Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken in koude ruimte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweken in koude ruimte

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Kweken in koude ruimte

    Kamer wordt vanzelf warm door die tent erin toch? Zo'n lamp komt een flinke hoop warmte vanaf.

    Je moet uiteraard wel een koolstoffilter gebruiken. Tijdens de groei kom je er nog wel even mee weg zonder zo'n ding, maar zelfs dan ruiken ze al wat.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Kweken in koude ruimte

        Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
        Nog voor de groei gaan ze ruiken.

        ik neem aan dat je de bloei bedoeld

        Comment


          #5
          Re: Kweken in koude ruimte

          zet buitensoorten
          die kunnen beter tegen de kou
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

          Comment


            #6
            Re: Kweken in koude ruimte

            Heb je geen CV in dat kamertje ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: Kweken in koude ruimte

                Hahaha, maar die doen het ook niet als het vriest op dat kamertje
                Met een warmtematje, of kabels zoals ik gebruik in de kelder, hou je de temperatuur van de potten/aarde/wortels boven de 18 graden.
                Zolang dat zo blijft kunnen die plantjes wel een weekje 10 graden hebben in het donker, daar gaan ze niet dood van.
                Je moet alleen in de gaten houden dat dan de LV niet te ver oploopt, je komt dichter bij het dauwpunt bij lagere temperaturen, en te dicht daarbij is niet relax als je dikke toppen hebt staan.
                Als het echt gaat vriezen hou ik de temp. in de kelder ook niet boven de 18, ook al zuig ik lucht vanuit huis aan.
                Voor een paar dagen doe ik daar niks mee, als het langer gaat duren moet ik m'n 500W elek. kacheltje ophangen, maar dat doe ik liever niet. Ons ben zunig heh..
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Kweken in koude ruimte

                  Vriezen doet het daar niet. 12-13 graden mss iets kouder nu het vriest. Verwarm nu heel men bovenste verdieping wat meer. Voor condensatie tegen te gaan. Elektrisch verwarmen is echt te gek. Verbruikt meer dan je hele setup.

                  Comment


                    #10
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweken in koude ruimte

                      En de lucht in de zelfde ruimte uitblazen is ook geen optie, het vocht gehalte in je ruimte zal toenemen...

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweken in koude ruimte

                        Ja, als ge in de tent zelf zou verwarmen en afzuigen moet zeker elke dag het raam open. Heb nu al last van condensatie op mijn slaapkamer. Ik heb toch al wat verslagen zien passeren waar verwarming aan te pas kwam. Benieuwd hoe hard het dan bij die mensen binnen naar wiet ruikt.

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweken in koude ruimte

                          Er zijn echt wel soorten, die flink wat koude verdragen.
                          In Afghanistan en Nepal is het overdag bloedheet, maar onder de ochtend, tegen zonsopgang ligt de temperatuur soms tegen het vriespunt.
                          Alleen , de grond waarin ze staan wordt overdag enorm opgewarmd: dus van "koude voeten" hebben de planten geen last.
                          Maar of dat ook opgaat voor "doorgekruiste" binnensoorten betwijfel ik.
                          [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                          mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweken in koude ruimte

                            Dus wij die in een koude ruimte kweken moeten dus voor een 100% kush gaan?

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweken in koude ruimte

                              Zo'n kush zal waarschijnlijk wel wat kou kunnen verdragen.
                              Veel kush soorten maken extra veel hars aan: de hars beschermt de bloemen tegen de koude.
                              Ook zou je kunnen kiezen voor zogenaamde IR-donkerstralers.
                              IR, zie je niet en zuig je niet af: door de straling wordt het bladoppervlak verwarmd.
                              Terrarium bezitters zorgen hiermee dat hun exotische dieren niet dood gaan van de kou.
                              [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                              mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                              Comment

                              Bezig...
                              X