Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoogte lamp moederplant met HPI of son -t AGRO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hoogte lamp moederplant met HPI of son -t AGRO

    Korting op 420shop
    hey,

    ik zit met de volgende vraag, ik heb 6 moeders staan onder een 4oo watt hpi lamp, ik vroeg me af op welke hoogte je die het beste kunt hangen. De hoogte hok is ongeveer 2,5 meter. De een zegt zo hoog mogelijk want je moeder moet strekken, maar heb het idee dat de plant niet genoeg licht krijgt want ze blijven vrij klein,heb gemiddeld al die tijd op een meter hoogte boven de plant gehad ze zijn nu ongeveer 40 cm hoog na 1 maand precies, ik heb al de middentop eruit gehaald na een hoogte van 25 cm ongeveer. wanneer kan ik dan ongeveer gaan snijden? Ook heb ik een son-t agro lamp hier, die heb ik nu maar erboven gehangen op ongeveer 1 meter hoogte boven de plant. `ik gebruik een adjust awing en vroeg me af of de bulb helemaal boven of onderin de lampekap moet hangen. om de 1 of andere reden vindik bijna geen info over ervaringen met hpi lampen ....wie kan mij helpen cq heeft ervaring met moeders onder hpi of son-t agro lampen?

    #2
    Re: hoogte lamp moederplant met HPI of son -t AGRO

    6 Moeders ?
    Wat moet je met zoveel stekken dan ?
    Rare hobby..

    Hetzelfde bericht 3x plaatsen heeft niet het effect waar je op hoopt denk ik.
    Last edited by QnQ; 11 August 2014, 01:36.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: hoogte lamp moederplant met HPI of son -t AGRO

      nou,,ik weet het geslacht nog niet, dus als de helft mannetjes is dan houd ik er 3 over en als er 1 niet goed gaat zoals nu het geval is dan dan houd ik er 2 over ! aangezien je van 1 naar 2 naar 4 met stekken snijden gaat en daar ook nog eens 2 weken tussen in kan zitten voordat je nieuwe kan snijden ...is dat zoon rare hobby dan als je 2 moeders wilt bewaren om voor jezelf te kunnen roken...kost een hoop geld in de coffeeshop om die hobby te kunnen betalen dacht ik zo....

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      maar in ieder geval bedankt voor de tip dat het niet werkt om 3 x te plaatsen,,,,zit hier zelf ook maar voor het eerst op de site ...

      Comment


        #4
        Re: hoogte lamp moederplant met HPI of son -t AGRO

        wauw je houd wel van worst case scenario's eric maargoed succes ermee!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

        Comment


          #5
          Re: hoogte lamp moederplant met HPI of son -t AGRO

          En toch al lid sinds 2013.
          Dan heb je het gewoon wat moeilijk uitgelegd zeg maar...
          Je hebt dus gewoon 6 planten waarvan er 2 moeder moeten worden.

          Dat met die stekjes werkt niet zo.
          Na een keer of 3 knippen haal je er elke 3 weken wel 20 stekken af.

          Of je die lamp bovenin of onderin die reflector moet schuiven ligt aan het oppervlak wat je wil belichten denk ik.
          Je kunt de kap verstellen, en de hoogte van de fitting.
          Steek het licht aan, kijk naar het licht op de muren en ga alles een beetje verstellen en verschuiven dan heb je zo door hoe zo'n ding werkt.
          Heb je ook de spreader erbij kun je de gehele Wing nog iets dichter op de planten hangen waardoor je de plaats van de fitting iets hoger kan zetten en de reflector verder open.

          Het is de bedoeling om ze zo gezond mogelijk te houden, dus de meest perfecte omstandigheden.
          Dus licht op de juiste hoogte, temperatuur onder controle en een goeie complete groeivoeding.
          Ook moeten ze absoluut niet gaan bloeien, timer op 20/4 dus.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: hoogte lamp moederplant met HPI of son -t AGRO

            hey QnQ,

            bedankt voor de snelle reactie,je zegt dat je de gehele wing nog iets dichter op de planten kan hangen...op welke hoogte praten we dan vanaf de bovenkant van mijn plant gerekend?
            en waarom word er dan ook soms gezegd dat de lamp ver boven gehangen moet worden ,op plus minus een meter boven de bovenkant van de plant. Ik begreep dat je een moeder juist wil laten strekken, of heb ik me verkeerd laten informeren dan. Wat voor temperatuur is ideaal? ik begreep rond de 23 graden. weet je toevallig ook welke bulb het beste werkt? Een son-t agro of toch HPI....alvast bedankt voor de genomen moeit!!

            Comment


              #7
              Re: hoogte lamp moederplant met HPI of son -t AGRO

              Ik weet het fijne niet van die reflector, ik heb die niet. Er is hier vast wel iemand die alles over zo'n Wing weet.
              Qua lamp is HPi het meest geschikt.
              Als je een week voor je stekken nodig hebt de lamp even 10cm hoger hangt heb je prima stekjes.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X