Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke relais voor mijn opstelling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke relais voor mijn opstelling

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,

    Na wat rondgelezen te hebben op het forum maak ik mij zorgen om iets. Mijn setup bestaat uit een 250W HPS, daarbij 250w vsa
    30W uitlaat
    20W inlaat
    endan nog 10W aan ventilators.

    Dit staat allemaal op 1 verdeeldoos (gewoon Gamma soort) en die zit aangesloten op een analoge timer en die zit dan op zijn beurt weer in een apparaat om het verbruik te meten

    Nu hoor ik overal van relais te gebruiken voor een hps, maar op sites zoals DHS hebben ze niets voor 1x250, enkel 2x600W ofzo. Nu kwam ik op site van growshop Alien en hier zie ik helemaal onderaan de pagina dat er relais zijn voor minder geld maar ook staat hier geen info bij.

    Nu is mijn vraag.

    Heb ik een relais nodig? Zoja welke? Kan ik er zo een kopen van op Alien, zo een "goedkope" of laat ik die beter? En kan ik iets veranderen waardoor mijn elektrica veiliger gemaakt kan worden of is dat al vrij veilig?

    Alvast bedankt

    #2
    Re: Welke relais voor mijn opstelling

    Een davin 2x600w kan prima gebruikt worden voor een 250w.
    Je kan zelf ook gaan kloten met een relais maar dan is een beetje achtergrond al een vereiste.
    Die 6 tientjes kosten je kop ook nie toch? Zit er gelijk een mooi kastje omheen.
    Alleen een vsa hoeft hier op aangesloten te worden inlaat en uitlaat kunnen gewoon in het stopcontact

    Comment


      #3
      Re: Welke relais voor mijn opstelling

      Ja je hebt een relais nodig.
      Geen idee hoe dat relais eruit ziet, zou je Alien een mailtje moeten sturen.
      Als het zo'n soort relais is dan heb je de goede. http://www.dethuis-kweker.nl/verlich...-electric.html

      Comment


        #4
        Re: Welke relais voor mijn opstelling

        Ik zal ALien is mailen voor foto's of allerminst een beschrijving en is vragen welke relais ik nodig heb volgens hun.

        Comment


          #5
          Re: Welke relais voor mijn opstelling

          Idd die relais zoals in Bosrand zin link is voldoende.
          Wil je niet zitten kloten met aansluiten koop idd davin dv12.
          Is tot 2x600w max, dus ook 2x400 of 2x250.
          Dacht dat je ook wel 1x600 etc. ook had.

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Welke relais voor mijn opstelling

              Maar ik werk ni al een maand ofzo met deze opstelling. Kan er dan nog iets fout gaan? Ik ben ook van mening dat ik een relais nodig heb, daar argumenteer ik niet over. Maar kan er nog iets gebeuren nu?

              Verstuurd vanaf mijn GT-I9500 met Tapatalk

              Comment


                #8
                Re: Welke relais voor mijn opstelling

                Als iedereen hier je ten sterkste aanbeveelt om een relais te gebruiken bij een VSA, dan heeft dat een reden.
                Je hebt gewoon geluk dat je timer nog niet is doorgebrand, wat vroeg of laat wel zal gebeuren (ook met een 250w hps).
                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                Comment


                  #9
                  Re: Welke relais voor mijn opstelling

                  Oke goed, dan kijk ik zo snel mogelijk voor een relais. Maar de link van post #3, die is 3500W is die dan niet 'te zwaar' voor 250W? Kan ik een.zwaardere kopen of heb ik echt een nodig voor 250w?

                  Verstuurd vanaf mijn GT-I9500 met Tapatalk

                  Comment


                    #10
                    Re: Welke relais voor mijn opstelling

                    Dat relais is in ieder geval zwaar genoeg, die relais die op Alien webshop staan beginnen bij 3000w, dus dat is ongeveer dezelfde neem ik aan.
                    Heb je Alien al een mailtje gestuurd?

                    Comment


                      #11
                      Re: Welke relais voor mijn opstelling

                      Jup maar nog geen antwoord.

                      Verstuurd vanaf mijn GT-I9500 met Tapatalk

                      Comment


                        #12
                        Re: Welke relais voor mijn opstelling

                        Een quote uit dat andere topic waar je dat ook al vroeg :
                        Met de DV-1000 kun je 1 lamp schakelen. Die lamp mag maximaal 1000W zijn.
                        Met een Davin DV-12 kun je twee lampen van maximaal 600W schakelen.

                        Met beide kun je dus ook een 250W hps lamp schakelen.
                        * Ghehe..mezelf gequoote ..
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Welke relais voor mijn opstelling

                          Alien antwoorde:" een relais kost niet veel geld, als je weet hoe je moet maken, anders koop je een davin hehe

                          *Als je iemand kent die elektro kan, dan kan die bordje maken voor zo'n 35-40 euro. Mss effe kijken bij een gewone elektrozaak die dat in elkaar kunnen steken en relais zullen ze daar ook hebben.

                          *Met relais alleen ben je niets, dan moet je de snoeren aansluiten op contact en houten bordje om alles op vast te zetten. Aparte relais is voor mensen die dat zelf kunnen knutselen."

                          Aangename kerel wel

                          Dus conclusie, ik zoek op een shop een kant en klare relais met tijdklok zoals een davin dv12. Spijtig genoeg heeft deze 2 stekker-openingen. Aangezien ik maar 1 gebruik en je sowieso bijbetaald voor de 2de "opening" ga ik maar even de shops afschuimen voor ezn relaitje met tijdklok en 1 opening zo druk ik de kosten weer.

                          Bedankt iedereen

                          Verstuurd vanaf mijn GT-I9500 met Tapatalk

                          Comment


                            #14
                            Re: Welke relais voor mijn opstelling

                            Goed idee

                            Dat niemand van ons hier eerder op is gekomen...

                            Domme, domme wietkwekers....

                            Vertel je ons even, wanneer je iets gevonden hebt ?

                            Succes
                            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X