Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fancontroller - welke keuze? Davin DV11T / Twincontroller Pro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Fancontroller - welke keuze? Davin DV11T / Twincontroller Pro

    Korting op 420shop
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ei-droogruimte

    Cheers
    Verslag bouw kweekruimte

    #2
    Re: Fancontroller - welke keuze? Davin DV11T / Twincontroller Pro

    Geen growers met een van deze controllers in hun setup?
    Verslag bouw kweekruimte

    Comment


      #3
      Re: Fancontroller - welke keuze? Davin DV11T / Twincontroller Pro

      Kan je vertellen dat die SMScom twincontroller bromt als de hel als je daar een buisfan of een slakkenhuis opzet dus die zou ik niet nemen. Die andere heb ik geen ervaring mee.

      Succes!

      Comment


        #4
        Re: Fancontroller - welke keuze? Davin DV11T / Twincontroller Pro

        Ok thx THC Dude. Is het zo'n enorm gebrom? Het mag een beetje lawaai maken mr niet dat heel het kot davert...

        Ik zal de zoektocht verder zetten want heb gezien dat er aan de Davin DV11T geen externe thermostaat kan gehangen worden, had toch graag al mijn technieken buiten het groei-bloeihok geplaatst.

        Een Cli-mate frequentieregelaar is, op veel post te lezen, het summum maar (momenteel) een beetje te prijzig!

        Voorstellen mogen altijd komen

        vervolg komt nog...
        Verslag bouw kweekruimte

        Comment


          #5
          Re: Fancontroller - welke keuze? Davin DV11T / Twincontroller Pro

          Trafo controllers zijn ook stil. Bijvoorbeeld die van s-vent

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: Fancontroller - welke keuze? Davin DV11T / Twincontroller Pro

            Smscom hybrid 2A, zit je rond de 160 euri en geen brom gegarandeerd. Heb er geen ervaring mee, heb zelf de climate frequentieregelaar en die is da bomb. Mijn ervaring is beter van eerste keer een dure deftige dan brolcontrollers blijven kopen tot je aan of zelfs hoger qua prijs zit van een deftige. Goed spul heeft veel comfort dat je echt wil en je uiteindelijk toch aanschaft.

            Comment


              #7
              Re: Fancontroller - welke keuze? Davin DV11T / Twincontroller Pro

              Je kan ook variac's nemen, die gebruik ik zelf ook en die zijn stil! echt stil!

              Het enige is dat je het zelf in moet stellen met de hand en er dus niet automatisch wordt gedimd om verhoogt....

              Comment


                #8
                Re: Fancontroller - welke keuze? Davin DV11T / Twincontroller Pro

                Thx iedereen voor de voorstellen.
                Ga ze rustig eens vergelijken en dan de knoop doorhakken.
                Verslag bouw kweekruimte

                Comment


                  #9
                  Re: Fancontroller - welke keuze? Davin DV11T / Twincontroller // S-vent / Hybrid / Silent

                  Oke heb mij nog wat verder verdiept en de keuze bestaat uit:

                  Cli-mate Klimaatregelaar KC2011-T serie 7A :
                  - Werkt volledig traploos, automatisch op temperatuur
                  - 2 aansluitpunten aan de zijkant van de regelaar
                  - Speciaal geschikt voor wisselstroommotoren
                  - Eenvoudig instelbaar, d.m.v. draaiknoppen
                  - Voorzien van een metalen montageplaat
                  - Externe temperatuur sensor

                  Heeft als voordeel dat max. en min. toerental handmatig kunnen ingegeven worden.
                  Maar is niet te vergelijken met de onderstaande voorstellen daar dat dit een elektronische regelaar is (volgens mij te vergelijken met de smscom twincontroller) waardoor gebrom weer van de partij is.


                  S-Vent trafo regelaar 1.5A :
                  Ik kan nergens terugvinden in hoeveel stappen deze fancontroller werkt. Op de site van S-Vent staat hij niet meer onder producten.


                  SMSCOM HYBRID CONTROLLER 2A :Nadeel, de 2A heeft maar 2 stappen om de snelheid te regelen wat ik weinig vindt.

                  Silent Fan trafo Klimaatregelaar 1.5A :

                  Is van uitzicht en beschrijving volledig dezelfde als de S-vent.

                  Dus de keuze zal worden gemaakt tussen de 3 onderste, dan met het verschil de smscom hybrid een 4A zou moeten worden ivm regeling in 5 stappen.

                  Ik kies niet voor een Variac omdat deze volledig handmatig te bedienen is zoals THC Dude reeds aangaf.

                  Groetjes!
                  Verslag bouw kweekruimte

                  Comment


                    #10
                    Re: Fancontroller - welke keuze? Davin DV11T / Twincontroller Pro

                    Je hebt dezelfde trafo controller inderdaad ook onder andere merknamen. Naast S-vent en "Silent fan" bijvoorbeeld ook nog Unitek. Volgens mij steeds dezelfde trafo die in 5 stappen van 20% naar 100% gaat.

                    Las wel wat verhalen over hoe je wel moet oppassen dat je die niet maximaal belast. Als je er echt een 1500m3/1,5A afzuiger aan hangt dan trekt iets intern het niet. Al hadden nieuwere versies daar geen last meer van.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #11
                      Verslag bouw kweekruimte

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: Fancontroller - welke keuze? Davin DV11T / Twincontroller Pro

                          Dag Tune,
                          Het is moeilijk keuzes maken met de enorme keuze aan producten, dus huiswerk maken is zeker de moeite om te doen!
                          Zoals je zegt, is het de bedoeling te kopen om jaren mee te gaan!

                          Belangrijk is eerst je eisen stellen en dan zoeken naar degene die hier dichts bij aansluit.
                          Is het de bedoeling om te gebruiken als in- en uitblaas of beide als uitblaas?
                          Welke eisen ivm geluid?

                          Ikzelf heb gekozen voor de smscom Hybrid 4 Amp omdat:
                          - regeling gebeurd dmv van trafo = minder tot geen last van gebrom (idem als de variacs maar deze zijn enkel manueel te regelen)
                          - 4 Amp omdat de regeling in 5 standen gebeurd (ipv 2 standen bij de 2 Amp) en kan indien gewenst ook manueel ingesteld worden
                          - type wordt geleverd door de growshop waar ik mijn volledige setup heb besteld. (bovenstaand s-vent / silent fan / uniteck zou ik ook besteld hebben maar hebben ze niet in hun gamma)
                          - mogelijkheid om later de inblaas actief te maken waarbij in- en uitblaas op elkaar worden afgestemd.

                          Veel succes met de zoektocht!
                          Verslag bouw kweekruimte

                          Comment


                            #14

                            Comment

                            Bezig...
                            X