Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veel vragen kweken in een kweekkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Veel vragen kweken in een kweekkast

    Korting op 420shop
    Beste kwekers,

    Na heel veel informatie op forums en uit boeken te hebben gevonden blijf ik met een aantal vragen zitten.

    Ik wil een kast maken van 2x1x2 mtr. Hier in wil ik op iedere vierkante meter een 600 watt lamp op hangen. Is dit goed? Of is 2 x 400 watt ook voldoende? Ik wil op iedere m2 5 planten zetten. (heb met veel moeten met vrouwtje voor elkaar gekregen dat er 10 planten in komen) Dus ik dacht dan worden het ook 10 grote planten. Deze planten wil ik zetten in 11ltr potten. Of misschien groter want heb er wel de ruimte voor.

    Ook wil ik een luchtbevochtiger er in hangen die automatich werkt.

    De grond wil ik deze gebruiken https://www.leafman.nl/plagron-royal...ter-p-903.html
    Is dit goede grond?
    Mijn grootste struikelblok is de toe en afvoer van lucht. In een ruimte van 4 m3 is een buisventilator van 200 m3 te groot dacht ik??? Ik wou er dan een 250 m3 koolstoffilter achter zetten. En de toevoer van lucht??? Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb hier toch wat ideeen van mensen met veel ervaring voor nodig die hier toch zeker genoeg zijn. Ik wil de complete bouw van mijn kast zeer professioneel aan pakken en ben ook best bereid om te investeren (voor zover het rendabel is voor 10 plantjes natuurlijk). Ook wil ik de complete bouw plus de groei en bloei en oogst heel gedetaileerd op het forum plaatsen.

    Ook het onder controle houden van de temperatuur lijkt me best lastig. Zijn er kacheltjes die je kan instellen op een temperatuur en deze dan zorgen dat het dan ook deze temperatuur blijft zeg maar.

    Ik hoop op veel serieuze reacties zodat ik met mijn complete kweek van opbouw kast tot en met de oogst andere beginnende kwekers kan helpen.

    Alvast Bedankt Grtz Nicky
    Last edited by NIKAAY12; 24 January 2009, 19:07.

    #2
    Welkom op het forum.

    Die 600 watter is wel voldoende hoor.
    En bij die 600 watt heb je geen kachel nodig.
    Ik heb onderin me kast rondom wat ventilatieroosters geplaatst met muggengaas ertussen.

    Grtz.

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Robba View Post
      Welkom op het forum.

      Die 600 watter is wel voldoende hoor.
      En bij die 600 watt heb je geen kachel nodig.
      Ik heb onderin me kast rondom wat ventilatieroosters geplaatst met muggengaas ertussen.

      Grtz.
      In ieder geval bedankt voor je snelle reactie.

      Ook niet als je lampen uit staan?

      Hoe groot is jou kast?
      En hoe heb jij de afzuiging gedaan. Een buisventilator? Ik vind dat er te weinig duidelijkheid op het forum is tot betrekking met de kast. Daarom wil ik mijn kast zeer uitgebreid op het forum zetten. Lijkt me wel leuk. Grtz

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Hallo,

          ik was net uw topic eens aant bekijken en ik zat ook net te denken om een kweekje op te starten.
          Even een vraagje in verband hiermee aan de leden: Kheb een kleine verborgen ruimte beschikbaar omdat ik op een zolderkamer zit met achter de gyproc een open ruimte van 1x1x1.5m fzo. en dan nu de vraag.... issolatie materiaal zoals onder de dakpannen meestal geplaatst worden kan dat de groei van men plantjes beinvloeden??

          Thnx & Grtz

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door NIKAAY12 View Post
            Mijn grootste struikelblok is de toe en afvoer van lucht. In een ruimte van 4 m3 is een buisventilator van 200 m3 te groot dacht ik??? Ik wou er dan een 250 m3 koolstoffilter achter zetten. En de toevoer van lucht??? Ik heb werkelijk geen idee.
            Afzuigerkrijgt ongeveer een 600kuub filter.


            Greetz,
            zion
            Last edited by zion; 21 February 2009, 20:47.

            Comment


              #7
              Re: Veel vragen kweken in een kweekkast

              welke afzuiging, koolstoffilter heb je dan?

              Comment

              Bezig...
              X