsklok zetten.

    Vandaag zo happy als iets toen ik een oliegevulde electrische radiator in de aanbieding zag bij de Gamma => kostte nog iets van een 20 euro en heb em meteen opgepikt. Ik dacht bij mezelf dat je hier geen directe warmte stroom op je planten bij krijgt en er zit een thermostaat op. Helaas merk ik bij het lezen van de handleiding dat dit ding minstens 90 cm van de muur moet afstaan, niet in vochtige ruimtes gebruikt mag worden en niet op een tijdschakelaar gezet mag worden. Warmte output is max. 1000 watt.

    Kan ik dit ding best niet gebruiken of...? Natuurlijke zijn de voorschriften in de handleiding altijd een pak strenger dan nodig is voor alle zekerheid en kwestie van aansprakelijkheid van de producent enzo, maar ik ben nu toch een beetje bezorgd. Ik had beter eerst even een bezoekje aan het forum gebracht me dunkt..

    Indien dit niet een goede oplossing is, kan iemand me dan een alternatief voorstellen dat zo goedkoop mogelijk is en toch toelaat om:

    1) Temperatuur in te stellen
    2) Zekerheid te hebben over dat de radiator niet gelijktijdig met de lamp aanstaat
    3) goed tegen vocht bestendig te zijn

    Tenks,

    Simplex

    ps: hok wordt 1,10 x 1,10 meter langs de binnenkant

    #2
    ik heb ook van die elektrische staan.maar daar zit een ingebouwde thermostaat in en die slaat automatisch af en aan.

    en ik heb mijn lampen staan aan de verlengkabel(grote zware dominostekkerdoos vanop den bouw niet van die witte dingskes he)

    en daarin zit ook mijn verwarming. dus die gaan afzonderlijk) en het staat ongeveer 10 cm van de muur bij mij. het moet der gewoon een beetje afstaan omdat hij aan de achterzijde de lucht opneemt die hij moet verwarmen.

    Greetz
    Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
    Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

    sigpic

    Comment


      #3
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Flip, dat van de losse thermostaat klinkt idd noodzakelijk. ik heb net even getest en de temperatuur wordt niet constant gehouden met de ingebouwde van de radiator - blijkt uiterst onprecies te zijn. Zou je me kunnen zeggen of deze bij Alien te krijgen thermostaat geschikt is? Of wat heb jij gebruikt?

        of is deze bedoeld voor het aansturen van fans? Ik zie niet aan de foto hoe je zoiets aansluit - is het net als een tijdschakelaar?

        ik ga denk ik een ventilator achter de radiator zetten zoals jij voorstelt en de twee gezamenlijk aan de thermostaat hangen. Is hierbij geen gevaar dat de (te) warme lucht rechtstreeks tegen de planten aan waait en ze schade toebrengt?

        Comment


          #5
          De "thermostaat" op de foto van Alien is er een voor een fancontroller, deze slaat automatisch aan als de temperatuur een bepaald punt (instelbaar) bereikt heeft. Je fan gaat dan op volle toeren draaien om de boel af te koelen. Er zit een stekkertje met een plugje aan, die je in je regelaar moet stoppen. Deze regelaar gaat in je stopcontact, je afzuiging steek je in de regelaar.

          De thermostaat die ik bedoel :



          Te koop bij Conrad, voor 41,99 €, www.conrad.nl, zoeken op universele thermostaat. Deze kan je gebruiken om te verwarmen, maar ook om te koelen.


          Mijn radiator stond altijd aan, mijn tent staat in de garage en die krijg ik nu echt niet alleen met de lamp warmgestookt. Dus bij mij brand dag & nacht de kachel. Mijn radiator hing op, en de zwenkventilator blies van de zijkant. Zo kan de warme lucht mooi circuleren, ipv op te stijgen.

          Nogmaals, mijn radiatorkachel is stuk gegaan van een te hoge luchtvochtigheid, dankzij mijn luchtbevochtiger kwam deze uit boven de 99 %. Dit is ook funest voor je actieve koolstoffilter, die gaat ook kapot door vocht. Tevens staat mijn afvoerslang nu vol met water. Niet zo slim van Flip, maar alweer wat geleerd !

          Mijn luchtbevochtiger is nu uit, geef gewoon elke dag zo'n 300 cc water, tenzij de grond nog nat is.

          Ik zou, maar dat is mijn persoonlijke mening, een ventilatorkacheltje van zo'n 1000 watt kopen bij Praxis voor 15 €, en dan de universele thermostaat aansluiten om eventueel onnoodzakelijk verwarmen te voorkomen. Je stelt bijv. je fancontroller af op 26 graden, maar je kachel probeert te verwarmen naar 28 graden. Beiden apparaten staan onnodig te draaien dan.

          Een zwenkventilator heb je sowieso nodig om je lucht te laten circuleren, dus die zou ik ook plaatsen.
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #6
            ok, ik ga die thermostaat bestellen; ziet er goed uit gezien hij 16A aankan. Ik zal je advies ook opvolgen over die ventilatorkachel; ik kan die overbodige oliegevulde radiator gebruiken voor een hondehok die ik aan het bouwen ben zodat onze mops in alle luxe zijn buitenverblijf kan bewonen

            Comment

            Bezig...
            X