Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lawaai rvk ventilator

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

lawaai rvk ventilator

Korting op 420shop
    Hallo beste mensen,

kan iemand mij helpen bij mijn probleem?
    ik heb een carboriginal filter van 500m³ en een afzuigventilator van 680m³ in mijn growtent
    Nu zelfs nadat ik mijn rvk ventilator op mijn davin 11T fancontroller heb aangesloten blijft dit ding ongelooflijk lawaai maken.
    weet iemand hoe ik dit geluid kan reduceren ?
    dit is echt nodig want zo krijg ik anders last met de buren
    ik moet toch hopelijk weer niet naar de shop om een kleinere filter en afzuiger om dar deze mss stiller draaien...
    alle raad en daad is welkom,dus laat je maar gaan zou k zegn...

Re: lawaai rvk ventilator

Een variac ertussen misschien ? Werkt bij mij prima iig.... ik werk zonder fan.controller. ...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

Comment

bochten in je slangen wil ook wel eens helpen.
      ik heb een bk 200 790m³ en die maakt niet meer lawaai dan een zwenk ventilator..
      ..first time WW and still running..

Comment

ja ik gebruik een davin fancontroller met thermostaat zodanig als het te warm wordt dat de afzuiging aanschiet.
        ik kan dan ook de minimale gewenste snelheid en maximum instellen maar zelfs als ik de rvk laat trager draaien maakt die nog veel te veel kabaal ...
        en de afzuiging moet al veel draaien tijdens de bloei en heb geen makkelijke buren die steeds op de loer lign luisteren enz...
        zodanig dat ik in de toekomst geen bezoek krijg van de blauwe brigade

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

heeft dit mss te zien met het soort afzuigslang dat hierop gemonteerd zit ofzo ?

ik heb zo weinig mogelijk als geen bochten gebruikt om nie teveel percentage van mij afzuigkracht te verliezen

ik heb een rvk 150 680m³ en die maakt hels lawaai zeker en vast meer dan een zwenk ventilator
        hoe zou dit komen ?
        als ik zou met deze doorga ben ik na 1 week al gevat !!

Comment

het komt door het dimmen van je ventilator dat die zo bromt. niet zo hard dimmen is mss wel de oplossing de meeste kunnen niet meer dan 40% gedimt worden of ze beginnen een hels lawaai te maken. dus zou zeggen eens wat spelen en kijken tot hoever je mag dimmen zonder dat je dat lawaai hebt
          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Sonoconnect afzuigslangen, ventilator in box, eventueel demper erop, smscom hybrid fan controller.
            Kost wel wat geld natuurlijk.
            En maak zo weinig mogelijk bochten, voor een goede doorstroming van je lucht, als je de afzuigslangen aansluit.
            Idd die vervelende brom van die afzuiger...

Grtz.

Comment

Toestellen die gebruikt worden zullen na tijd ook slijtage hebben. Eens goed de ventilator kuizen en druppeltje olie opdoen waar het nodig is.

En het toestel isoleren tegen lawaai maar dit kost ook geld, misschien ben je hier iets mee als je handig ben. En de prijzen zijn betaalbaar
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

Comment

Ja...dat moet je niet doen eh...olie op iets doen waar normaal vet op zit.
                De olie is dunner en zal het vet verdrijven. Kun je straks elke dag gaan oliën.

Kun je eens vertellen van welk geluid je precies last hebt ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@ thugz; nee het is niet het gebrom van het dimmen,ja ik weet wat je bedoeld,als je de fancontroller te zacht zet gaat die idd brommen. maar ik bedoel het geluid als die gewoon draait. tis er echt over.

@ shiva ketama; ben deze morgn sono4u slangen en can filter geluidsdemper gaan halen. en ik heb maar 1 licht bochtje in mijn aansluiting,dat is net het probleem denk ik dat deze veel te goed doorstroomt en powerrrrrrr heeft. deze namiddag alles eens opnieuw installeren en luisteren wat dit heeft,hopelijk opgelost deze keer.

@ odyssee; al mijn toestellen en apparaten zijn splinternieuw van bij urban garden shop,dus slijtage zou er zeker nog niet mogen opzitten aangezien deze nog maar van eergisteren geinstalleerd zijn. tis een ventilator van 680m³dus heeft wel wat powerrrrrrr....maar moet wel stiller kunnen.

@ ja ik werk in de bouw en wij doen altyd vet op onze machienes,olie is idd boesdoener....tenzij er een punt is om te oliën.
                  het gaat over het lawaai als ik die rvk gewoon in het stopcontact steek en die begint volle powerrrr te draaien,ja dan maakt die veel te veel lawaai. ik ga eens proberen i.p.v mijn stukje combi4u slang weg te halen tussen de filter en de rvk en deze met een verloopstuk van 125/160 (carboriginal 500m³ 125/rvk 680m³ 150) aan te sluiten of met een stukje sono4u slang tussen te zetten en een demper te plaatsen na de rvk,hopelijk gaat deze dan stiller.

Comment

Succes ermee, haat ook bijgeluiden haha.

Comment

Stom verhaal: Ik had in eerste instantie een compleet tentje gekocht 80x80x160, dus incl lamp, fan, etc. Bij Exotic garden. Geen idee welk merk fan, maar een 125mm model en zo'n losse temperatuur controller in de vorm van een tussenstekker van ik meen Mammoth in mijn geval. Want onder andere labels, merken, is tie ook te koop, vaak rond de €35,-.

Dit alles stond weer in een echt geniaal weggewerkte kast en werkte eigenlijk prima. Toch vond ik het uitblaas geluid ook vervelend en schafte een geluidsdemper aan van 1 meter.

Later vond ik uit dat geluidsdempers vooral voor het dempen van motor en akoestisch geluid goed zijn, denk bv. aan een woning met meerdere kamers en stemgeluid wat gedempt moet worden. Waar ik me iets bij voorstellen kan, het geluid weerkaatst van wand tot wand in het glasvezel van de demper. De wind raast er hard door en langsheen. Zal misschien niet helemaal zo zijn maar zoiets..

Ik was nog steeds niet tevreden, en liep eens langs een shop met in het raam een mooie aanbieding. Een g-tools fan 125mm met ingebouwde temp controller plus filter. En hoe mooi de aanbieding ook was, eigenlijk had ik moeten bedenken dat goedkoop duurkoop zou zijn, en dit alleen meer van hetzelfde zou zijn. Nou, dat ik dus niet bedacht, en ijverig als ik was kocht ik wat echte bochten en spiro pijp en beugels met rubber en maakte mooi alles in een vaste montage.

Ook de fan had ik op de muur vast gebout, waar voorheen die ouwe fan gewoon in m'n tent hing. En daar begon de ellende eigenlijk voor mij: dat ding maakte veel meer kabaal, incl. permanent aanwezige super irritant electro brom. Dat, lang verhaal kort, maakte dat ik tot voor kort een hele poos de boel ingepakt had staan.

Nu jaren later ben ik weer eens gaan hannesen en pakte in eerste instantie weer die ouwe fan en losse dimmer. Eenmaal aangesloten viel me direct op dat t helemaal niet zo'n kabaal maakt als in m'n herinnering. Vroeg me eigenlijk af waarom ik zo lang niet doorgegaan was. Maar die nieuwe fan hing nog steeds incl alles aan mijn plafond in die geniaal weggewerkte kast. Die weer aangezet, en een herrie! Vooral nog van die dimmer, echt dat magneet geluid. (Nee ben ook geen elektrieker.. )

Toen wist ik weer waarom. Blijft de vraag waarom ik het niet gewoon terug om gebouwd heb. Waarschijnlijk omdat ik niet in de gaten had dat het verschil tussen de fans zo groot was. In die kleine kast 80x120 trouwens, stond ik boven op het geluid wat daar ook nog is alsmaar versterkt wordt, door de weerkaatsing van de muren.

Nou was ik wel zo stom geweest om de buis van en naar de fan vast gemonteerd had, ook al wel strak gebout en om de 30cm beugels incl. rubber. Durf eigenlijk niet eens te zeggen of ik de handleiding gevolgd heb en/of er überhaupt iets over instaat. Achteraf zou ik, denk ik , in ieder geval altijd een stukje flexibele slang tussen vaste pijp en fan doen. - Al valt anderzijds wellicht toch wat voor montage direct aan pijp.. Dat ding vibreert als een gek.

Nu was dit overigens evengoed niet het probleem: alle pijp rondom de fan gedemonteerd en hetzelfde kabaal.. Dit is niet waar ts last van had zei die al, maar resonatiegeluid. De fan in een box met demping bouwen, aan rubbers aan plafond hangen en met flex naar vaste pijp monteren zou vast een hoop schelen. Eventueel nog het plafond en bovenste stuk muur van de kast waar die hangt, isoleren.

Maar daar heb jij geen last van. En sinds ik t ding op heb gehangen als zoals in een tent (met spanbanden) plus ik wat meer schijt heb gekregen, eerlijk gezegd, heb ik er geen of weinig last van

Beetje punt van mijn verhaal kwijt, maar wou in ieder geval even delen dat ik de quest naar geen herrie fan ken. Je bent niet alleen..

Begon met herrie van de luchtverplaatsing. Een demper bracht niet wat ik hoopte. En een nieuwe fan bracht een nieuwe brom. Nog meer de luchtstroom was wat toen echt voor mij de das omdeed.

Veel meter slang (10?), in bochten, in slak, of misschien juist een welgemikte bocht, of 2 en dan denk ik het liefst sonodeck (de dempende bedoel ik in ieder geval) maken denk ik veel verschil.

Succes,

Ps lol, zo geniaal was m'n kast nog niet
                      Last edited by dr00p; 12 April 2014, 07:58.
                      Rough! Rough! Arrrr..

Comment

Het vervelende kutlawaai van die f*cking klote RVK 680m³ventilator is eindelijk over,weg met dat ding !
                        En welkom torin ventilator box 500m³,wat is het heerlijk als je dat hoort draaien,je hoort het bijna nauwelijks zelfs gedimd met fancontroller en ZONDER geluidsdemper !!
                        Met dank aan Urban aliën !!! thankx bro

Comment

Bezig...
                        X