Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verwarmen kleine kast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verwarmen kleine kast

    Korting op 420shop
    handdoekdroger
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

    #2
    Re: Verwarmen kleine kast

    Zelf ben ik ook op zoek naar iets om te verwarmen tijdens de donkere uren... vorig jaar een speciale verwarmingsmat gezien die je onder je potten kan leggen.. zie link..

    http://www.dutch-headshop.com/nl/ver...een-p-715.html

    Ik was nog aan het twijfelen, maar ik denk dat ik hem toch aanschaf....
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment


      #3
      Re: Verwarmen kleine kast

      Ik heb die ook al ff uitgetest, maar mijn (smart)potten drogen er ongelooflijk snel door uit. Ik denk ook niet dat die luttele 40W zoveel invloed gaan hebben op de totale omgevingstemperatuur.
      "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

      Comment


        #4
        Re: Verwarmen kleine kast

        daar was ik al een beetje bang voor... de boel zal wel erg warm worden onder je potten.. misschien langs de kant leggen ? Als ie maar in het hok ligt lijkt me.. Ik denk nl wel dat het genoeg is om een ruimte van +/- 1 kuub enkele graden te verwarmen.. misschien genoeg om van 14 naar 20 graden te gaan (er staat dat ie 5 tot 10 graden kan verwarmen... heb je hem niet getest ??? temp gemeten enzo?
        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

        Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
        (running)

        Comment


          #5
          "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

          Comment


            #6
            Re: Verwarmen kleine kast

            Zonneboiler maken en binnen een resevoir maken.

            Hier heb je de link.

            http://www.klimaatkombi.nl/Zonneboiler.html

            dit is heel goed te doen, zelfs in de vrieskou.
            Last edited by Escargot; 19 November 2013, 22:21.
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment


              #7
              Re: Verwarmen kleine kast

              Wat dacht je van een warmtekabel van zo'n 100W en is 12 meter lang de eerste 1,5 meter is koud.
              Die kabel leg je dan in lussen over de vloer of tussen je potten door.
              Kabels zijn te verkrijgen bij reptielen winkels ong, 55 euri's.
              Daar houd je je temp wel mee boven de 18 graden, kun je er ook nog een timer tussen zetten
              kwartier aan, kwartier uit of misschien werkt een dimmer ook wel, heb dat nog geprobeerd.
              Met timer wel en werkt goed

              Comment


                #8
                Re: Verwarmen kleine kast

                In het topic van wietefras gaf QnQ een link..

                Ff kijken.jups.

                Deze
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                Comment


                  #9
                  Re: Verwarmen kleine kast

                  Hoi Bombadil,
                  Zelf gebruik ik een warmtesnoer voor de tijd dat de lamp uit staat. Mijn hok staat in een onverwarmde kelder (dxbxh 60x90x160). Het warmtesnoer van 50W kan het hok van 14 naar 20 graden verwarmen. Als de lamp uit staat is bij mij ook de afzuiging uit, als je de afzuiging aan houdt zal je wel een hoger wattage nodig hebben. Misschien toch die van 100W nemen dan?
                  Succes!

                  Comment


                    #10
                    Re: Verwarmen kleine kast

                    Jazeker als je de afzuiger aan laat staan, kom je met die 50W kabel wel tekort.
                    Maar 's nachts moet de afzuiger beter wel aan staan, dan hebben ze ook frisse lucht nodig.
                    Al is het maar zachtjes
                    Bij de kammieshop hebben ze nu 10% korting, dan kom je met verzendkosten op zo'n 45,-
                    voor zo'n 100W kabel 12 meter lang

                    Comment


                      #11
                      Re: Verwarmen kleine kast

                      Nog een optie: Zet er autoflowers in, en laat de lamp(en) 24/7 branden.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Verwarmen kleine kast

                        Al je de afzuiging uit zet dan wordt het toch veel te nat in het hok?

                        Ik heb trouwens warmtekabel om de potten gewikkeld na de tip van QnQ. Ik kreeg het er niet zo snel netjes onder gebouwd omdat mijn potten niet allemaal op de zeflde hoogte staan. Werkt op zich prima. Ik meet de temperatuur een stuk binnen in de potten en daar is het toch een paar graden warmer. In ieder geval boven de 18 graden.

                        Gewoon geen smartpots in de winter gebruiken scheelt trouwens ook al een stuk. Mijn plastic potten hadden met lamp uit minimaal de temperatuur van de omgeving. Die smartpots zijn wel 4 a 5 graden koeler dan de lucht in het hok. In de zomer is dat wellicht juist wel weer een voordeel.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment

                        Bezig...
                        X