Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke timer gebruik jij ?

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke timer gebruik jij ?

    Korting op 420shop
    Er zijn regelmatig problemen met timers.
    In dit topic kun je je ervaring uitwisselen en misschien tips geven over welke wel, en welke niet te kopen.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


    praxis.JPG Deze heb ik een half jaartje gebruikt met m'n tneons.
    Daarna gingen de lampen niet meer helemaal uit als de timer uit ging. Ze bleven heel zwak licht geven


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


    digi.JPG De digitale voor de kleine beurs.
    Leuk voor zolang het werkt. Deze was al vrij snel kapot bij mij. Deed niks meer.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


    formido.JPG Hier heb ik momenteel m'n kapje met 6 spaarlampjes op staan. Nog geen problemen.
    De zwarte pinnetjes voelen wel wat soft na langer gebruik. Ze klikken niet echt meer.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


    kwantum.JPGDeze heb ik al minstens een jaar in gebruik met 4x 36W tneon erop. No problems yet.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    #2
    Re: Welke timer gebruik jij ?

    Super Qnq, thx! Goed topic!

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Heb je ook een hok met 4x36 watt t-neon? Misschien ergens een topic waar ik ze kan zien? Ben benieuwd

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Ik gebruik de everflourish emt 757, staat ingesteld om 0100 uit maar gaat al uit ergens tussen 0000 en 01. ik geef m nog een kans voordat ik oordeel.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

    Comment


      #3
      Re: Welke timer gebruik jij ?

      Ik heb er al enkele gebruikt de afgelopen maanden en om eerlijk te zijn het is allemaal 3x niks en kan je ook hiervoor volgens mij beter een davin kast gebruiken

      4x analoge timer(action) werkte prima tot ik thuis kwam van me werk en me planten nog in het donker stonden(2 uur teveel).
      2x analoge timer(praxis) heeft welgeteld 2.5 dag gewerkt.
      1x digitale timer (praxis) schakelt te snel aan en eind tijd loopt niet synchroon met de echte klok.

      Momenteel is er hier weer 1 van de action in dienst en hij lijkt het nu gewoon te blijven doen na wat tikken/rammen

      btw die 3e is ook van de action of niet Q?(mogen blij zijn dat er nog pinnetjes inzitten voor dat geld haha)
      Last edited by psychedelic1988; 3 January 2014, 08:02.

      Comment


        #4
        Re: Welke timer gebruik jij ?

        die nummer 3 ging erg snel kapot hier, deze kwam van de blokker en was 2 euro.

        Toen had ik 1 bij de Welkoop (in belgie BoerenBond dacht ik) gekocht voor 12 euro, die is te vergelijken met nummer 4. Deze doet het na een jaar nog steeds.

        Comment


          #5
          Re: Welke timer gebruik jij ?

          Mijn timer van het merk "profile" gaat al enkele jaren mee.
          http://www.profile.eu/catalog/comfor...n/pcf-203.aspx



          Ziet er uit als optie 4 van QNQ.

          HPS wordt wel steeds via relais geschakeld.
          sigpic
          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

          Comment


            #6
            Re: Welke timer gebruik jij ?

            Ik had eerst een schakelklok van de Gamma van een paar euro voor mijn 2x55W T-Neon, maar die schakelde soms niet en de lichten bleven ook flikkeren als die uit zouden moeten zijn Zelfde als wat QnQ had met die eerste schakelklok.

            Al denk ik achteraf dat flikkeren op te lossen was geweest door de stekker er andersom in te steken. Denk dat ze maar 1 draad schakelen en als dat de nuldraad is dan blijft de fase draad dus gewoon in verbinding met de lamp. Ze je de stekker andersom dan schakelt het ding de fase draad. Dan gaat er echt geen stroom meer naar de lamp.

            Toen bedacht ik me dat ik al een KlikAanKlikUit afstandsbediening heb (voor het schakelen van de huisverlichting) en dat die op afstand ook die kweekkast kan schakelen:


            Dat is 1 keer mis gegaan. Toen mijn dochtertje de afstandsbediening had gepakt en de lamp uit had gezet. Ding ligt nu wat hoger en hij staat standaard niet op het kanaal van de kweeklamp

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: Welke timer gebruik jij ?

              Da's een mooi dingetje Wietefras.
              Ik heb er ook een paar in huis hangen met analoge afstandbediening.
              Hoe bevalt deze ? Is het display verlicht ? Wat is het bereik ?
              Daar heb ik hier wel eens issues mee, ik moet echt binnen 10 meter van de ontvanger zijn.
              Dan zou m'n lamp boven bijvoorbeeld niet aanspringen als de afstandbediening in de keuken ligt ?

              Ik zie dat Conrad hetzelfde model verkoopt (ander merk) en daar staat 50m bij.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Welke timer gebruik jij ?

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Ik zie dat Conrad hetzelfde model verkoopt (ander merk) en daar staat 50m bij.
                50m...
                In open vlakte misschien. Zal wel wat anders zijn met beton en betonijzer ertussen.
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                Comment


                  #9
                  Re: Welke timer gebruik jij ?

                  Het display is niet verlicht (denk ik). De afstandsbediening heeft zo'n beetje overal in huis wel gelegen en dan werkt het ook voor de lamp op zolder. Mijn huis is minder dan 10 meter hoog. Normaal gesproken gaat het door 2 betonnen vloeren heen (ding licht in de keuken en kast staat op zolder).

                  Voor de kerst verlichting is dat spul ook super handig. Al die lichtjes zonder gedoe aan en uit

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #10
                    Re: Welke timer gebruik jij ?

                    Mijn tijdklok probleem is al tijdje opgelost: Het probleem lag er bij mij aan dat ik hem ingesteld had om 07:00 aan te gaan en om 01:00 weer uit. Aangezien 01:00 eigenlijk de volgende dag is, herkende hij dat niet. Door hem in het stellen op 5:59 aan en 23:59 uit werkt hij gewoon perfect. Dus hou rekening met digitale tijdklokken dat dat ding per dag ingesteld moet worden, als je hem instelt dat hij uit moet gaan na 01:00. Of stel hem in dat alles op 1 dag gebeurt en dat werkt dan ook perfect.
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                    Comment


                      #11
                      Re: Welke timer gebruik jij ?

                      Ik gebruik dezelfde als Gamm en optie 4 van QnQ om m'n 4x 55w te schakelen, op dezelfde verdeeldoos zit nog eens een clipfan 15W en een badkamer afzuiger van 15W. Dit schakelt gelijktijdig aan. Hier zit ook nog een verwarmingstoestel met thermostaat (max 2000W) op, maar deze schakelt pas aan als het te koud zou worden, praktisch nooit eigenlijk...
                      Momenteel zijn er drie in gebruik en nog geen problemen gehad met deze modellen. Gekocht in de HUBO voor 6 euro.
                      Heb geen ervaring met die andere modellen...
                      Hps schakel ik sowieso met Davin12.
                      grtz
                      Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
                      Jack Herer in scrog
                      The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

                      Comment


                        #12
                        Ik gebruik een van de action voor mijn verlichting (maar ongeaard) en een voor mijn ventilator (ook van de action). Deze hangen er nu voor de derde ronde in (ben deze ronde begonnen met de meegeleverde maar die was k*t). Bevallen prima, wel eens in de week klok weer goed zetten (verloopt enkele minuten op een week). Ofwel mijn nachten en dagen duren iets langer dan 12 uur.
                        Lopend Verslag

                        Comment


                          #13
                          Ik heb nu bij de Gamma een digitale timer gehaald van profile:
                          https://www.gamma.be/nl/assortiment/...amma/p/B614713
                          werkt heel goed tot nog toe, heb ze nog maar een dikke week in gebruik.
                          Er staat een review bij van lekstroom maar ik ben gaan kijken en alles is mooi donker dus bij mij is dat geen probleem
                          Er zit een aftelfunctie op en je kan 14 programma's instellen
                          voor mij was dat ideaal, je weet nooit als je eens iets on/off wilt laten lopen
                          https://www.gamma.be/nl/assortiment/profile-digitale-schakelklok-max-3680-w-met-weekprogramma/p/B614713
                          Last edited by Elkwazizi; 3 May 2020, 10:18. Reden: link doe raar

                          Comment


                            #14
                            Ik was weer even aan het inlezen op het internet en ik kwam dit artikel tegen https://www.cnnbs.nl/wietman-maakt-c...it-xl-slimmer/ .
                            Het zag er weel handig uit maar ik vraag me af of het zou gaan als ik gewoon 4 van deze SONOFF timertjes in een stekkerdoes steek en dan in elke sonoff mijn plug and play 120watt qb's inplug, zodat ik geen timerbox nodig heb.
                            Iemand die een antwoord weet of ervaringen heeft met deze sonoff timers

                            https://www.grandado.com/products/so...saAsT1EALw_wcB hier de sonoff

                            Comment


                            • WillyWally
                              WillyWally commented
                              Editing a comment
                              Heb je volgens mij die stekkerdoos niet voor nodig.
                              En Sonoff is goedkoper als je rechtstreeks bij hun besteld

                            • TangerineDream
                              TangerineDream commented
                              Editing a comment
                              Ik heb het gelezen en ik zie wel dat je gelijk hebt, maar die sonoff heb ik al op andere forums over verschillende landen gezien en het zou heel goed werken, ik vraag me gewoon af of het wel veilig is om 4 van deze in een stekkerdoos te steken en dan de lampen er in the pluggen

                            • Gijsch
                              Gijsch commented
                              Editing a comment
                              Ik gebruik een Sonoff slimme stekker om mijn T-neons (110W) mee te schakelen. Gaat prima. Volgens de specificaties kan dat ding 10A / 2200 watt aan.
                              Ik heb ook 2 x de Sonoff TH16 hangen waarvan ik het relais gebruik om de verwarmingsmat en de bij-verwarming te schakelen. Deze kunnen (wederom volgens specificaties) 3500 watt/ 15A aan.

                              4 x 120 watt schakelen moet geen probleem zijn voor die stekker. Wel zou ik er voor zorgen dat je een fatsoenlijke stekkerdoos hebt.

                            #15
                            deze gebruik ik

                            https://www.smarthomemagazine.nl/201...ie-monitoring/

                            er zijn 2 soorten

                            https://www.coolblue.nl/product/8296...ug-3-pack.html

                            https://www.coolblue.be/nl/product/8...be-3-pack.html

                            en dit gebruik ik voor vochtigheid / temperatuur/ co2 te meten in de tent

                            https://nl.50five.be/netatmo-weersta...B&gclsrc=aw.ds


                            link naar sonoff

                            https://www.sonoff.nl/a-58418762/son...s/#description
                            Last edited by Jura; 16 May 2020, 11:33.

                            Comment


                            • TangerineDream
                              TangerineDream commented
                              Editing a comment
                              Is het veilig om hierin zeg maar een 600watt lamp in te pluggen (led) en dna in de stekkerdoos de stekkerdoos?
                          Bezig...
                          X