Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke lampen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke lampen?

    Korting op 420shop
    Hey JDers,

    Ik ben van plan om over een paar maandjes zo'n 5 plantjes in een tentje neer te zetten maar weet totaal niet wat voor lamp(en) ik daarvoor moet gebruiken dus als iemand mij daar advies over zou kunnen geven zou dat fijn zijn. Het worden autoflowers btw. Alvast bedankt!

    #2
    Re: Welke lampen?

    Budget? Liever hps of al de andere dingen?
    4*75 w tneon
    Of een 250 w hps lampje
    Of mss een led paneeltje 300w


    Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Welke lampen?

      Geld is niet echt een probleem. En wat is een hps eigenlijk?

      Comment


        #4
        Re: Welke lampen?

        Wel je hebt hps en je hebt al de rest
        Spaarlampen tl lampen en led lampen
        Hps is iets moeilijker en kan nogal sterk opwarmen wat in een klein hok gevaarlijk kan zijn
        Die andere zijn daarin handiger maar brengen gewicht minder op.
        Best eens goed vele topics lezen dan pas beslissen .


        Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

        Comment


          #5
          Re: Welke lampen?

          Is goed dankjewel.

          Comment


            #6
            Re: Welke lampen?

            Lees je eerst ff goed in, alle info staat op het forum.

            Comment


              #7
              Re: Welke lampen?

              Yep, zou maar eens goed wat verslagen gaan lezen, en meteen een stuk of 100 topics over de kweekruimte enzo..

              Zeker met adviezen zoals TNeon enzo, daar kunnen toch geen 5 planten onder. Ja, als je er 6 ophangt.
              Spaarlampen, ook al zoiets, ja natuurlijk het kan best, als je een stuk of 30 spaarlampen ophangt..
              LED, ik ga er niet eens op in, maar als je geld zat hebt kun je een ledboer sponsoren, dan heeft die ook weer een dikke boterham, goed voor je karma.

              Je lamp keuze hangt af van je kweekoppervlak.
              Dus ga je eerst bepalen wat dat is. Pas dan kun je bruikbaar advies verwachten.
              Maar als je wat kweekverslagen leest dan zijn dit soort vragen overbodig.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Welke lampen?

                HPS heeft zijn sporen verdiend in de thuis/hobby en normale bedrijfsmatige teelt. Voor wat ik begrijp wat je wilt doen, zou ik een 400 watt HPS in een 80x80 of 90x90x170 ( mooier is 180 ) tent. Dat is prima voor 5 planten in 11 liter potten.

                echter zou ik ook zeker de moeite nemen om het forum eens door te lezen, je haalt er heel veel info vanaf in een zeer korte tijd.

                5 autoflowers onder een hps vind ik zelf zonde. Je betaald er meer voor, de cycles van zaad tot oogst is echt geen weken eerder en je keus is nogal beperkt. Vrouwlijk zaad heb je niets met selectie procedures van doen, en kun je in 99,9% van de zaadjes er vanuit gaan dat dit ook echt vrouwtjes zijn. Tevens is er een mega aanbod van femm seeds die ook aanzienlijk goedkoper zijn dan de AF soortjes.

                Lezen - lezen en lezen voor je begint. Denk aan alles, en geloof me er komt een hoop op je af als beginner. Vergis je ook niet in de kosten, goed spul kost geld...

                Comment


                  #9
                  Re: Welke lampen?

                  ik zou een compleet tent aanschaffen. dan heb je alles om te beginnen. vraag de verkoper om advies.

                  Comment

                  Bezig...
                  X