Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aftuiging uitblazen op riolering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    aftuiging uitblazen op riolering

    Korting op 420shop
    Ik wil binnenkort beginnen met een binnenkweek in een tentje van 1,20x1,20x2,00- 600watt compleet. Nu is mijn enige mogelijkheid om deze in de kelder te zetten.

    Kan ik de afzuiging uit laten blazen in de riolering rechtstreeks naar buiten?
    Het is een oude rioleringsbuis van 200mm en zit 3m van de hoofdriolering af.

    #2
    Re: aftuiging uitblazen op riolering

    "aftuiging uitblazen op riolering"

    Ondanks dat dit een heel grappige titel is, zegt het nog altijd meer dan "ik heb een probleem"
    Heerlijk

    Nou, euh..prop je slang in dat gat en klaar toch ?
    Geur gaat misschien wel door de putten omhoog komen in droge periodes, of ergens in huis ?
    Even uitproberen met een rookbom in je kelder en kijken of je ergens rook ziet ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: aftuiging uitblazen op riolering

      Ik zou zeggen niet doen maar aan de andere kant waarschijnlijk ga je het toch doen dus zeg ik: hang iig een koolstof filter ertussen! Niet fijn als bij jou buren de kranenbak gaat bubbelen waarna je kweeklucht eruit komt.
      Of ze zitten op de wc en ruiken ipv poep een wietgeur onder hun achterste uitkomen.

      Beste de lucht in andere ruimtes blazen.
      Zo heb je tevens geen cv meer nodig haha.

      Advies is: dont do it. Riool is vaak een gesloten systeem en ga je daar constant lucht doorheen blazen gaat het ergens borrelen! Al is dat bij je buren...
      Nee nee nee niet doen man.

      Maar uiteindelijk bepaal je zelf of je het doet.
      Suc6

      Comment


        #4
        Re: aftuiging uitblazen op riolering

        Onzin bij iedere toilet en wasbak zit een sifon, deze is gevuld met water.
        De plekken waar je het zou kunnen ruiken zou nu ook al rioollucht te ruiken zijn.
        Het lijkt me sterk dat je ventilator zo krachtig is dat hij het water uit de sifon blaast.
        Verder zal de geur zich vermengen de rioollucht.
        Let wel op water loopt naar beneden (kelder).
        Dus ik zeg doen, en je bent zeker niet de enige!

        Comment


          #5
          Re: aftuiging uitblazen op riolering

          Soms zit er (bijna) geen water in een sifon meer doordat de wasbak niet vaak gebruikt word...

          Afblazen via het riool is wel mogelijk, als je rioleringsbuis rechtstreeks op het hoofdriool aangesloten zit en er geen buren op de zelfde buis aangesloten zitten.
          Een koolstoffilter erbij gebruiken is niet onverstandig, ik zou het in ieder geval niet zonder doen.
          Enkel moet je wel rekening houden met het feit dat als het extreem regent en het riool te vol raakt, je kweekhok ook vol kan lopen, of bij een eventuele verstopping.

          In huis afblazen is niet heel erg handig, je blaast nog al wat vocht je huis in op die manier.
          Het beste is om gewoon een aparte afvoer te maken naar buiten om je lucht af te voeren.

          Edit:
          Ik zie net dat dit bericht van januari is, zal inmiddels wel zijn kweek draaiend hebben.
          Last edited by Bosrand; 29 August 2014, 21:42.

          Comment

          Bezig...
          X