"Bouwverslag" groei / bloei / droogruimte

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • JerD
    Expert Stoner
    Member
    • Mar 2014
    • 81

    #16
    Re: "Garagezolder" groei / bloei / droogruimte

    Thx Gman! Jij bent anders ook met een mooi project bezig!

    In tegenstelling tot mijn vorige post heb ik besloten om de vloer pas op het einde af te werken.
    Voornamelijk voor de vuiligheid, zeker omdat we nog met kalk gaan smossen.

    Fotoupdate:

    Foto 1 : isoleren van de binnendeuren
    Foto 2 : oud plafond uitgebroken - voorzien van een 16cm isolatie
    Foto 3 : rondom alupette geplaatst - alle gaten afgeplakt met aluminiumtape -zicht op deur elektriciteitscompartiment
    Foto 4 : idem alupette
    Foto 5 : idem alupette
    Foto 6 : start plaatsing gyproc

    Door het volledig inpakken met isolatie/alupette en bijkomend afplakken rondom voel je goed dat elk compartiment al zijn eigen 'klimaat' heeft.
    Voorspeld toch al iets goeds!
    Deze week bestel ik nog de setup en kan ik beginnen nadenken over de plaatsing ervan.

    Het einde begint stilaan in zicht te komen! helaas door een drukke agenda is het nu en dan eens een uur.
    Maar het verlangen om de eerste kweek aan te vangen wordt iedere keer groter!

    Tot de volgende!
    Attached Files
    Verslag bouw kweekruimte

    Comment

    • thugz
      Amazing Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Jun 2013
      • 4284

      #17
      Re: "Garagezolder" groei / bloei / droogruimte

      Mooi werk man. Dat wordt mooi eens het af is. Je zal hier dan toch ook wel een Kweek verslagje schrijven he?

      Ben benieuwd hoe het er gaat uit zien eens alles afgewerkt is.

      Thugz
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

      Comment

      • JerD
        Expert Stoner
        Member
        • Mar 2014
        • 81

        #18
        Re: "Garagezolder" groei / bloei / droogruimte

        @ Thugz: merci het is zeker de bedoeling om kweekverslag(en) te posten.
        Ben vrij zeker dat ik jullie raad en daad hierin zal kunnen gebruiken.

        Greets
        Verslag bouw kweekruimte

        Comment

        • Tune
          Senior Stoner
          Member
          • Dec 2013
          • 41

          #19
          Re: "Garagezolder" groei / bloei / droogruimte

          Mooi mooi JerD. Ik kom af en toe piepen hoe het ervoor staat.

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #20
            Re: "Garagezolder" groei / bloei / droogruimte

            Waarmee ga je de wanden en plafond afwerken ?
            Orca Folie, zw-witfolie of witte latex ofzo ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • JerD
              Expert Stoner
              Member
              • Mar 2014
              • 81

              #21
              Re: "Garagezolder" groei / bloei / droogruimte

              Hoi QnQ,

              Ofwel witte latex ofwel witkalk. Ben nog beetje aan het uitvogelen wat er prijs-kwaliteit beste zal uitdraaien.
              Een folie zie ik minder goed zitten omdat, naar mijn mening, dit toch moeilijker strak aan te brengen is.
              Over witkalk al veel gelezen dat het: desinfecteert, insecten weert, goed licht reflecteert en absorberend vermogen heeft voor controle van luchtvochtigheid - condens.
              Wat zou jou voorkeur dragen?

              Greets
              Verslag bouw kweekruimte

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #22
                Re: "Garagezolder" groei / bloei / droogruimte

                Qua folie is die Orcafolie hot tegenwoordig, maar ook onzinnig duur vind ik.
                Latex voor vochtige ruimtes gebruik ik.
                Witkalk is ellende, het werkt wel, en alle voordelen die je zegt, maar het komt ook naar beneden.
                Na een tijdje zie je soms witte stukjes op je plantjes liggen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • JerD
                  Expert Stoner
                  Member
                  • Mar 2014
                  • 81

                  #23
                  Re: "Garagezolder" groei / bloei / droogruimte

                  Thx QnQ voor de feedback!
                  Het zal witte latex worden :p
                  Spijtig van de witkalk dat het na een tijdje loskomt, maar beter voorkomen dan genezen...
                  Verslag bouw kweekruimte

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #24
                    Re: "Garagezolder" groei / bloei / droogruimte

                    Tja, je kunt ook een paar dozen spiegeltegels tegen de wanden plakken, da's helemaal de bom natuurlijk. spiegel-smilies-0004.gif
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    • Eclecticon
                      Ultra Grower
                      MemberLucky Member
                      • Apr 2014
                      • 2073

                      #25
                      Radiator folie dan, of laminaat folie.. Dat kost haast niks. Lijmen met montagekit van de action..
                      Baas in eigen brein.

                      Comment

                      • QnQ
                        Godlike Grower
                        Lucky Member
                        • Sep 2010
                        • 26093

                        #26
                        Re: "Garagezolder" groei / bloei / droogruimte

                        Nee, da's rommel. Na 1 kweek is dat dof, kan je weer opnieuw beginnen.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        • Eclecticon
                          Ultra Grower
                          MemberLucky Member
                          • Apr 2014
                          • 2073

                          #27
                          Re: "Garagezolder" groei / bloei / droogruimte

                          Ok duidelijk
                          Baas in eigen brein.

                          Comment

                          • JerD
                            Expert Stoner
                            Member
                            • Mar 2014
                            • 81

                            #28
                            Re: "Bouwverslag" groei / bloei / droogruimte

                            Efkes korte update:

                            Grwoshop heeft geleverd! Deze avond heb ik pas tijd om alles te bekijken, of het volledig is en/of niet beschadigd.
                            Ik zal mijn ervaring dan ook posten met deze growshop.

                            Update van de werken volgt!
                            Verslag bouw kweekruimte

                            Comment

                            • oxinovo
                              Ultra Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Aug 2013
                              • 114

                              #29
                              Re: "Bouwverslag" groei / bloei / droogruimte

                              Lekker bezig JerD, ik leer hier een hoop van.
                              Wil zelf een kleine kast maken op mijn zolder.
                              Dacht zelf iets van 90 x 90.

                              Comment

                              • JerD
                                Expert Stoner
                                Member
                                • Mar 2014
                                • 81

                                #30
                                Re: "Bouwverslag" groei / bloei / droogruimte

                                Oxinovo thx!
                                Zeker doen Klussen is altijd fun en zeker voor een goed doel.
                                Benieuwd naar je plannen, als het zover is maak er een verslag van hé!
                                Cheerioo
                                Verslag bouw kweekruimte

                                Comment

                                Bezig...