Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Stemma
    Exquisite Grower
    420 Member
    • Mar 2014
    • 7415

    #1

    Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

    Korting op 420shop
    Hoi, ik ben me aan het orienteren op aanschaf van een kleine kweektent of kweekkast( kleiner dan 1 m2)om biologisch te kweken. Ik geloof dat alle planten overal wel in kunnen groeien maar ik zoek naar de veiligste combinatie waarbij zo min mogelijk brandgevaar optreedt en ook nog eens door een Noob is te installeren. De meeste shops roepen natuurlijk dat alles veilig is maar ik heb nog geen ervaring opgedaan met growshops dus weet niet of iedereen net zo eerlijk is tegen zijn klanten. Is er eigenlijk een soort keurmerk of kwaliteitsnorm waar growshops aan kunnen voldoen ? Of is daar al een topic over ?
    Qua lamp twijfelde ik erg over LED omdat dit minder heet wordt, maar is daar wel genoeg warmte voor de planten bij?
    Is g-tools de enige aanbieder van kweekkasten ? Is een kweektent net zo veilig of misschien nog veiliger te maken dan een kant en klaar kweekkast?
    Ik had al gelezen dat ik voor een Davin schakelkast moet kiezen en kiezen voor een BAL evsa lamp of Lumatek 250 W Superlumen.
    Zijn er nog meer veiligeheidsaspecten waarop ik moet letten ? Juist aansluiten van electra kan deze Noob zelf nog bedenken .

    Ik had ook al gelezen dat Green room tenten het stevigst zijn, maar die vind ik niet in kleine formaten, maar misschien heb ik niet goed gekeken. is de Secret Jardin darkroom II ook stevig ?

    Alvast bedankt voor het lezen van mijn vragen, groetjes Steffa
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma
  • rakadolus
    Elite Stoner
    MemberLucky Member
    • Jan 2014
    • 138

    #2
    Re: Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

    het is altijd een risico maar je kan de kans minimaal maken door een schakelkastje te kopen met een zekering er in.
    Er bestaan ook voor 80 euro automatische brandblussers die zichzelf activeren als het te heet wordt in je tent

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

    Comment

    • rakadolus
      Elite Stoner
      MemberLucky Member
      • Jan 2014
      • 138

      #3
      Re: Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

      En als je zelf niet goed bent met electra dan kan je het mischien toch beter overlaten aan iemand die er wel verstand van heeft.
      Het zou natuurlijk niet fijn zijn als je huis af brand en blijkt dat het komt doordat je thuis ILLIGAAL wiet aan het kweken was.
      Je zal alle kosten voor jezelf moeten betalen en zal de verzekering niets vergoeden.
      Dat is nog het minste waar jij je dan druk om zal maken

      Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

      Comment

      • Stemma
        Exquisite Grower
        420 Member
        • Mar 2014
        • 7415

        #4
        Re: Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

        Het elektra wordt door kundig persoon aangelegd, ik maak me meeste zorgen over hitte van de lamp zal ik dan toch beter een lumatek superlumen of led kunnen kiezen ? Ik ben echt bang voor brand of de verzekering nou betaald of niet. Of misschien toch maar betrouwbare coffeeshop opzoeken ?
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment

        • rakadolus
          Elite Stoner
          MemberLucky Member
          • Jan 2014
          • 138

          #5
          Re: Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

          Ik heb nu een week geleden een 250watt hps twnt gekocht van secret jardin in een tentje van 80x80x140 en de lamp wordt goed warm maar ik heb de temperatuur niet boven de 35 graden gezien al loop ik al een week te kutten met het klimaat...
          De tent is volgens mij ook brandwerend het is eerder de electra die af fikt maar je kan voor 80 euro een brandblusser kopen die zichzelf activeert als het te heet wordt .

          Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

          Comment

          • mister frank
            Retired
            • Nov 2009
            • 785

            #6
            Re: Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

            zou niet voor led gaan, puur door je ervaring en meteen kiezen voor hps of ev. tl als je wat luchtiger wilt starten


            Gaat je met plezier tot de perfectie kunnen helpen als je hem eens een bezoekje brengt, maar inlezen is al wel meer dan het halve werk.
            Hps systemen zit een handleiding bij voor aansluiting en zou normaal geen probleem mogen zijn, anders is hier ook weer wat extra uitleg te vinden in de zoekfucntie
            succes!

            Comment

            • Stemma
              Exquisite Grower
              420 Member
              • Mar 2014
              • 7415

              #7
              Re: Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

              Plug and grow is ook nog een optie zag ik, in ieder geval bedankt voor jullie tips !
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment

              • Goudeerlijk
                Senior Grower
                MemberLucky Member
                • Feb 2012
                • 796

                #8
                Re: Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....



                opgelost

                Die dingen kun je overal bij elke shop wel bestellen.En ga idd eerst keer praten bij Urban garden shop.Daar staan mensen die je graag en ook eerlijk behandelen.Ik zelf moet er 2 uur voor rijden om bij die zaak te komen maar moet wel zeggen dat het elke keer dik de moeiten waard is.Meeste branden ontstaan door het onveilig aansluiten van kabels.(losse contacten,plastic te ver eraf gestript,teveel lampen op een groep,enz enz).Vaak is het ook bang makerij dat brand gebeuren.Meeste branden zijn bij grote kwekerijen en niet bij de hobby kwekers.
                Nou hoop dat je wat aan info hebt.

                Gr Goud
                Last edited by Goudeerlijk; 8 March 2014, 00:29.

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Re: Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

                  Yep, wat Goud zei. Dit is een MABO (ander merk) :
                  QNQ019.jpg (google)

                  Als je zelf geen hok kunt timmeren, ga dan eens bij een paar growshops naar verschillende tentjes kijken.
                  Laat je geld thuis, dan kun je je ook niet iets aan laten smeren, dan kun je de opgedane info hier nog eens checken.

                  Kies een Evsa, die worden minder warm. Het merk is van minder belang, ze zijn allemaal wel goed. Ik heb Lumateks en Gavita's met hetzelfde resultaat.
                  Kijk wat kweekverslagen of bouwverslagen door. In sommige verslagen wordt ook veel info over de ruimte gegeven.

                  Maar wat ik me afvroeg, en wat minstens net zo belangrijk is :
                  Een kweekje duurt gemiddeld 4 maanden, dus wil je ook 3x per jaar een kweekje doen, of 1x per jaar meteen een jaarvoorraad stash kweken ?
                  En hoeveel wiet heb je nodig ? 3gram/week, of 3gr/dag ?

                  Alleen dáárvan is je ruimteopbouw afhankelijk.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • Stemma
                    Exquisite Grower
                    420 Member
                    • Mar 2014
                    • 7415

                    #10
                    Re: Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

                    Ik ben me al behoorlijk aan het inlezen maar niet iedereen maakt zijn kweekverslag af dus dan weet ik niet of het gelukt is. Mijn broer wil ook meeroken en misschien af en toe wat vrienden denk ik dat 8 gram per week voldoende zou moeten zijn. Ik ga voor autoflowers voor het gemak. Ik heb al zaadjes gekocht. Pineapple express en Sin Tra Bajo, ik ga er vanuit dat niet alles opkomt dus leek het mij verstandig om meerdere zaadjes te laten ontkiemen en te planten. Ik zit ook al bij T Neon te kijken, maar dat verkoopt niet iedere growshop.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #11
                      Re: Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

                      Ja, dat is een misvatting, en wordt graag als verkoopargument gebruikt: Ze zijn makkelijker.
                      Autoflowers zijn niets makkelijker dan gewone female plantjes. Het enige dat makkelijk is, dat is dat je je tijdschakelaar niet hoeft te veranderen.
                      Eigenlijk zijn auto's moeilijker, want je moet in kortere tijd al een aardig plantje hebben omdat ze zelf in bloei gaan.
                      Als kweker kun je daar niks aan veranderen, het plantje bepaalt.
                      Auto's hebben in de bloei ook langer licht nodig, dus hogere elektra kosten.
                      Mgoed, makkelijk/moeilijk is relatief heh, het lijkt net onkruid, het groeit bijna vanzelf.
                      Ik wil er ook geen wel/niet autoflower topic van maken eigenlijk.

                      Met 400gr per jaar zou ik een 400W HPS setup aanraden, 4 of 5 gewone (fem) plantjes (of 9 autoflowers) op 90x90cm oppervlakte.
                      Dan heb je waarschijnlijk wel voldoende als je 2x per jaar kweekt.
                      Kun je tussendoor op vakantie
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • rakadolus
                        Elite Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Jan 2014
                        • 138

                        #12
                        Re: Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

                        Ik heb met neon gewerkt en persoonlijk vind ik het zwaar bagger nu ik een hps lamp heb.
                        Het is echt een wereld van verschil wat ik nu in een week heb bereikt lukte mij niet in nog geen 3 weken onder neon

                        Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

                        Comment

                        • rakadolus
                          Elite Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Jan 2014
                          • 138

                          #13
                          Re: Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

                          Leer van mijn fouten en koop een tentje dat is mijn advies

                          Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

                          Comment

                          • Stemma
                            Exquisite Grower
                            420 Member
                            • Mar 2014
                            • 7415

                            #14
                            Re: Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

                            Ok met dank aan jullie adviezen is het een tent geworden Secret Jardin DR 90 II ,5 met een hps lamp 250 w son-t pia plus philips, lumatek 250 W, can filter flens, ruck buisventilator, clipfan, thermo hygro max/min, en Hamerslag kap. De growshop eigenaar had me uitgelegd dat je met een tl lamp ook brand kan krijgen en dat kan natuurlijk met kerstverlichting ook. Alles hangt van de installatie af. Nu eerst maar eens alles in elkaar zetten en de elektra aansluiten. Op de tent na is het allemaal minder plug en play dan ik had gehoopt...
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment

                            • royalcheese1grow
                              Grower
                              MemberLucky Member
                              • Mar 2013
                              • 672

                              #15
                              Re: Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

                              Lumatek op een veilige plaats installeren, maar je hebt wel goede keuze gemaakt met direct zo eentje aan te schaffen.
                              Had eerst een gewone deze werd echt veel warmer tegenover de Lumatek die ik nu heb.
                              Als je de lamp en Lumatek aansluit is de rest niet meer zo moeilijk toch
                              Veel succes!

                              Comment

                              Bezig...