Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke HPS presteert het beste?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Welke HPS presteert het beste?

    Geen klagen over Philips son-t pia.
    Denk dat het verschil tussen verschillende lampen allemaal heel erg minimaal is hoor.

    Er zijn andere factoren tijdens het kweken die een veel grotere invloed hebben op je oogst.
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

    Comment


      #17
      Re: Welke HPS presteert het beste?

      Kreeg een Silvana grolux (groene verpakking) bij mijn Lumatek ballast 400w. Deze werd me ook aangeraden als goed voor de e-vsa. En niet heel duur vergeleken met de rest.

      Hoe ze presteren ten opzichte van andere merken, dat weet ik niet. Het is wel een lamp die denk ik de Greenpower imiteert: hij heeft extra blauw zodat je met de lamp eventueel de hele kweek, van groei tot bloei, kan doen. En dit heb ik ook altijd gedaan ("altijd" een beetje met een korrel zout nemen, t is nog steeds mijn eerste lampje ). Ik ben sinds kort aan het stoeien met een 150w groeilamp van GIB en moet zeggen dat de planten daar heel mooi onder vandaan zijn gekomen. Maar goed, ik dwaal af..

      Silvana Grolux, ook geschikt voor e-vsa's.
      Rough! Rough! Arrrr..

      Comment


        #18
        Re: Welke HPS presteert het beste?

        Bedankt voor dit topic ! ik vroeg het mijzelf ook af. Ik heb nu een philips son pia plus met een lumatek evsa beiden 250 W en staat op superlumen dus 275 watt,
        maar als ik dit lees over doorgebrande draden vraag ik mij af of bij het doorbranden je lamp stuk is of je lamp in de brand vliegt ?
        Ik ben nu bezig met mijn eerste kweekje dus echt ervaren ben ik niet.
        Ik wilde eigenlijk een reservelamp kopen.
        Zelf lijkt zo'n gavita i.r. mij wel wat, ook in verband met de geringere warmte afgifte. Die gavita i.r.250 w zou gewoon op mijn lumatek kunnen of moet ik er ook een andere evsa voor aanschaffen?
        Last edited by Stemma; 26 April 2014, 22:57.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #19
          Re: Welke HPS presteert het beste?

          Een speciale reflector wordt wel sterk aangeraden voor IR lampen. Maar of dat nodig is ?
          Die speciale reflector is eigenlijk meer een beschermkap omdat er in de lamp zelf al een reflector zit (duh)...
          Dus ik denk dat ze dat voornamelijk aanraden ivm de veiligheid want eigenlijk hoeft er helemaal niks boven voor de goeie werking, een simpel spiegelkapje is dus ook voldoende.
          Ik begrijp dat wel, zo'n lamp van 250gradenCelcius die los in een wiethok hangt ? ....dan kun je wachten op een ongeluk.

          Er vliegt niks in brand met een Son-T of ander (ongeschikt) merk in een EVSA.
          Hou gewoon die draden (antennes) in de lamp in de gaten, zolang die mooi strak recht zijn, is er niks aan de hand.
          Als ze wat beginnen buigen en krom staan, moet je gaan opletten dat dit niet te ver doorzet.
          De lamp of iets zal niet in brand vliegen, maar als zo'n 'antenne' tegen het glas komt is er wel kans dat de lamp springt.
          (dan liggen je plantjes vol glas. Da's ook niet grappig, maar je huis zal niet afbranden)

          Het is niet de lamp die minder warm is, maar de speciale kap waar minder warmte onder blijft hangen omdat-ie kleiner is.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #20
            Re: Welke HPS presteert het beste?

            Ik heb deze set gekocht. De lamp die er bij zat doet het erg goed op de EVSA.
            Ik heb een oude wc ventilator op een kant van de kap gezet en het glas er uit gehaald. (neemt alleen maar licht weg)
            Maar als je de kap dicht op de planten wil hangen, moet je het glas er in laten natuurlijk.
            Het is een erg goede set voor weinig geld.
            http://www.derenlighting.com/en/disp...l?proID=352333


            Lampen met ingebouwde reflectoren zijn diepstralers met een niet geweldige spreiding.....en te duur.
            Last edited by HJM; 27 April 2014, 10:44.
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment


              #21
              Re: Welke HPS presteert het beste?

              @HJM
              Ik dacht is gelezen te hebben dat je nooit een fan op de lamp zelf mag richten ivm de ideale bedrijfstemperatuur , is dit nonsens?

              Grtzz

              Comment


                #22
                Re: Welke HPS presteert het beste?

                Blijkbaar is dat non-sense

                Ik doe dat altijd n.l.
                De ideale temp is een stuk lager dan dat in een gesloten behuizing of diepstraal kap.
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                Comment


                  #23
                  Re: Welke HPS presteert het beste?

                  Ik laat een clipfan er net onder de warmte van wegblazen, maar wel icm een awing die zijn nl open...

                  Comment


                    #24
                    Re: Welke HPS presteert het beste?

                    Zo ziet die mooie kap er uit met plee vinnetje.
                    Attached Files
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #25
                      Re: Welke HPS presteert het beste?

                      Bedankt QnQ en HJM, ik ben weer een heel stuk wijzer geworden !
                      Ik zal de draad in mijn lamp regelmatig controleren.

                      HEM , ziet er netjes uit, jammer dat er geen prijzen bij staan ik zal ze een mailtje versturen.
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #26
                        Re: Welke HPS presteert het beste?

                        Veel lampen hebben nu een keramische mantel om de draad ter hoogte van de ontladings buis.
                        Op die manier blijft de draad koeler.

                        Zorg er in elk geval voor dat als de draad doorbuigt hij de (zirkoniaoxide) ontladingsbuis niet kan raken.
                        Draai evt de fitting wat.

                        Die set kost maar $117, maar daar komt wel de poszegel bij.
                        Ik heb slechte ervaringen met DHL, moest geld terug vorderen bij de belastingdienst
                        Als je geen haast hebt, neem dan standaard China of Hong Kong Post.
                        Ook de minste kans op zotte invoer kosten.
                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Hello Greetz,
                        How are you?

                        Attached please find the reflector pricelist.

                        For price of the 600w light kit is 117USD
                        Which include one 600W dimmable ballast
                        one super HPS lamp for grow light
                        one cooler reflector with tempered glass

                        we will have national day holiday from 1st to 7th , October.
                        For any question, please contact us.
                        We will try best to reply as soon as possible.

                        Best regards,
                        Melinda Liu
                        Export Department
                        DEREN LIGHTING CO., LTD
                        Tel: 86 757 82101189
                        Fax:86 757 82103229
                        melinda@derenlighting.com
                        www.derenlighting.com
                        Add: No.5 building, No. 16 Qinggong Third Road,
                        Chancheng District, Foshan City, Guangdong, China

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        In die PDF kan je goed zien hoe goedkoop die Ajust wings kunnen zijn
                        Attached Files
                        Last edited by HJM; 27 April 2014, 22:39.
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment


                          #27
                          Re: Welke HPS presteert het beste?

                          Ik heb een "Osram Vialox NAV-T Super 600W", werkt perfect

                          Comment


                            #28
                            Re: Welke HPS presteert het beste?

                            hey phangngaone, ik ben ook aan het denken deze lamp aan te kopen maar ik vroeg mij af of dit wel degelijk een combi lamp is dus voor groei en bloei. en welke afzuiger, koolstoffilter en dergelijke heb jij hiermee gecombineerd?

                            Comment

                            Bezig...
                            X