Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

adjust a wings aansluiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    adjust a wings aansluiten

    Korting op 420shop
    hello growers
    ik heb een vraagje over het aansluiten van een adjuste a wings meer bepaald over de lamp houder
    ik een kabel van drie draden 1.5 ik heb de blauwe draad op de plaats van de n en de bruine draad zitten op hun goeie plaats
    alleen intern zit er GEEN plaats waar ik de aarding kan vast maken ook langs de buiten kant zie ik niet echt een plaats er voor ik heb dit proberen anders op te lossen zie de fotos g had ik geweten of dit ook zo kan of niet
    bij deze enkele pica's om de boel te verduidelijken
    adjusta wing 014.jpgadjusta wing 013.jpgadjusta wing 012.jpgadjusta wing 011.jpg

    is er iemand die me kan helpen hiermee ik zou graag weten of dit zo mag aan gesloten worden

    #2
    Re: adjust a wings aansluiten

    Aarding er gewoon van tussenlaten is helemaal niet nodig bij een adjust a wing
    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

    Comment


      #3
      Re: adjust a wings aansluiten

      op de eerste foto staat de aarding toch vast?
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

      Comment


        #4
        Re: adjust a wings aansluiten

        a zo thx nik ik dacht al zo iets maar was niet zeker
        dus ook de aarding niet aan de eti vsa vast maken enkel die van de vsa naar de stekker in de davin die wel veronderstel ik

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        @ thugz dat had ik zo bedacht
        alleen ben ik niet zeker of dit wel de goeie manier van doen is
        daarmee mijn vraag

        Comment


          #5
          Re: adjust a wings aansluiten

          Oorspronkelijk geplaatst door Nik View Post
          Aarding er gewoon van tussenlaten is helemaal niet nodig bij een adjust a wing
          Want ?
          De kap kan niet onder spanning komen te staan ofzo ?

          Jazeker kan dat wel.

          En als die niet geaard is, vliegt de stop er dus niet uit als dat gebeurt.
          Als je dan die kap een keer aanraakt zie je sterretjes.

          Aardedraad op een metalen deel bevestigen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: adjust a wings aansluiten

            zoiets dacht ik ook al
            dus uw eerste gedacht op die foto was goed
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

            Comment


              #7
              Re: adjust a wings aansluiten

              Qnq hoe doe je dat dan bij een gavita esva in combo met de adjust a wing?

              Als er verliestroom is slaat mijn verliestroom schakelaar toch gewoon uit?
              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

              Comment


                #8
                Re: adjust a wings aansluiten

                ik denk dat ik inderdaad het zo zal laten
                hopelijk is dat ijzeren vijsje langs de zijkant voldoende om te aarden
                aan de kap zelf zou ik het niet vast maken dit om zeker te zijn dat die nooit onder stroom of iets dergelijks zou komen te staan
                nogmaals bedankt aan iedereen voor de feedback
                ik ben liever net iets zekerder
                liever voorkomen dan genezen zoals ons boma altijd zei

                Comment


                  #9
                  Re: adjust a wings aansluiten

                  Heb ook een wing en daar heb ik GEEN aarde op omdat die er niet bij zit en niet nodig is, en ga zeker niet je aarde op je kap aansluiten want dan staat je kap onder stroom als er wat gebeurd...ook gebruik ik een EVSA en die doet het gewoon zonder aarde hoor...als er wat gebeurd slaat hij de EVSA eruit en niet me stop...

                  Comment


                    #10
                    Re: adjust a wings aansluiten

                    Aarding is inderdaad niet nodig bij de adjust-a-wing aangezien de lamphouder van kunststof gemaakt is en dus ook geen elektriciteit kan geleiden

                    Die adjust-a-wing kappen zijn trouwens geweldig, veel succes ermee!
                    Grtz

                    Comment


                      #11
                      Re: adjust a wings aansluiten

                      http://www.youtube.com/watch?v=Z8yyxvoNO_U

                      misschien hier mee geholpen

                      http://www.youtube.com/watch?v=28kkcmEPYR8

                      ps: ben eens gaan kijken naar de mijne en aarding is niet nodig bij wings....gewoon los insteken (best niet te lang afsnijden zodat ie hangt)
                      Last edited by poane007; 11 April 2014, 17:54.

                      Comment


                        #12
                        Re: adjust a wings aansluiten

                        Alles is aan gesloten zoals op de foto en lijkt perfect te gaan geen gekke geluiden of rare geurtjes dus ik hou het zo
                        grtz de mannen voor alle feedback en ik zie wel degelijk een verschil van licht in de tent

                        Comment


                          #13
                          Re: adjust a wings aansluiten

                          Ik had zelf 1 van de vleugelmoeren die op het plastic behuizing zitten vervangen door boutje en moertje (waarop nog is een extra 2 moertjes aan de binnenzijde). En daartussen / aan heb ik mijn aarde geklemt. Foto blijf ik je hekaas schuldig, maar als je echt niet begrijpt hoe ik het opgelost heb wil ik wel een foto maken.

                          In principe is de hele kap dan geaard, het boutje gaat door de "slide" heen en de behuizing in. De slide - bij gebrek aan een beter woord - waarlangs de lamp/fitting/plastic-behuizing omhoog en omlaag schuift. Alle metalen delen maken contact.

                          Of het echt nodig is weet ik niet. Ben geen elektrieker en durf dat niet met zekerheid te zeggen. Maar wat ik wel meen te herinneren is dat wasmachines, yes, ook geaard zijn, en juist ook de behuizing, oftewel gewoon de boven- voor- zijkant, omdat er anders serieuze ongelukken kunnen gebeuren. (Iets met een doodsklap krijgen als je de ongeaarde machine aanraakte wanneer die in bedrijf is)

                          Weet niemand waar ik op doel? In principe net zo goed te vergelijken met een geaarde lampekap toch ?

                          Wat is eventueel eigenlijk het risico/gevaar van een geaard apparaat aansluiten op een ongeaard stopcontact?
                          Last edited by dr00p; 12 April 2014, 16:38.
                          Rough! Rough! Arrrr..

                          Comment


                            #14
                            Re: adjust a wings aansluiten

                            Als de kap geaard is, dan vliegt de beveiliging er meteen uit zodra je kap om een of andere reden in contact komt met de spanning.
                            Als-ie niet geaard is, vliegt de beveiliging er pas uit (als je geluk hebt) op het moment dat je 'm aanraakt en kan die dus dagen lang zo hangen zonder dat je het door hebt.
                            Totdat je een keer met je kruin langs die kap gaat...

                            Als je de bedrading netjes vast kunt zetten, met trekbeveiliging, adereindhulsjes enzo, in een kunststof omhulsel zal er niet zo snel contact zijn.
                            Maar veiligheid gaat voor alles vind ik, dus als de mogelijkheid er is om te aarden lijkt me dat een goed plan.

                            Een geaard apparaat aansluiten op een ongeaard stopcontact heeft hetzelfde effect.
                            Als een metalen deel onder spanning komt, merk je daar niets van, alles blijft gewoon werken...tot je 'm beetpakt. SHOCK.gif

                            (btw..je lichtbreker zit verkeerd om tuffer )
                            Last edited by QnQ; 12 April 2014, 17:02.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: adjust a wings aansluiten

                              dit is nu de reden waarom ik jointjedraaien een echt toffe en leuke site/forum vind !
                              aan iedereen die die geholpen heefd nen dikke mercie
                              dit is voor mij de conclusie die ik er heb uitgetrokken. indien je een mogelijkheid ziet om je lamp te aarden doe het dan !!! (thx thugz, QNQ,droop )
                              en al zeker als het niet gaat om een lampkap waarvan de soket niet gemaakt is uit uit een soort kunststof waardoor electriciteit kan geleiden de meeste alu lampkappen dus.euh denk ik
                              bij de adjuste a wings is de soket van kunstof plastiek en zegt zelfs de fabrikant dat het niet zou nodig zijn??
                              dit komt door het gebrek aan een plaatsje voor de aardingsdraad en de raad die ik in de growshop had gekregen maar wel ook met de vraag of ik deze niet zou aansluiten op een gravita evsa .
                              dus vermoed ik dat dit bij deze setup niet nodig is(@nick, thc dude, jblaze)
                              ik ga dit dingetje in de toekomst nog aan schaffen maar nu kon dit er eventjes niet meer vanaf
                              ik heb nu nog een eti en deze hebben toch geen relais zoals die gravita evsa ?dus voel ik me toch ergens veiliger door deze te nu wel te aarden.

                              en ik moet zeggen QNQ je verdient de titel van scherlock holmes bij deze topic
                              toen ik de lamp indraaide zag ik het ook en heb ik deze om gewisseld en het blauwe plastiekje verwijderd

                              grtz growers

                              Comment

                              Bezig...
                              X