Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hobby kast met 600 en mapito

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hobby kast met 600 en mapito

    Korting op 420shop
    heb een kast gemaakt van hout , gipsplaat en geisoleerd met steenwol. kast is 2 meter hoog , 1,20 breed en 70 diep ... dieper ging helaas niet want word onderdeel van kastenwand op slaapkamer
    nu ben ik op zoek naar een "stille setup "

    mijn gedachte tot nu toe

    Set Gavita 600w+GE Lucalox HO Bulb 600 Watt +Spiegelkap
    slakkehuis 760M3 met 800m3 filter


    afblaas is 125 dus passief inlaat word 3 maal 125

    welke fancontroller ??? welke schakeling voor licht ???

    waar ik het meest mee worstel is de afzuiging , wil dit echt goed hebben en zo weinig mogelijk herrie.

    zal morgen ff foto;s plaatsten

    tips etc heel erg welkom

    zag deze staan maar lees er nogal tegenstrijdige berichten over ..........

    Last edited by scooter1970; 3 October 2014, 08:15.

    #2
    Re: tips welkom .... kastje met 600 watt

    heb ik voldoende aan de 500m3 afzuiger ?? sommige zeggen per watt en andere berekenen weer de ruimte ..........
    filter moet 20% meer als de afzuiger heb ik ergens gelezen

    Comment


      #3
      Re: tips welkom .... kastje met 600 watt

      niemand die weet wat voor afzuiger en filter ik nodig heb ??

      Comment


        #4
        Re: tips welkom .... kastje met 600 watt

        Als afzuiger denk ik dat je hieraan wel wat hebt of zoiets http://www.g-tools.nl/product/ventil...an-controller/
        Last edited by Hortuz; 22 September 2014, 23:06.
        sigpic *** https://popcorntime.io/ ***

        Comment


          #5
          Re: tips welkom .... kastje met 600 watt

          ok top , thnx voor je reply Hortuz

          heb geen ruimte voor een softbox of zo dus wil deze dan in de kast hangen .....heb ooit a eens een kastje gehad voor de hobby maar al weer poosje geleden
          komt een dimmable EVSA in , daar was ik al uit.

          wat betreft fancontroller ga ik denk ik voor de S-vent of uniteck controller ... geen brom volgens de gebruikers , ook niet met een buisfan . De G-tools buisfan willen wel brommen , kan ik niet hebben
          verder ben ik me aan het inlezen over kweek op mapito , lijkt me leuk om te gaan proberen.......

          Comment


            #6
            Re: tips welkom .... kastje met 600 watt

            En waar ga je de lucht naartoe blazen ?
            Als je dat binnenshuis doet zou ik zeker niet voor mapito of ander nat medium gaan, dan krijg je schimmel in huis.
            Zelf met aarde is de kans al aanwezig dat je het na een tijdje gaat zien op bijvoorbeeld gips wanden.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
              Jack Herer in scrog
              The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

              Comment


                #8
                Re: tips welkom .... kastje met 600 watt

                @ QnQ lucht gaat netjes naar buiten , das geen probleem .

                @ JacktheBass .... slakkehuis komt direct op het filter in de kast , alleen de uitgang naar buiten is denk ik slang van meter of 3 ...ga iig geisoleerde buis gebruiken.De kast die ik heb gemaakt is ook geisoleerd en dubbelwandig met steenwol ertussen.
                optie zou zijn een 760m3 buisfan met groter filter maar dan word de ruimte alweer snel stuk kleiner

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                hierbij wat foto's van de kast ... kast is 2meter hoog , 110 breed en 70 diep .... hiervoor komt een schuifwand van de kledingkast
                kast is gemaakt van 44 mm balkjes , ruimtes opgevuld met isolatiewol afgetimmerd met gipsplaat voor wc etc. alles afgekit en 3 maal gewit.
                moet nog worden voorzien van folie etc etc
                Last edited by scooter1970; 15 October 2014, 22:43.

                Comment


                  #9
                  Re: tips welkom .... kastje met 600 watt

                  Zo die kast ziet er netjes uit! mooi getimmerd met die schuifdeuren

                  De unitec fancontroller werkt goed heb m een half jaar geen problemen mee tot nu toe

                  Qua afzuiger moet ik wel jackthebass gelijk geven groter is wel fijner draait lekker rustig
                  sigpic *** https://popcorntime.io/ ***

                  Comment


                    #10
                    Re: tips welkom .... kastje met 600 watt

                    Mooie kast!

                    Als fancontroller gebruik ik een variac voltregelaar, heb er ook veel over zitten lezen en buiten een frequentieregelaar schijnt dit de beste oplossing te zijn met zo weinig mogelijk gebrom.

                    Voor het schakelen van de lamp gebruik ik een Heavy duty schakel klok van Lumii, geen problemen mee en wat goedkoper als een davin.


                    Sent from my iPhone using Tapatalk

                    Comment


                      #11
                      Re: tips welkom .... kastje met 600 watt

                      ok thnx voor de tips ..... variac en unitec , zal eens kijken of de lokale hobbyshop ze verkoopt Denk idd dat jackthebass een heel goed punt heeft , daarom ga ik ook voor de 800m3 variant met passend filter
                      vanavond ff kastje voorzien van anti detectie folie. Morgen gaten voor aan en afvoer , kijken hoe we een passend passief aanvoer kunnen maken

                      Comment


                        #12
                        Re: tips welkom .... kastje met 600 watt

                        Als je toch altijd terug regelt kun je ook een kleiner filter gebruiken.
                        Ik heb hier een 1000m3 afzuiger met 750m3 filter.
                        Afzuiger draait altijd op 50-60% (met een Variac) dus de filter is ruim voldoende.

                        Ghehe..nog meer keus.

                        Mooi kassie, ik vond 'm alleen een beetje laag, maar zag even later dat de foto's op z'n kant staan.
                        Is het al helemaal lichtdicht ?
                        Last edited by QnQ; 24 September 2014, 10:11.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: tips welkom .... kastje met 600 watt

                          kast is 2 meter hoog , fotos staan idd op zijn kant.Geen idee hoe dat kan haha ....ja is lichtdicht ,
                          komt omdat ik dubbele hoge profielen heb gebruikt voor de schuifdeuren. plak er nog een tochtstrip tegen aan voor het mooie ( komt ook nog een profiel aanbovenzijde maar ligt nog los ivm verwijderen deuren)
                          filter kan ik wel kwijt , liever iets ver als te kort , scheelt ook weer herrie als ie niet volop hoeft te draaien .....

                          de folie zit er inmiddels in en de afvoer ook , nu nog de passieve inlaat maken
                          Last edited by scooter1970; 24 September 2014, 19:42.

                          Comment


                            #14
                            Re: Hobby kast met 600 en mapito

                            poosje niks gedaan ....druk,druk... maar alle spulletje zijn binnen en dus weer druk aan het afbouwen en electronica er in ....mapito laat ik ff varen en ga voor de autopots . kom beter uit met de hoogte en ruimte in me kast
                            zal vanavond ff wat pica's uploaden

                            Comment


                              #15
                              Re: Hobby kast met 600 en mapito

                              Comment

                              Bezig...
                              X