Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke afzuiger is het stilst Softbox, isobox en alle andere afzuig boxen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke afzuiger is het stilst Softbox, isobox en alle andere afzuig boxen

    Korting op 420shop
    beste leden van JD ik zoek hulp bij het uitzoeken van een goeie afzuig box mijn enigste eisen zijn dat het ongeveer een 500m3 box is en dat hij echt super stil moet zijn.
    Ben al een tijdje aan het zoeken welke box ik het best kan kopen maar er zijn er zoveel en ze varieren in prijsen van 110 tot 200 euro maar prijs zegt ook niet altijd alles het maakt me niet zoveel uit of het nou een houten of een stalen is ik wil gewoon de stilste

    heeft iemand ervaring hiermee die mij zou kunnen helpen?

    wil de box regelen met een variac en hem tot 40% dempen dus ik weet niet of dit dan uberhaupt nog geluid maakt en of ik dan het best een kan kiezen met een grote uitlaat(flens) of een waarbij de inlaat en uitblaas het zelfde zijn (flensmaten)

    de box wil ik gaan gebruiken voor een 60x60x160 hortilab met een 250w spaarlamp.
    de reden dat ik een 500m3 wil is dat ik hem dus kan terugregelen zodat dit zo min mogelijk geluid maakt. ( of weet iemand een nog stillere oplossing?)

    heb op het forum wel wat informatie kunnen vinden maar het heeft helaas nog niet mijn vragen beantwoord

    hier nog 2 foto's van de plantjes onder een 125w spaarlamp met als afzuiging 2 computer fannetjes 1 inblaas op 12v adapter en een uitblaas op een 5v adapter

    IMAG0780[1].jpgIMAG0784[1].jpgXD

    #2
    Re: Welke afzuiger is het stilst Softbox, isobox en alle andere afzuig boxen

    Heb een 500kuub s-vent stalenboxafzuiger stil en werkt goed.

    Comment


      #3
      Re: Welke afzuiger is het stilst Softbox, isobox en alle andere afzuig boxen

      Wat gebruik jij om die te dimmen mway?

      Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
      -

      Comment


        #4
        Re: Welke afzuiger is het stilst Softbox, isobox en alle andere afzuig boxen

        De afzuigboxen zelf maken geen lawaai, en als je een Variac gebruikt om te dimmen brommen ze ook niet.
        Of je moet een hele slechte hebben ofzo, maar als je zo'n ding haalt, en je steekt thuis de stekker in het stopcontact, hoor je alleen de wind blazen, en de planten uit de vensterbank vallen.
        Het geluid begint pas als je de slangen er op aan sluit, je hoort dan de lucht wervelen.
        Taak dus om slangen zo glad mogelijk te houden, de inlaat groot genoeg en zo min mogelijk bochten. Ook liever 2x45 dan 1x90 graden bochten in de slang.
        De luchtstroom zo min mogelijk in de weg te zitten.

        Daarom zal er best wat verschil zitten tussen fabricaten.
        Growshops schroeven soms die dingen zelf in elkaar, en het maakt zeker wat uit waar en in welke positie van de box je de slak plaatst.
        Het is daarom ook niet zo dat elke MDF box exact hetzelfde is. Er zijn misschien wel 10 verschillende 500m3 mdf afzuigers in omloop.

        Ik heb een losse slak gekocht, box van mdf gemaakt en erin geschroefd, dus niet opgehangen aan rubber ringen enzo. (dat heb ik al eens gedaan bij een andere)
        Box staat op een plaatje piepschuim en maakt verder zelf geen geluid, je hoort alleen de wind.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Welke afzuiger is het stilst Softbox, isobox en alle andere afzuig boxen

          Lovis ik heb deze er tussen zitten werk goed en niet duur.
          http://www.degrowshop.eu/klimaatbehe...line-compleet/
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: Welke afzuiger is het stilst Softbox, isobox en alle andere afzuig boxen

            ikzelf heb een 500 mdf box in rubbers werkt heel stil zeker als je hem op 50%draait en net wat q en q zegt zo min mogelijk bochten indien mogelijk

            Comment


              #7
              Re: Welke afzuiger is het stilst Softbox, isobox en alle andere afzuig boxen

              heel erg bedankt voor jullie informatie hier heb ik wat aan!
              mijn 4 schatjes doen het volgens mij erg goed en zijn nu ongeveer 12 dagen oud zal vandaag of morgen een kweekverslagje openen

              hier nog wat foto's
              IMAG0814.jpgIMAG0811.jpgIMAG0812.jpgIMAG0810.jpg
              Critical Feminized


              Comment

              Bezig...
              X