Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

    Oorspronkelijk geplaatst door royalcheese1grow View Post
    Lumatek op een veilige plaats installeren, maar je hebt wel goede keuze gemaakt met direct zo eentje aan te schaffen.
    Had eerst een gewone deze werd echt veel warmer tegenover de Lumatek die ik nu heb.
    Als je de lamp en Lumatek aansluit is de rest niet meer zo moeilijk toch
    Veel succes!
    Wat is de veiligste plek voor een LUMATEK ? Weet je of daar ook ergens een plaatje beschikbaar van is ? Klopt het dat ik alleen een afzuigventilator heb had ik ook geen aanzuigventilator of iets dergelijks hebben ?
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #17
      Re: Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

      Ja kan deze tege de muur plaatsen zo heb ik het gedaan, moet je wel boren..
      Of op een brandveilige plaats, niet op de grond heb ik ook eens gedaan tot de pot water omviel.. Onveilig van mij heb ik uit geleerd.
      Ja dat kan inderdaad heb ik ook voorgehad, dus dan kan het dat je tent vacuum zuigt was bij mij het geval,
      Heb een mini fan buis gekocht, deze zou jij ook moeten aanschaffen denk ik.
      En bij men andere grotere tentje heb ik een grotere buisventilator staan.
      Mvg

      Comment


        #18
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #19
          Re: Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

          Bedankt voor jullie tips, ben inmiddels al eind op weg !
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #20
            Re: Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

            Als je een evsa koopt dan hoef je ook niet zo'n belachelijk dure davin-12 te kopen

            Dan kun je elk goedkoop relais er op aansluiten.

            Comment


              #21
              Re: Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

              En dat heeft de fabrikant je aangeraden ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #22
                Re: Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

                Nee, dat niet. Maar ik heb gemerkt dat ik nananderhalf jaar nog geen doorgesmolten tijdsschakelaar had opgelopen met een evsa erop. Best merkwaardig.

                Nou had ik wat info verkregen op internet en van een forumlid dat elektricien is. Een evsa heeft een softstart dwz dat de piekspannimg (zoals bij normale vsa's) laag is. Daarom kun je er wel gewoon een goedkoop relaisje aan doen. Dat heb ik nu trouwens ook, nog niets gebeurd. En dat verwacht ik ook niet.

                Op wf staat ook een stukje wat dit bevestigd, ik zit alleen nu op mn tel dus kan de link ff niet sturen

                Comment


                  #23
                  Re: Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

                  @Cookaap, ik heb inmiddels beide gekocht en vastgeboord. Maar bedankt voor de tip voor het geval ik een nieuwe set moet aanschaffen
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #24
                    Re: Veilige kweektent of veilige kweekkast en nog meer Noob vragen .....

                    het klopt idd dat een evsa een lagere opstartstroom heeft
                    de ene hoger als de andere
                    als je dan een 'goede' schakelaar neemt KAN het goed gaan maar ik zou toch anders adviseren
                    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                    Comment

                    Bezig...
                    X