Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plastic folie voor kweekruimte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plastic folie voor kweekruimte

    Korting op 420shop
    Ik twijfel over welke folie ik zou nemen, er is weinig te vinden op de Nederlandse forums over dit 'orca grow film' maar de filmpjes spreken wel tot de verbeelding.

    Zou het de investering waard zijn, of is het nihil?

    Plastic zwart/wit folie:
    http://www.puksupport.eu/folie-plast...it-Folie-2x25m

    Orca grow film folie:
    http://www.puksupport.eu/folie-plast...ilm-1-33-10mtr

    Last edited by Jiffy; 15 January 2014, 13:38.

    #2
    Re: Plastic folie voor kweekruimte

    Leuk truukje, met dat lampje de zwarte kant belichten.
    Als hij mij wil overtuigen, moet hij de witte kant belichten, en dat vergelijken
    Gewoon zwart-wit-folie is echt niet 10x minder goed. De prijs is wel 10x lager.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Plastic folie voor kweekruimte

      Hij belichtte juist de witte kant, echter, doet hij er een plastic venstertje voor die het licht diffused.





      Comment


        #4
        Re: Plastic folie voor kweekruimte

        Die test laat alleen maar zien dat orca meer difuus reflecteert. Of dat nou echt een voordeel is betwijfel ik. Wat heb je er nou aan dat je plafond hel verlicht is?

        Dat hele verhaal met die licht meters is ook nep. Mylar is net zo reflectief dus je krijgt nooit 2 a 3 keer zoveel licht met dat orca spul. Al is dat diamant patroon spul wel de slechtste keuze die je kan maken met mylar folie.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: Plastic folie voor kweekruimte

          Precies waar ik dus ook aan twijfel, ik wil best wel wat meer investeren als het inderdaad beter zou zijn. Maar als het zo nihil zou zijn t.o.v. z/w plastic folie of mylar folie (?) dan weet ik het wel ja

          Comment


            #6
            Re: Plastic folie voor kweekruimte

            Denk dat de truc met die lampen naast elkaar is dat de lamp verticaal hangt. Het punt recht onder de lamp krijgt dan inderdaad heel weinig licht van de lamp zelf. Een diffuse reflectie geeft dan meer licth op de grond dan een directe reflectie.

            Het is wel heel slim gedaan, want het hok met orca ziet er veel lichter uit.

            Ze hadden op Wietforum ook een vergelijking gedaan van de reflectie van wat materialen (helaas geen orca). Zwart wit folie kwam daar veruit als slechtste uit.
            http://www.wietforum.nl/topic/76556-...ost__p__848242

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: Plastic folie voor kweekruimte

              Dus als ik het goed begrijp kan ik het beste met spiegels aan de slag gaan

              Of Orca heeft gelijk met betrekking tot dat z/w plastic en geeft aan dat het dus zoveel beter werkt dit

              Comment


                #8
                Re: Plastic folie voor kweekruimte

                Tsja, bij die WF test is dus weer het probleem dat hij alleen de directe reflectie gemeten heeft. Het gebruik van spiegels klinkt ook wel wat onlogisch omdat het licht dan twee keer door het glas moet voor een reflectie. Dat zou toch verliezen op moeten leveren. Spiegels zijn wel lekker vlak en ook goed schoon te houden. Bovendien geven die ook puur directe reflectie en dat komt dus precies goed uit in deze test.

                Er staan echter ook tests bij van een hele kast bekleed met verschillende materialen. De hele kast was toch ook een stuk lichter nadat ze er spiegels in gezet hadden. Dat is toch waar het uiteindelijk om draait. Het werkt dan dus blijkbaar wel.

                Die orca folie zal inderdaad zeker veel beter werken dan zwart wit folie, maar dat doet dus inderdaad bijna alles

                Je ziet dat die diamant folie het ook vrij slecht doet, maar dan nog. Die orca test geeft aan dat hun folie 2 a 3 keer zoveel licht geeft. Dat blijft nep. Dat kun je toch op je klompen aan voelen. Ook als je die niet draagt. Als iets "te goed klinkt om waar te zijn" ...

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: Plastic folie voor kweekruimte

                    Ja, buiten de reflectie zijn er naturlijk ook de kosten en hoe makkelijk het is op te brengen en schoon te houden. Dat orca spul schijn je simpelweg als behang op de wanden te kunnen plakken (of nieten) en er ook weer af te halen. Spiegels ophangen lijkt me nog niet zo eenvoudig. Mylar strak ophangen ook niet.

                    Normaal gesproken heb je ook helemaal niet zoveel reflectie op de muur. Toch niet als de planten flink gegroeid zijn tijdens het bloeien. Het meeste licht gaat toch direct omlaag van de lamp op de planten of via de reflectorkap en dan omlaag naar de planten. Dus zelfs al heb je wat meer reflectie van het licht op de wanden, op het totaal lijkt het me stug dat het echt zoveel scheelt dat je dat enorm terug gaat zien in de oogst.

                    In een leeg hok zul je het verschil waarschijnlijk wel veel duidelijker zien. Dat is dan ook meteen het probleem met testen van dat soort dingen. Ik neem mezelf steeds voor om nog eens te meten met de luxmeter of een spiegel wat uitmaakt in mijn kastje (heb er nou radiatorfolie in zitten) als de planten er in staan. Het is alleen zo'n gekloot om die spiegel er even in te zetten als de planten groot zijn

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: Plastic folie voor kweekruimte

                        Ja...als je goed kijkt, dan zie je dat hij de zwarte kant belicht.

                        Mgoed, ik dacht dat de keuze tussen zw-witfolie en Ora grow was.

                        Als we gewoon vanalles mogen roepen zeg ik : Latex !

                        Goedkoop en goed.
                        Komt niet van de muur.
                        Geeft ook geen brandpunten zoals spiegels.
                        Simpel schoon te maken, of een nieuw laagje aan te brengen.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Plastic folie voor kweekruimte

                          Moet ik nog een speciale latex kopen? Of gewoon normale van de bouwmarkt?

                          En nog advies qua hout? MDF/Multiplex/OSB/iets anders? En hoe dik?

                          Sorry, even jouw aanwezigheid qua advies gebruiken

                          Comment


                            #14
                            Re: Plastic folie voor kweekruimte

                            Ik zeg: Reflectiefolie (of antidetectiefolie) van de growshop. Niet duur, makkelijk te verwerken, en prima reflecterend.

                            Wat hout betreft: Heb je een KvK-nummer? Dan kun je bij de Bouwmaat heel mooi MDF krijgen, 8 mm dik, dubbelzijdig gegrond. Dat spul is zo mooi wit geverfd dat je er eigenlijk niets meer aan hoeft te doen. (Hoewel ikzelf er dus nog reflectiefolie overheen niet.)

                            Comment


                              #15
                              Iemand nu al meer ervaring met folie, Orca, spiegels en dergelijk ?
                              Want als ik het goed begrijp zijn spiegels het beste (in die test dat Wietefras postte) terwijl ik elders eens heb gelezen dat dat het meeste hotspots veroorzaakt

                              Comment

                              Bezig...
                              X