Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

automatiseren van een kweektent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    automatiseren van een kweektent

    Korting op 420shop
    ik heb mij onlangs een kweektentje aangeschaft, en ik beleef er aardig wat plezier aan, maar als voormalig elektronica studentje wil ik natuurlijk altijd meer...
    zat ik onlangs te kijken naar een oude pc die zowat naast de kweektent staat, en zat ik te denken: waarom werken die 2 nu niet samen...

    waar ik naartoe wil is dat mijn kweektentje geautomatiseerd wordt en daardoor bijna autonoom kan draaien.
    zo moet de temperatuur, de luchtvochtigheid, het licht en het water automatisch gestuurd worden naargelang meetingen...
    te koud? verwarming schiet aan, te droog? luchtbevochtiger schiet aan etc etc etc.
    verder wou ik ook alle resultaten per half uur opslaan en exporteren naar excel, zodanig alle waarden mooi in tabellen en grafieken wordt omgezet en opgeslagen.
    dit alles lijkt wel mooi, maar ik zit nog nergens, en ik ben opzoek naar hulp!
    ik moet een interface kunnen maken met inputs en outputs, en deze verwerken en sturen met een pc en een programma. ook het programeren van de voorwaarden weet ik niet hoe te doen...
    alle hulp welkom

    #2
    Heeey,

    Dat zijn mooie plannen die je hebt....
    Maar de dingen die je wilt automatiseren hoeven niet perse dmv een PC te worden gedaan, mijns insziens...

    We hebben zelf een kweekkast, hierin wordt nagenoeg ook alles automatisch geregeld dmv (tijd)schakelaars....

    De excell gegevens die je er met een PC makkelijker uit kunt halen zijn natuurlijk wel een toegevoegde waarde, dat maakt het makkelijker verschillende kweken met elkaar te vergelijken....

    Verder kan veel automatisch, maar komt het toch voor een groot gedeelte neer op eigen inzichten, we zijn weliswaar nog maar met onze eerste kweek bezig, maar dit hebben we er toch al wel van geleerd....
    Last edited by Smeenk; 18 January 2009, 18:07.

    Comment


      #3
      Ik denk dat je met electronica alleen niet ver genoeg zal komen. Het plan dat je daar voorstelt, wat trouwens echt cool is mijn insziens, gaat eerder de richting uit van de programmeurs. Je zal een programma moeten schrijven die alle commando's -gelinkt aan je apparatuur- zal opslaan volgens de door jou genoemde criteria. Het zou me verbazen moest dit nog niet op de markt zijn maar de prijs zal ook weer van niveau zijn vrees ik. Ga rond de tafel zitten met een goede programmeur en leg je kennis en kunnen tesamen, je zal er wel geraken maar in dergelijke zaken kruipt tijd en research... Het is zeker niet op 5Minute gemaakt. Maar laat ons iets weten mocht je vooruitgang boeken

      Greetzzz

      Comment


        #4
        als je alles wilt automatiseren met u pc dan kun je zo een printplaat en een zon bakje (Ni-DAQ 8002 of zo) die dan via usb naar u pc gaat kopen in een elektronica zaak. en dan met het programma labview alles programmeren. ik ga dit misschien ook doen maar totaal nog niet zeker. als ik het doe dan wil ik u gerust het programma die ik zal schrijven doorsturen (momenteel kan ik da nog niet maar ne maat kan da vre goe en die zal mij da wel uit leggen )

        Comment


          #5
          wie zegt dat wiet je hersencellen aantast we hebben hier hele slimme mensen zitten hoor ik al
          Schutto In tha house

          Comment


            #6
            Voor 30 euro heb je zo'n usb interface bordje van velleman met redelijk wat inputs en outputs; ik heb er ook zoeen gekocht met dezelfde bedoelingen als jij; enkel nog niet genoeg tijd gehad om me erin te verdiepen. je kunt programmeren met Java, visual basic en c++ als ik me niet vergis.

            Visual basic is niet zo moeilijk te leren; je vindt honderden sites met beginners tutorials.

            Comment


              #7
              die labview is niet goedkoop

              Comment


                #8
                ff genoeg over die pc lol ik ben nog van de ouwe stempel
                ik wil ook dat in mijn kweekruimte zoveel mogelijk geregeld word ik heb me zo'n klimaatregelaar gekocht maar die regeld alleen de temp , is er zo iets op de markt dat mijn vochtigheid kan regelen ? ik heb wel een luchtbevochtiger maar das maar 4 liter , die gaat maar 3 uur mee dus hij zou pas mogen aanschieten wanneer het echt nodig is , ik heb tot nu toe niets gevonden dat mij hierbij kan helpen ..

                Comment


                  #9
                  Hallo Misty & welkom ! Stel je even voor in het daarvoor bedoelde topic http://jointjedraaien.nl/wietforum/f34/


                  Zo'n regelaar, die bestaat, en heet een stekkerhygrostaat. Even Googelen en je hebt ze zo gevonden !
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                    #10
                    ok thx voor info m8

                    Comment

                    Bezig...
                    X