Nog een paar vraagjes ivb met mijn kelder.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • 320
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Apr 2014
    • 99

    #1

    Nog een paar vraagjes ivb met mijn kelder.

    Korting op 420shop
    Kelder opp.

    L 2.20m
    B 1.85m
    H 2m

    Scrogrek opp.

    L 1.60m
    B 1m

    Nu voor mijn vraagjes:

    600 watt of 1000watt lamp? Heeft een 1000watter risico's in belgie?

    Hoeveel planten krijg ik onder mijn scrogrek? (hoopte 5) En hoever moeten deze van elkaar staan? (11l smartpotten)

    Dan begon ik ook te denken aan hoe flushen een probleem zou kunnen worden bij scrog, enige tips?

    Heb de kelder leeggemaakt en goed proper gemaakt. Nu nog het stucen, tegelen , soort kuip met vijverfolie voor waterlast te voorkomen en het ophangen vaan de spiegelfolie.

    Heb ook enkele fotos geadd.

    Alvast bedankt!

    Mvg.
    Attached Files
  • thugz
    Amazing Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jun 2013
    • 4284

    #2
    Re: Nog een paar vraagjes ivb met mijn kelder.

    ik zou beginnen met een 600 je kan altijd upgraden als je ziet dat alles onder controle blijft.
    ik zou eerder met 4 plantjes werken.
    de potten gewoon een centimeter of 5 van elkaar verwijderd aangezien de plant toch volledig begeleid wordt onder het net.
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment

    • Shiva Ketama
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • Jan 2014
      • 867

      #3
      Re: Nog een paar vraagjes ivb met mijn kelder.

      600w met een adjust a wing of 1000 kan ook, is te zien wat je zelf wilt. 1000w materiaal is duurder wel. Je hebt nog tal van mogelijkheden.

      Grtz en ziet er tof project uit.

      Comment

      • 320
        Expert Stoner
        MemberLucky Member
        • Apr 2014
        • 99

        #4
        Re: Nog een paar vraagjes ivb met mijn kelder.

        Bedankt voor de snelle replies en ja, kan eventueel nog altijd upgraden als ik zie dat het klimaat stabiel blijft.
        Plantjes zo'n cm of 5 van elkaar dus, goed om te weten.

        Bedankt.

        Mvg.

        Comment

        • El Plantos
          Super Grower
          MemberLucky Member
          • Jul 2013
          • 1609

          #5
          Re: Nog een paar vraagjes ivb met mijn kelder.

          2x 600 watt met adjust a wings
          Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: Nog een paar vraagjes ivb met mijn kelder.

            Flushen ?
            Spoelen bedoel je ?
            Ga eens gauw zoeken wat spoelen precies is, voor je er een emmer water in flikkert..
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • 320
              Expert Stoner
              MemberLucky Member
              • Apr 2014
              • 99

              #7
              Re: Nog een paar vraagjes ivb met mijn kelder.

              QnQ, ik weet wat het inhoud en flushen = spoelen, ja. Ik maakte me gewoon zorgen over het verplaatsen van de planten (scrog).

              El plantos, zou ik ook nog overwegen.

              Mvg

              Comment

              • winston
                Expert Stoner
                MemberLucky Member
                • Apr 2011
                • 90

                #8
                Re: Nog een paar vraagjes ivb met mijn kelder.

                Mooie kelder heb je daar, met die hoogte, mhmmm.
                Hoe zit het met je temperaturen? Koud? stabiel?
                Met een scrog zou ik al zeker geen 11L nemen, eerder 18L of 25L.
                Als je voor 1 meter breedte gaat zorg dan dat je rond het net kan stappen.
                Qnq zijn topics zeker lezen, niet voor niets berucht om zijn kennis van kelders en srog.
                Succes.

                Comment

                • 320
                  Expert Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2014
                  • 99

                  #9
                  Re: Nog een paar vraagjes ivb met mijn kelder.

                  Temperaturen hangen rond zo'n 15 graden maar dit zal omhoog gaan door de lampen en stucen , ect. Zal eventueel ook een klein kacheltje aanschaffen.
                  Heb daarnet mylar folie besteld maar vroeg me af of ik deze met een nietjes pistool kan bevestigen op een 5mm dikke plijster laag.
                  Kga morgen ook de ruimte rond het uitlaat gat dichten met pu schuim en eventueel beginnen met het stucen zodat ik volgende week die folie kan ophangen.
                  Heb ook vijverfolie voor een soort kuip te maken en het materiaal voor een beter scrogrek.

                  Heb all meerde van QnQ zijn topics gelezen en al veel info er van opgestoken.

                  Mvg.
                  Last edited by 320; 2 May 2014, 00:26.

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #10
                    Re: Nog een paar vraagjes ivb met mijn kelder.

                    Ah, oke Maar dan snap ik dat verplaatsen ook niet, waarom ga je ze verplaatsen ?
                    Ik vraag het maar liever als ik iets niet snap heh..

                    Nieten in een stuclaag zal niet gaan, dat blijft niet goed zitten denk ik toch.
                    Dan zul je boven en onder een latje over de folie moeten leggen, en die lat vastzetten in de muur.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    • 320
                      Expert Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Apr 2014
                      • 99

                      #11
                      Re: Nog een paar vraagjes ivb met mijn kelder.

                      Oke, en het verzetten hoeft ook niet meer, wou in het begin het spoelen niet in de kelder doen omdat ik het water nergens kon afvoeren.

                      Tec 7 voor de houten latjes te bevestigen?

                      Mvg.

                      Comment

                      • QnQ
                        Godlike Grower
                        Lucky Member
                        • Sep 2010
                        • 26093

                        #12
                        Re: Nog een paar vraagjes ivb met mijn kelder.

                        Jamaar..
                        Dat bedoelde ik dus met m'n eerste post, alleen ik zeg dat soort dingen misschien iets te direct, of indirect, i dunno....
                        Spoelen is dus niet zoveel water geven dat het eruit komt aan de onderkant.

                        Spoelen betekend dat je de laatste 10-14 dagen gewoon normaal water geeft, maar zonder voeding.

                        Je moet alles zo vastzetten, dat het nooit naar beneden komt.
                        Laat de zooi los, en komt er folie op je lamp, heb je een groot probleem.
                        Komt er zo'n rol folie op je plantjes terecht, ook een probleem.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        • 320
                          Expert Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Apr 2014
                          • 99

                          #13
                          Re: Nog een paar vraagjes ivb met mijn kelder.

                          WOW, heel misleidend dan de meeste vids op het internet. De methode die je me nu verteld had ik ook het eerst gevonden maar toen ik verder zocht zag ik verschillende kwekers letterlijk 3x hun pot inhoud gieten en lieten ze alles vervolgens weglopen.

                          Was daarnet je verslag van 2011 aan het doornemen en vroeg me af hoeveel je betaalde voor die houten box te maken.
                          Zit nu rond zo'n 300eu voor het stucen, reflectie & vijver folie, scrogrek en extra hout. (inrichting van de kelder dus) wat in mijn ogen nog goed meevalt wetend dat je voor een tent met die grote rap meer zou betalen. Voor zo'n box zou ik toch wel zeker wat extra geld overhebben.

                          PRACHTIGE kelder heb je man

                          Mvg.

                          Comment

                          Bezig...