Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

    Dat water afgifte alleen is toegestaan is bij lamp aan.

    Je moet ff bij farnell, rs en soms staat Arduino is de aanbieding bij licht in the box voor paar euro.

    Ik denk als ik alle materialen zou bestellen excl behuizing voor ca 30 euro echt wel alles heb. Anders koop je ergens te duur je materialen in. Ik heb vorige maand een laboratoriumvoeding gemaakt staploos met displays in te stellen met overbeveiliging 2 kanaals alles koste me 12 euro
    En temp sensor kost een euro een licht sensor nog een euro.

    Begrijp me niet verkeerd hoor ik wil je niet afzeiken Bas [emoji1] maar als je zo veel kwijt bent moet je is kijken of t niet ergens anders voor de helft te krijgen is.

    Als je een bill of material wil ik wel is voor je kijken hoeveel t kost om via mijn werk in te kopen. Maybe scheelt t weer

    Groetjes

    Comment


      #47
      Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

      Oorspronkelijk geplaatst door amnesia88 View Post
      Dat water afgifte alleen is toegestaan is bij lamp aan.

      Je moet ff bij farnell, rs en soms staat Arduino is de aanbieding bij licht in the box voor paar euro.

      Ik denk als ik alle materialen zou bestellen excl behuizing voor ca 30 euro echt wel alles heb. Anders koop je ergens te duur je materialen in. Ik heb vorige maand een laboratoriumvoeding gemaakt staploos met displays in te stellen met overbeveiliging 2 kanaals alles koste me 12 euro
      En temp sensor kost een euro een licht sensor nog een euro.

      Begrijp me niet verkeerd hoor ik wil je niet afzeiken Bas [emoji1] maar als je zo veel kwijt bent moet je is kijken of t niet ergens anders voor de helft te krijgen is.

      Als je een bill of material wil ik wel is voor je kijken hoeveel t kost om via mijn werk in te kopen. Maybe scheelt t weer

      Groetjes
      Het zal misschien een paar euro schelen op de electronica prijs, maar dat zet op dit moment geen zode aan de dijk. Je hebt ook nog te maken met zaken als behuizing bekabeling van de sensoren etc. Alles gaat bij elkaar al snel oplopen. Maar mocht het ervan komen dat ik aan de massa productie moet dan weet ik je te vinden
      Alleen waterafgifte bij ingeschakelde verlichting is ook ingebouwd bij automatische bewatering, dus dat is geregeld .
      Bij de periodiek bewatering is dat niet het geval maar kan je het tijdstip en de interval vrij bepalen, dus bijvoorbeeld om 22:00 en dan om de twee dagen. Als je dit dan insteld om 12 uur s'middags ben je gewoon niet goed bezig. Volgens mij dekt dit ook aardig de lading toch?

      Comment


        #48
        Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

        Wow, dat ziet er nice uit.
        Ik ben zelf bezig met een hok in mijn shuurtje achter in de tuin waar ik niet altijd zicht op heb, dit zou echt ideaal zijn. Grondvochtigheid in de gaten houden en temp logging op me tel en zaken zoals bewatering schakelen e.d gaaf! Nu doe ik het met een tijdklok en een dataloggertje maar dit is superieur .
        Als je er eentje over hebt houd ik me aanbevolen "

        Comment


          #49
          Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

          Oorspronkelijk geplaatst door GroenAlsGras View Post
          Wow, dat ziet er nice uit.
          Ik ben zelf bezig met een hok in mijn shuurtje achter in de tuin waar ik niet altijd zicht op heb, dit zou echt ideaal zijn. Grondvochtigheid in de gaten houden en temp logging op me tel en zaken zoals bewatering schakelen e.d gaaf! Nu doe ik het met een tijdklok en een dataloggertje maar dit is superieur .
          Als je er eentje over hebt houd ik me aanbevolen "
          Leuk om te horen dat je het interressant vindt. Ik zal even kijken wat ik voor je kan doen

          Comment


            #50
            Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

            Wellicht een idee om tegen gereduceerde prijs een aantal mensen te laten testen.
            Met verkregen input het systeem verder verbeteren...

            Comment


              #51
              Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

              Oorspronkelijk geplaatst door sonja1 View Post
              Wellicht een idee om tegen gereduceerde prijs een aantal mensen te laten testen.
              Met verkregen input het systeem verder verbeteren...
              Dat is inderdaad een goed idee. Op dit moment heb ik iemand die het systeem aan het testen is zodat ik de meeste verbetering alvast kan uitvoeren.
              Wanneer deze puntjes zijn opgepakt kan het geen kwaad om andere mensen er eens kritisch naar te laten kijken.
              Als iemand daar in is geinterresseerd let me know!

              Comment


                #52
                Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                Heb je al een geile naam bedacht voor je systeem?

                Comment


                  #53
                  Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
                  Heb je al een geile naam bedacht voor je systeem?
                  Naja geil...Ik noem het nu maar even de RMaC. Dat is afgekort van Remote Monitor and Control

                  Comment


                    #54
                    Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                    Zijn er nog updates hierover?

                    Comment


                      #55
                      Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                      Sinds vandaag wordt de tweede controller getest en ondertussen ben ik de software aan het optimaliseren. Ik hoop ergens volgende week wat nieuwe foto's en info te plaatsen.

                      Comment


                        #56
                        Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                        Hey, tof project dit!
                        Ik ben bezig met iets soortgelijks. Aangezien ik slechts twee regels Python kan schrijven heb ik voor een wat minder DIY aanpak gekozen. Mijn grow-controller (die ook de rest van mijn huis aanstuurt) draait op een Raspberry Pi in combinatie met een RFXcom 433mhz controller (rfxcom.com) met als software Domoticz (Domoticz.com)
                        Leuke van deze combi is dat er een grote community achter zit en dat de RFXcom bijna alles wat op 433 'praat' kan aansturen.
                        Wat ik tot op heden qua hokje met het systeem doe:
                        Temp/LV uitlezen (Cresta sensoren)
                        Tensio meter (XH300 soil)
                        Afzuiger/inblazer aansturen (Klik aan/Klik uit dimmer), op basis van temp en LV.
                        Luchtbevochtiger aansturen (Klik aan/Klik uit aan/uit schakelaar) op basis van LV.
                        Security (deuren open/dicht en bewegingssensor) Het systeem weet op basis van mijn Smartphone of ik thuis ben, bij afwezigheid krijg ik melding + foto van de 'indringer'
                        Rookmelder (bij alarm alle stroom van het hok en melding via telefoon)

                        Nu ben ik bezig met de vlotter in mijn voedingsvat om te kunnen zien of er nog bijgevuld moet worden.
                        Uitganspunt is om het betaalbaar te houden en zo veel mogelijk functionaliteit te hebben.

                        Mochten mensen met verstand van programmeren bovenstaande hardware/software combi wat verder door willen ontwikkelen specifiek voor onze hobby dan brainstorm ik graag mee.

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        En voordat ik het vergeet: hierbij meld ik me graag aan als Beta-tester. Ook voor een brainstorm sessie over het doorontwikkelen zie ik wel zitten.

                        Comment


                          #57
                          Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                          Dat is ook een leuke inderdaad. Beetje vergelijkbaar met dat Nodo domotica systeem waar ik op doelde. Dat werkt ook met allerlei standaard 433Mhz componenten samen. Ik gebruik dat om mijn KlikAanKlikUit dingen te schakelen. Ook al standaard met een website en remote toegang. Je kan ook zo een controller kastje kopen met alles er op.

                          Die vochtmeter is ook wel interessant. Waar heb je die vandaan? Ik zie dat ze die bij Alibaba verkopen voor 7,50, maar dan moet je er 1000 afnemen

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #58
                            Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                            http://www.plantcaretools.com/nl/web...nsor-nl-detail

                            Comment


                              #59
                              Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                              Ah, 8 euro valt nog reuze mee. Al was die $7,50 bij Alibaba voor de versie met display en die kost hier 25 euro.

                              Ze hebben ook een versie met een wat langere stok. Die is wellicht ook beter geschikt voor wietplanten.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                #60
                                Re: Op afstand besturen en uitlezen via je telefoon

                                Ah, die had ik nog niet gezien, lijkt me inderdaad nog praktischer. Maar daarvan moet je er ook minimaal 1000 afnemen. Iemand interesse in 998 exemplaren?

                                Comment

                                Bezig...
                                X