Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veiligheid verlichting LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Veiligheid verlichting LED

    Korting op 420shop
    Naar aanleiding van waar ik maandelijks als brandweerman mee geconfronteerd word, zaken die fout lopen bij het telen van cannabis, zou ik graag dit onderwerp even in de kring gooien.

    Veel voorkomende zaken zijn onder andere eb en vloed systemen die falen waardoor we in opdracht van de politie de deur moeten openbreken omdat er water tot op het voetpad stroomt maar nog veel erger: een brand in een kwekerij omwille van slecht aangesloten elektriciteit in een te warme en vochtige ruimte.

    Zelf opteer ik nu dan ook als startende kweker om LED groeiarmaturen te gebruiken.

    De vragen waarmee ik zit zijn de volgende:
    - Hebben jullie goede ervaring hiermee?
    - Op verkoopsites lees ik 'groeilampen'... is dit ook een bloeilamp?
    - Met welke merken hebben jullie goeie ervaring?

    Alle tips zijn welkom!

    #2
    Re: Veiligheid verlichting LED

    Hier zitten mensen voor de hobby... Waar er geen wateroverlast komt!!

    En groei is geen bloei

    Suc6

    Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Veiligheid verlichting LED

      Beter lever je goed werk, anders sta je straks je eigen huis te blussen maar ik zou eens zoeken op TNeon? Heb geen ervaring hiermee, maar lees van veel mensen hier dat ze het veel veiliger vinden als...nogmaals ik heb geen ervaring met binnen.
      Grow bitch! Grow!

      Comment


        #4
        Re: Veiligheid verlichting LED

        Plug en play HPS setje met een goeie EVSA en veilig aangesloten heb je ook voor de prijs van LED.
        En 4x meer rookwaar op 't eind.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Veiligheid verlichting LED

          Goed initiatief om hier te komen en je bevindingen in de bespreking te gooien.

          Veiligheid zit hem niet alleen in het materiaal, maar ook hoe je ermee omgaat.
          Ook de kweek ruimte inrichting heeft veel invloed.
          Een rommeliger ruimte met veel rotzooi is natuurlijk veel brand gevaarlijker dan een nette ruimte.

          Led is momenteel leuk voor de groei en het bijsturen/bij lichten.
          Maar voor de bloei gaat het hem nog niet worden, dieptestraling is nog een groot probleem.
          Dus die opteering zal ik met alle zeilen in de wind slaan.

          Goede ervaring heb ik met de merken Philips en Gavita.
          Zijn ook 2 bedrijven die betrouwbaar en gecontroleerd materiaal leveren. (Zolang de overheid niet d.m.v. allerlei regeltjes alles in de war gaat schoppen, anders zullen we naar onveiligere materialen moeten grijpen)

          Betreft de VSA's hebben de EVSA de toekomst momenteel. veiliger in gebruik (aansluiting is vaak plug and play) en produceert minder warmte.

          Om de VSA te schakelen adviseer ik zelf altijd de DV 12 tijdschakelaar.
          Het kan op andere manieren.. maar de DV 12 is waterdicht en er zit een thermische beveiliging in.

          Ook is het aan te raden om een automatische brandblusser aan te schaffen.
          Zo'n rooie fles is goedkoop maar erg irritant. Betere optie is een MABO.
          Kost wel weer 120 euro, dit helaas ook snel een reden kan zijn om uit te stellen.
          (en ok je geeft ook wel weer 1000 euro uit aan spullen etc. maar we zijn hobbyisten.. geen miljardairs )

          Voornaamste tip. Als je iets niet weet of snapt.. doe research en/of vraag hulp.

          Bij het inrichten van je kweekruimte zorg dat je zoveel mogelijk netjes weg werkt.
          Loshangende kabels etc. zijn gevaarlijk.

          Voor je water/voedings vat neem een emmer met een deksel. zo kan er ook niks zomaar in het water vallen.
          Houd je ruimte ook schoon.

          Houd politiek in de gaten.
          http://www.eerstekamer.nl/wetsvoorst...afbaarstelling

          De uitspraak hiervan kan ook gevolgen gaan hebben voor u en uw collega's

          Het zal veel moeilijker worden om aan fatsoenlijk materiaal te komen.
          waardoor veel mensen andere minder veilige manieren gaan verzinnen/toepassen.
          If life keeps putting you down, You better stay high

          Comment

          Bezig...
          X