Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zonnepanelen!

    Korting op 420shop
    Howdy!

    Ik heb laast een topic gemaakt over de energie die de zon geeft voor de planten. maar daar hou ik het niet bij Dus nu een topic om te laten zien of het voor u handig is om zonnepanelen aan te schaffen.


    wat is een zonnepaneel?

    Een zonnepaneel of PV-paneel (van het Engelse 'Photo-Voltaic') is een paneel dat zonne-energie omzet in elektriciteit. Hiertoe wordt een groot aantal op een paneel gemonteerd. Ook de zonnecollector wordt soms tot de zonnepanelen gerekend, maar deze is op een ander principe gebaseerd, namelijk opwarming van een stromend medium, meestal water.
    De zonne-energie die zo wordt opgevangen is een vorm van duurzame energie, met andere voor- en nadelen dan energieopwekking met fossiele brandstoffen.

    Wat levert een zonnepaneel op?
    Deze info stond op een belgishe site dus ik weet niet of het ook in NL geldt.

    Zonnepanelen op uw dak kunnen niet volledig in uw stroombehoefte voorzien. De zonlichtopbrengst is daarvoor te wisselend; het aantal panelen dat nodig zou zijn is doorgaans te kostbaar en vraagt veel ruimte. Het meest populair onder particulieren zijn zonnepanelen die op het elektriciteitsnet zijn aangesloten.

    Een zonnesysteem met vijfhonderd watt-piek aan vermogen (zo'n vier m2 panelen) levert jaarlijks gemiddeld 375 kWh op. Dat is ruim tien procent van het elektriciteitsverbruik in een gemiddeld gezin. Om voor subsidie op zonnepanelen in aanmerking te komen (SDE regeling 2008), moet het vermogen groter zijn dan 600 watt-piek (maximaal 3500 watt-piek).


    De SDE regeling zijn dus subsidies die het aantrekkelijk maken om zonnepanelen te kopen.
    dit is het aanvraag formulier een van de?)
    http://www.senternovem.nl/sde/aanvraagformulieren/index.asp


    Er zijn veel verschillende soorten panelen. ik neem als voorbeeld de 125 watt paneel van kyocera .
    12 panelen hebben samen een piekvermogen van 1500 Watt. samen zouden deze panelen ongeveer 1350 KwH op jaarbasis moeten opleveren.

    Nu even een voorbeeldje

    Je kweekt in je 400 Watt hps hok. je laat je planten 2 weken voorgroeien en zet ze 8 weken in bloei.
    14 dagen x 18 uur per dag x 400 watt= 100,8 Kwh
    56 dagen x 12 uur per dag x 400 watt= 268,8 Kwh
    _____+
    369,6 Kwh voor de totale kweek
    als uw stroom ongeveer 0,18 cent kost.( geen idee hoe duur stoom is ) dan kost deze kweek 66 euro!

    Maar als je zonne panelen hebt kun je 4 kweekjes doen zonder het op je energie rekening staat

    Kopen?
    Deze zonnepanelen bestparen ongeveer 250 euro per jaar aan energie kosten. dus als ze goedkoop het dak op kunnen why not?
    ik heb helaas geen prijs indicatie van de panelen kunnen geven omdat het overal anders gesubsidueert is....
    mischien tog een rede om de prijs aan te vragen als je met regelmaat kweekt

    zo word je zelf net zo groen als je plante

    Keep it green,
    Mzzl

    #2
    Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
    Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

    sigpic

    Comment


      #3
      bedankt voor de aanvulling maar vergeet niet de subsidies! dan sgeelt het een boel

      Comment


        #4
        Idd met zonne panele doe je ongeveer 18 jaar om ze terug te verdienen (zoiets was t een paar jaar geleden toen wij ze aanschafte) weet t niet meer precies maar ik geloof 18.

        Om de zoveel tijd komt de regering met zon actie om het mensen over te halen om op groene stroom over te gaan door een actie te geven dat je 50% van je zonnepanelen terugkrijgt.

        wij hadden dit paar jaar geleden ook, alleen die arme regering had bij ons een rekenfoutje gemaakt en ons de volle 100% terug gegeven !!

        dus wij zitten nu met 4 zonne panelen (1m bij 2m per paneel geloof ik) gratissss en voor niets lekker te bespare en ik kan lekker kweke zonder dat het echt opvalt

        greetz

        Comment


          #5
          Uitleg

          De firma waar ik mee samen werk levert ondertussen al panelen tot 230kW piek per paneel. De prijs en de looptijd van terug winst hangt af van het aantal panelen ten eerste, ten tweede wat het btw tarief is waaronder je valt, ook van plaatselijke en gemeentelijke subsidie . Het enige verschil is dat we met PV systemen onze energie in feite op voorhand kopen , nu verbruiken we en betalen nadien . Ook de winst die we maken op ons geld is veel groter dan bij welke bank ook , onze klanten hun geld rendeert nu gemiddeld tussen de 7 en 13 % op een tijdspanne van 7 a 18 jaar ... het valt te overwegen. En we zullen in de toekomst zeker op zoek moeten gaan naar andere bronnen van energie dat staat vast want blijven van de USA afhangen..... aan ons de keuze

          Voorbeeld
          Last edited by bobo; 9 January 2009, 18:05.

          Comment


            #6
            Dat ziet er nog redelijk uit mag je wel zeggen qua investeringsvorm. Probeer maar eens 12.5% te halen met je spaarboekje of aandelen/obligaties, mag je mooi vergeten. Maar je zegt 'onderhoudskosten', gaan die dingen snel kapot. Want dan kan ik me voorstellen dat je een nieuwe mag installeren en terug betalen of zit daar een enorm lange garantie op ofzo?
            Graag antwoord op m'n vraag . Vind dit een serieus potentie-hebbend staaltje van techniek als je ziet dat je er geld kan uithalen, mits je de investering waagt uiteraard. Echt heel fijn.

            Comment


              #7
              Informatief dit

              Hoe werken die panelen technisch gezien eigenlijk? Zitten daar een accu in, of kun je alleen energie gebruiken als de zon ook schijnt? En is de energie die eraf komt hetzelfde als de bekende stroom, of kun je er alleen water ofzo mee verwarmen?
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

              Comment


                #8
                Ik zou graag gewoon weten wat die dingen kosten en het rendement om een heel andere reden. Ik ben getrouwd met een kameroense en daar is de stroomvoorziening ronduit pet. Soms staan de electiciteits palen in de brand en dan heb je dus geen airco en kolekast die werken Ik sluit een verhuizing naar het warme land met een natuurlijke 12/12 niet uit

                Greetings

                geert

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    bij mijn ouders hebben we 14 zonnepanelen en we hebben gekeken hoeveel we jaarlijks produceren en normaal moeten die in 8-10 jaar terugverdiend worden.

                    Comment


                      #11
                      Wij hebben thuis in oktober zonnepanelen laten plaatsen en nrml zouden we de kosten na een jaar of acht (dacht ik) terugverdiend hebben en dan gaan ze nog heel lang mee gaan, zeker de moeite waard om aan te schaffen.

                      grtz

                      Comment


                        #12
                        Zonnecollectoren informatie
                        Een zonnecollector verzamelt de warmte van de zon. Als je een emmer met water een hele dag in de zon zet wordt dit water ook warm, een zonnecollector werkt ongeveer hetzelfde. Maar dit hoeft niet alleen in de volle zon te zijn, ook bij gewone zon of winterzon werkt de zonnecollector. De zonnecollector zorgt er dus voor dat u warm water krijgt, of tenminste dat doet de zonneboiler die zijn energie van de zonnecollectoren ontvangt.

                        Hoe werkt een zonnecel?Zonnepanelen kosten
                        De kosten zijn, zelfs na aftrek van de subsidie van de overheid, nog steeds hoog. Gemiddeld duurt het maar liefst dertig jaar voordat de door u gemaakte kosten uit uw investering zijn. Om dit te illustreren hebben wij een rekensom voor u gemaakt:
                        Per kWh betaald u gemiddeld €0.234 bij uw huidige energiemaatschappij. Daarnaast krijgt u van de overheid een vast bedrag per opgewekt kWh door uw zonnepanelen. Dit bedrag is €0.33 per opgewekte kWh. In totaal verdient (of bespaart) u dus per kWh €0.234 + €0.33 = €0.564.
                        De aanschaf van zonnepanelen is, zoals eerder gezegd, nog steeds een dure grap. Bij Nuon betaald u voor een basispakket A (Welke gemiddeld 515 kWh per jaar oplevert) maar liefst €3.295,-.
                        Per jaar bespaart u dus 515 kWh keer €0.564 = €290,46. Om te kijken in hoeveel jaar u uw investering eruit heeft, delen we de aanschafprijs door de besparing per jaar: €3.295,- delen door €290,46 = 11,34. Dit betekend dus dat u in uw 12e jaar met zonnepanelen al winst maakt!
                        Extra voordelen
                        Een extra voordeel aan zonnepanelen zijn de besparingen die u doet voor het milieu tegen het CO2 uitstoot. Met het eerder genoemde basispakket van Nuon bespaart u alleen al 300kg CO2 uitstoot per jaar! Dit zijn 20 bomen per jaar.
                        Ook zijn de zonnepanelen fiscaal aftrekbaar, de rente die u betaald over een eventuele financieringsregeling kunt u fiscaal aftrekken van uw inkomstenbelasting. Vraag voor de zekerheid wel even uw belastingsadviseur.
                        Daarnaast kunt u vaak binnen uw hypotheek de zonnepanelen aanschaffen, omdat zonnepanelen toch als waardevermeerderend worden gezien en dus de prijs van uw huis omhoog zullen drijven. Ook hiervoor adviseren wij u wel eerst even uw belastingsadviseur hiernaar te vragen.
                        Last edited by StevOOOhh; 19 January 2009, 18:42.

                        Comment

                        Bezig...
                        X