Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Noodstroom voor je fan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Noodstroom voor je fan

    Vanuit mijn opleiding als werktuigbouwer en 30 jaar knutselervaring...

    Zolang een electromotortje het lukt om op te starten op een lage spanning kan hij er eindeloos op draaien. Is de spanning zo laag dat de motor stomweg stil blijft staan, dan kun je maar beter de spanning er weer afhalen. Te zijner tijd. Geen haast. Zolang je geen rook ziet is er weinig aan de hand.

    Dat geldt dan allemaal voor fans, stofzuigers en ander grofstoffelijk spul. Bij precisie-motortjes en extreme toepassingen wordt het een ander verhaal: Sommige lagers hebben speling bij te lage snelheid bijvoorbeeld, of kunnen zich niet koelen als ze niet hard genoeg draaien.

    Mijn eigen afzuiging draait 's nachts zo langzaam dat 'ie inderdaad maar net opstart. Ik weet niet precies hoeveel 'ie trekt, maar meer dan 30% is het zeker niet. Ik kan niet zeggen dat 'ie al jaren draait, omdat ik niet continue kweek - maar mijn eerste afzuiger hangt er wel al 3 jaar, zonder problemen.

    Comment


      #17
      Re: Noodstroom voor je fan

      Top Blani bedankt, moet ik me geen zorgen maken als ie op 25 a 30 % percent draait, want meer heb ik momenteel niet nodig. Als de dames wat meer groeien en verdampen ed zal dit een beetje opgedreven worden.

      Gz


      Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

      Comment


        #18
        Re: Noodstroom voor je fan

        Excuus voor de bump, maar ik voeg even toe dat de afzuiger hiermee zonder enige onderbreking minimaal 10 uur door gaat na een stroomuitval.
        Da's meestal wel genoeg.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        #19
        Re: Noodstroom voor je fan

        Tien uur is mooi. Schitterend topic ook. Auto accu met omvormer, ik vind het geniaal.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #20
          top topic

          sorry voor de bump , maar dan vind ik het makkelijker terug

          mss sticky waard !
          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

          Comment


            #21
            Mooi knutselwerkje QnQ , bumpje waard!

            Comment

            Bezig...
            X