Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zelfbouw koeling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    zelfbouw koeling

    Korting op 420shop
    Omdat het bij mij zomers best warm kan worden in huis zat ik alvast voouit te denken hoe ik een budget koeling kan maken zonder al teveel moeite temoeten doen dagelijks. Nu heb ik nog een kleine oude vriezer staan die ik wil proberen om om te bouwen tot een koude invoer.

    Mijn id was om aan de zijkant een 100/125mm gat te maken in de vriezer en dmv een slang de kweekruimte in.
    Aan de andere kant of in de deur wou ik dan een hoop kleine gaten boren als inlaat.

    Ik verwacht dat de vriezer flink wat koelvermogen verliest door de in en uitvoer waardoor de temperatuur van de invoer op 0-10 grade zal komen. Mja wie zal het zeggen.

    Ben benieuwd wat jullie er van denken.
    Anders proberen we het binnenkort gewoon een x

    Het id kwam omdat kleine aircotjes zo godvergeten duur zijn in aanschaf en stroomverbruik.

    Greets psy

    #2
    Re: zelfbouw koeling

    Je moet ook even checken hoeveel watt die vriezertjes zijn. Waarschijnlijk moeten die dingen op half vermogen blijven draaien, licht ook aan de temperatuur. Kijk ff voor de specificaties en dan helpen mensen je hier wel. Leuk idee trouwens.

    Comment


      #3
      Re: zelfbouw koeling

      Haha de specificaties kan nog wel is eenprobleem worden haha
      Maar het gaat mij voornamelijk om de veiligheid natuurlijk.
      Ga nu ff op zoek naar info wat ermet een vriezer gebeurt die een week open staat terwijl dat hij gewoon aanstaat want dat is het principe.

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      http://www.dumpert.nl/mediabase/1014...entilator.html

      Ook een id
      Last edited by psychedelic1988; 9 December 2014, 12:17.

      Comment


        #4
        Re: zelfbouw koeling

        Elektrische apparaten voor iets gebruiken waarvoor ze niet gemaakt zijn is nooit een goed idee. Die diepvries gaat proberen op temperatuur te blijven, iets wat je hem onmogelijk maakt. Dus die gaat een massa energie verbruiken en wsl oververhitten ook. (zit een warmte element op trouwens) Maar gelukkig hangt er daar wel ergens een automatische brandblusser.
        Cooltube? Of gewoon stoppen in de zomer?

        Comment


          #5
          Re: zelfbouw koeling

          Stoppen

          Comment


            #6
            Re: zelfbouw koeling

            Haha stoppen is sowieso geen optie aangezien er ook moederplantjes zijn plus wat selectie werk op de planning.
            Cooltube is een id maar ben ik niet echt een fan van door al die slangen door het hok.

            Comment


              #7
              Re: zelfbouw koeling

              Moederplanten doen het perfect onder tl/spaarlamp. En anders koop je u zo'n mobiele airco.

              Comment


                #8
                Re: zelfbouw koeling

                Haha dat weet ikwel mja ik ben een groot gebruiker dus 1 a 2 runnetjes per jaar is net te weinig. Als jij me een leuke mobiele airco weet te noemen onder de 300 euro plus die zuinig is in stroom verbruik dan haal ik hem gelijk haha.

                Het was een snelle gedachte van de vriezer want 1 dag openstaan levert geen problemen op.

                Comment


                  #9
                  Re: zelfbouw koeling

                  Waarom moet de vriezer openstaan met een zeven gatenzaag een gat maken in de zijkant of deur ter grootte van de slang.
                  Slang er door afkitten.
                  Eventueel met een terugslagklep en een timer op de afzuiger en dan de timer op 15 minuten aan en dan 15 minuten uit dan kan de klep de boel afsluiten.
                  De vraag is bevries de afzuiger.

                  Comment


                    #10
                    Re: zelfbouw koeling

                    Op de site van vandenborre vind ik al ene voor 389 euro. Goedkoper zal het niet worden. A klasse.

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: zelfbouw koeling

                        Ik heb dan t voordeel dat ik airco in m'n huis heb maar heb hier ook wel over nagedacht
                        mijn idee is een beetje (helemaal) uit de autoindustrie
                        neem 2 oude radiateuren (wel waterdicht )
                        verbind deze met waterslangen wss 25 mm oid
                        zet hier een waterpompen tussen
                        hang de ene voor de luchtblaas en de andere op een koele plek
                        of miss zelfs in een koelkast of vriezer
                        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                        Comment


                          #13
                          Re: zelfbouw koeling

                          heft iemand dit geprobeerd?

                          Comment

                          Bezig...
                          X