drooghok idee?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Manzo
    Expert Stoner
    Lucky Member
    • Jan 2014
    • 97

    #1

    drooghok idee?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik lees dat drogen in het donker moet gebeuren en niet te warm ... ik heb daarnet hangen drogen in de bloeitent zelf, dus zal snel andere oplossing van doen hebben.

    Ik heb gedacht: ik maak er een hokje naast, en met een PC ventilator zuig ik de lucht uit dat drooghokje weg naar het groeihok, zodat deze gezuiverd wordt door de koolstoffilter. (zo heb ik ook maar één koolstoffilter nodig..)

    Zou dit kunnen werken? Hetgeen ik me zorgen om maak is of de lucht er wel snel genoeg doorheen gaat waaien om ervoor te zorgen dat de geur niet naar buiten ontsnapt ....

    Hoe doen jullie het?
  • dr00p
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Mar 2014
    • 289

    #2
    Re: drooghok idee?

    In principe heeft je groeihok niet perse een filter nodig (okey, beetje afhankelijk van je strain en hoe geirig die al is). Hoop growers drogen gewoon in hun bloeihok. Alleen de lamp uit het stopcontact trekken zoals je al zegt. En de filter hangt er al.

    Maar natuurlijk is een oplossing zoals je zelf al aandraagt ook een idee. Had je al wat ondernomen?
    Rough! Rough! Arrrr..

    Comment

    • DenSchimmige
      Advanced Grower
      MemberLucky Member
      • Sep 2013
      • 1132

      #3
      Re: drooghok idee?

      droge.png
      If life keeps putting you down, You better stay high

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: drooghok idee?

        Uh...als dat kweekhok een groeihok is, oke, maar je sluit beter geen bloeihok er op aan.
        De lucht die je aanzuigt is een stuk vochtiger, LV in je bloeihok gaat dan stijgen.

        Als je een filter in je groeihokje hebt, kun je je drooghokje daar natuurlijk wel op aansluiten.
        Kleine diameter gebruiken anders krijg je een te grote luchtstroom en is je wiet na 3 dagen droog.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • odyssee
          Son of the Bong
          MemberLucky Member
          • Feb 2011
          • 416

          #5
          Re: drooghok idee?

          Heb je geen mogelijkheid om het ergens te doen in een gewone kast. Dit is mijn droogkast 20140516_152810_resized.jpg
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

          Comment

          • angelsworld
            Stoner
            Member
            • Feb 2015
            • 21

            #6
            Re: drooghok idee?

            voor het snelle drogen gooi ik alles in een kist met een kleine afzuigventilator erop en om de 5 uur alles beetje mixen, he dan wel al alles geknipt

            Comment

            • MWay
              Amazing Grower
              MemberLucky Member
              • Sep 2012
              • 4999

              #7
              Re: drooghok idee?

              angelsworld waarom sneldrogen?
              Tis zijn eigen rookie geen coffeeshophandel.

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: drooghok idee?

                droogdoos.jpg

                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • MWay
                  Amazing Grower
                  MemberLucky Member
                  • Sep 2012
                  • 4999

                  #9
                  Re: drooghok idee?

                  Hoe zit dat in elkaar QnQ?

                  Comment

                  • Ruben1980
                    Chronic Stoner
                    Lucky Member
                    • May 2014
                    • 191

                    #10
                    Re: drooghok idee?

                    Hier ook simpel : https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...r-ventilatoren)
                    Wihte widow

                    Comment

                    • steundheufd
                      Advanced Grower
                      420 MemberMemberLucky Member
                      • Mar 2014
                      • 1234

                      #11
                      Re: drooghok idee?

                      whahahah Q wtf das kei hudge da ding .

                      ik gebruik enkel ook zo en formaat ontvochtiger als de lv in de bloei wat hoog word , hebbe we nie graag he .

                      iemand toevallig hier bekend met die gewoone kleine ontvochtiger dingetjes van vapona en bizon enz ?
                      zou wat elektrabesparen .

                      Comment

                      • Modest
                        Expert Grower
                        MemberLucky Member
                        • Apr 2010
                        • 1390

                        #12
                        Re: drooghok idee?

                        Hier gaat gewoon de stekker eruit, lamp naar beneden en alles ophangen in de tent. Afzuiging blijft aan, en tent blijft toe.

                        Onderaan de tent laat ik een kleine fan draaien, zodat er toch wat circulatie is, en op een week - anderhalve week is het goed om in de weckpot te gaan.
                        Stap voor stap geraken we er wel.

                        Comment

                        Bezig...