Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bedrading

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bedrading

    Korting op 420shop
    http://www.mijnalbum.nl/Foto-CDAVVM7T-D.jpg

    #2
    ik bn nie echt veilig bezig met mijn installatie tbh, dus is er ook een kans dat dit gebeurt bij apparaten die niet veel stroom vragen (10 W - 100 W)?

    Peace

    Comment


      #3
      een ongeluk is rap gebeurt en geluk dat je er zo snel bij was wie weet anders wat er zou gebeurt hebben

      Comment


        #4
        Dit kan bij iedereen gebeuren.Dit kan verschillende oorzaken hebben:je belast de kabel teveel waardoor deze gaat doorbranden bv teveel apparaten op 1 kabel ->dikkere binnendraad gebruiken (1.5 of 2.5 dik)
        je kan iets op je kabel laten vallen waardoor de binnenisolatie stuk gaat met kortsluiting tot gevolg(maar dat zal je wel gemerkt hebben )De ontploffing komt doordat de energie,die vrijkomt bij de korstsluiting,niet wegkan door de buitenisolatie en ontploft dan maar op dat punt
        correct me if im wrong

        Comment


          #5
          Als je dat had tegengekomen terwijl je naar je werk was en wat ongeluk erbij dan zat je nu waarschijnlijk met een afgebrand huis... Het is altijd een risico om met dergelijke wattages te werken, zo blijkt. Je mag van geluk spreken . Ik zeg wel altijd: "Geluk verdien je"

          Comment


            #6
            Kweek al 10 jaar en me maatje die elec is 20 jaar. Nu wij spenderen het meeste geld bij het opbouwen van onze hokjes aan electricieteit toestellen. Altijd een kabel van 2.5 a 3.5 carrie gebruiken daar kan dan meer dan 3000watt verdragen dus goed voor 3 lampen van 600watt + al de rest. een schakelkast met afgezonderd elke lamp is ook een must. Electricitiet is een gevaarlijk ding als je prutst. dus heel goed oppassen en de truc van aan je kabels te voelen is zelfs een must wij doen dat elke keer we in de kamer komen en 1 keer per kweek voelen we de hel kabel af. Hier wat foto's van een simpel maar degelijk en veilig schakelschema voor kotje met 3 lampen.
            Attached Files

            Comment


              #7
              Normaal kan dit voor de door mij gebruikte kabel geen probleem zijn het moet een fout in de kabel zijn geweest deze moest slechts 600w doorgeven. Nu ja een fout of niet ik ga enkele nachten niet gerust meer slapen . Nu zit er extra dikke op van 3.5 die gaat het wel niet opgeven.
              Oorspronkelijk geplaatst door Orias View Post
              Kweek al 10 jaar en me maatje die elec is 20 jaar. Nu wij spenderen het meeste geld bij het opbouwen van onze hokjes aan electricieteit toestellen. Altijd een kabel van 2.5 a 3.5 carrie gebruiken daar kan dan meer dan 3000watt verdragen dus goed voor 3 lampen van 600watt + al de rest. een schakelkast met afgezonderd elke lamp is ook een must. Electricitiet is een gevaarlijk ding als je prutst. dus heel goed oppassen en de truc van aan je kabels te voelen is zelfs een must wij doen dat elke keer we in de kamer komen en 1 keer per kweek voelen we de hel kabel af. Hier wat foto's van een simpel maar degelijk en veilig schakelschema voor kotje met 3 lampen.

              Comment


                #8
                ffs en dan te bedenken dat we et er vanmiddag nog over hadden,hang zowiezo wat rookmelders neer eh gasten en een degelijke blusser is nooit weg er kan altijd iets gebeuren ook al is je apperatuur nieuw,et zal ook niet de eerste keer zijn dat je nieuwe televisie in de standby stand lekker in de fck fik vliegt.

                Comment


                  #9
                  damn orias, dat ziet er nog eens netjes uit zeg, respect

                  kun je er voor mij niet 1 maken zoja wat gaat me dat kosten

                  en ik heb juist als eerst een rookmelder op de kweekkamer gehangen, tis alleen zo vervelend dat de batterij van die dingen op 1 of andere manier altijd midden in de nacht op gaat en dat ding dan zo irritant begint te piepen dat ik hem vaak maar van het plafond af sla met iets en er weer een nieuwe neerhang

                  groet

                  EDIT: bij nader onderzoek en een mooie bouwtekening kan ik dat zelf ook
                  Last edited by hobbyist; 25 January 2009, 12:15.

                  Comment


                    #10
                    de tip bij kabels die in brand vliegen is gewoon bij het steken al u kabels goed aanspannen(en altijd naast elkaar in u zekering en nie op elkaar of gekruisd, das zeer gevaarlijk) en een maand later nog eens controleren (na een maand kan het koper de die druk niet meer aan en zal iets plater worden dus aanspannen die handel) en ook altijd goed zien of er geen zwaar geknepen delen of blote kabels zijn. je zou nog verschieten hoeveel mensen kapote kabels in huis hebben. maar door overbelasting gaan u kabel niet in brand vliegen hoor, een kabel van 2,5 kan zeker 4000watt aan tegen dat hij een beetje warm komt hoor. het is vooral door kortsluiting dat er brand onstaat, bv als je perongelijk met u breekmes in kabel gezeten hebt en u kabel zit bloot(met bloot bedoel ik niet alleen dat er geen isolatie meer is maar dat als je ze plooit dat de kabels zichtbaar komen )dan kunnen er vonken ontstaan waardoor de isolatie zachtjes begint te smelten en eens er geen meer is en er contact komt is het feest .

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door gerard006 View Post
                      dan kunnen er vonken ontstaan waardoor de isolatie zachtjes begint te smelten en eens er geen meer is en er contact komt is het feest .

                      Comment


                        #12
                        met feest bedoelde ik natuurlijk brand

                        Comment

                        Bezig...
                        X