Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veiligheid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Veiligheid

    Korting op 420shop
    Beste mede Growers,

    Ik ben nog bezig met het bouwen van mijn kast.
    In eerste instantie wou ik daar een mooie LED lamp in hangen maar de prijzen zijn dermate dat het voor nu niet haalbaar is financieel.
    Derhalve besloten om een 400watt HPS te gaan aanschaffen.

    Echter wil ik voor de veiligheid een extra zekering inbouwen en vroeg mij het volgende af:

    Is er een schakeiaar welke tempratuur gestuurd is dat als de tem bijvoorbeeld boven de b.v. 50 graden uitkomt de electrische instalatie uit kan zetten.

    Tevens zal ik een tempratuur gestuurde fan kopen. en een brand blusser inbouwen.

    Het zou zonde zijn als mijn huis af brand voor 4/5 dames

    Ik hoor graag van jullie of zo iets bestaat.

    Oxinovo

    #2
    Re: Veiligheid

    Als je alles netjes aansluit, is er niet meer brandgevaar dan bij een televisie die stand-by staat.
    Met een temperatuur gestuurde brandblusser zit je helemaal safe.

    Zelf gebruik ik een temperatuur gestuurde Mabo brandblusser: die kost in een growshop ongeveer € 120, maar op andere sites staat hij voor ongeveer € 80 te koop.
    Of hij werkt weet ik niet, want er heeft zich nooit een situatie voorgedaan, waarbij hij in werking zou hebben moeten treden.
    Last edited by Kwasimodo; 15 October 2014, 10:26.
    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

    Comment


      #3
      Re: Veiligheid

      Zoals Kwasimodo al zei ``Als je alles netjes aansluit, is er niet meer brandgevaar dan bij een televisie die stand-by staat.
      Met een temperatuur gestuurde brandblusser zit je helemaal safe.``


      Schakel je HPS lamp altijd met een relais, koop een rookmelder die kost weinig maar slaapt wel een stuk rustiger.
      sigpic *** https://popcorntime.io/ ***

      Comment


        #4
        Re: Veiligheid

        Een MABO ophangen inderdaad.
        Pas op met die goedkope, er zijn imitaties in omloop.

        Met een thermostaat kun je op temperatuur schakelen.
        Conrad heeft een hele voorraad van allerlei thermostaten.
        Ik heb bijv. deze in mijn schakelkastje gebouwd.

        Bovendien heb ik wat van deze jongens in diverse apparaten gebouwd.
        Deze schakelen vanzelf weer in als de temperatuur weer onder de +/- 65 graden komt.
        Of je dat wil moet je zelf over nadenken. Er zijn ook die je manueel weer moet aanzetten.

        Conrad is de grootste growshop van Nld

        *Een rookmelder is leuk, als je thuis bent.
        Ik heb weleens gelezen over een ontdekte kwekerij, een voorbijganger hoorde piepen en belt angstig de politie, brandweer etc.
        Politie vind kwekerij en een rookmelder met lege batterij.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Veiligheid

          Ja als je de gelukkige eigenaar bent van een defect exemplaar of een met kuren dan kan het wel eens verkeerd uitpakken lol

          Rookmelder van ikea geeft een klein pulsje per uur als je batterij bijna op is en piept alleen bij dikke rook

          Verder vertrouw ik die dingen wel hoor, voornamelijk als je ligt te slapen, niet alleen voor me hokkie maar voor alle elektronica in huis.

          Ik heb wel eens een tv gehad die spontaan in de fik vloog, was toch wel fijn die rookmelder toen
          sigpic *** https://popcorntime.io/ ***

          Comment


            #6
            Re: Veiligheid

            @QNQ: bij Conrad heb ik een thermostaat met stekkeraansluiting gekocht om 500 watt olieradiators aan te sturen.
            Want die thermostaten op de radiators zelf stellen geen fuck voor.
            Verder heb ik daar ook een hygrostaat, voorzien van afstandvoeler met stekkeraansluiting gekocht: want ook de sensors van bevochtigings- en ontvochtigingsunits zijn niet nauwkeurig.

            @Hortuz: de kans dat er bij deugdelijk aangesloten apparatuur een brand uitbreekt, is nagenoeg te verwaarlozen.
            En de kans dat een professionele blusser van MABO het eveneens laat afweten bij brand is eveneens te verwaarlozen.
            Als je meespeelt in de Staatsloterij en de hoofdprijs wint, is waarschijnlijker dan dat zowel veilig aangesloten apparatuur en een professionele brandblusser het bij een calamiteit gezamenlijk laten afweten.
            Last edited by Kwasimodo; 15 October 2014, 12:35.
            [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
            mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

            Comment


              #7
              Re: Veiligheid

              Hey mannen ik kan weer en stukje verder.
              Met deze toepassingen zal mijn vrouw erg blij zijn

              Oxinovo

              Comment


                #8
                Re: Veiligheid

                Veiligheid gaat voor alles.

                Dat ben je zowel aan je gezin als aan je directe woonomgeving verplicht.

                Waarom staan thuiskwekers in een verkeerd daglicht?

                Gewoon, omdat enkelen door onnozelheid of verkeerde zuinigheid, bewust of onbewust, een loopje nemen met de veiligheid.

                Kweken in kartonnen dozen: not done.

                Zelf een reflector maken van een colablik, zonder het metaal te aarden: not done.

                Een kaal kroonsteentje gebruiken in plaats lasklemmen in een lasdoosje, waarvan je de openingen waterdicht maakt met neopreen of iets dergelijks: not done.

                Ik zal verder maar stoppen met deze bloemlezing.
                Last edited by Kwasimodo; 15 October 2014, 16:35.
                [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                Comment

                Bezig...
                X