Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag over Gavita pro 750e DE, S-vent trafo en aan/afvoer lucht, hydro

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vraag over Gavita pro 750e DE, S-vent trafo en aan/afvoer lucht, hydro

Korting op 420shop
    Beste JD'ers

Ik ben bezig een nieuw growunit te ontwerpen waarbij ik efficiëntie belangrijk vind net als gebruiksgemak en de toepassing van smart technologie, waardoor er stabiel en gezond klimaat heerst over de gehele kweek. Daarom heb ik een paar vragen over de hardware die ik wil gaan aanschaffen, toepassen en/of de mogelijkheden hiervan. Omdat ik graag mijn geld één keer goed uitgeef wil ik graag een beroep doen op jullie kennis en ervaring. welicht zit ik hier en daar op een dwaalspoor, JUST LET ME KNOW!!

*verlichting*
    Voor de verlichting lijkt het mij een goed idee om voor de Gavita Pro 750E DE 400v in combinatie met de Gavita master controller te gaan, Persoonlijk denk ik dat dit het slimste, veiligste en meest efficiënte systeem is op de markt....heeft iemand hier ervaring mee?
    Als ik wil voorgroeien en de internodes van de plant dicht op elkaar wil houden heb ik toch een HPI nodig? deze is niet leverbaar voor dit systeem, Doe ik er goed aan een aparte Gavita digistar 400 bij te plaatsen voor de groeifase of is dit overkill/onzinnig?
    Kan ik bijvoorbeeld 2-3 weken op 400 watt voorgroeien en wanneer er overgeschakeld wordt op 12/12 het wattage per dag opschroeven totdat er in bijvoorbeeld 2-3 weken tijd 600 watt bereikt wordt en in wanneer bloei vol ingezet is de lamp tot 750/825 watt te pushen?

*lucht*
    Omdat de Gavita pro automatisch dimt wanneer de maximaal ingestelde temperatuur bereikt wordt lijkt mij de S-vent 1,5amp 5 standen trafo regelaar (1500m3max) een prima keuze om een 750m3 slakkenhuis aan te sturen, maar kan ik ook de 250m3 inblaas hierop aansluiten? 2 slakkenhuizen op één contact of een andere regelaar?

*Koolstof filter en lucht toevoer*
    Door het rechthoekige ontwerp van 140*90 cm (hoogte 220cm) en het inpassen van alle hardware lijkt het mij een goed idee om 2 filters van 400m3 te plaatsen aan beide zijde van de lamp ipv van één filter van 800m3, voor de lucht toevoer wil ik 80mm pvc ring maken rondom de wanden op 40-50 cm hoogte (op stam hoogte) en door middel van gaatjes in de buis die verstelbaar zijn en dus alle 4 afzonderlijk gericht kunnen worden. Heeft iemand hier aan of opmerkingen over?, mijn gedachte is dat de luchtflow in unit vrijwel voor elke plant gelijk is.
    Kan ik de toevoerlucht beter onder of boven in het hok inzuigen?, ik ben niet van plan om in de zomer maanden te draaien.

*Aarde of Hydro*
    Ik speel met de gedachte om na verloop van tijd op hydro over te stappen en een RDWC systeem te maken, in Noord-Amerika zijn ze er gek van en hier lijkt dat veel minder,. waarom? wat rookt lekkerder, wat is gezonder, ik wil het ook grotendeels Bio houden en is dat mogelijk?,. canna aqua is zo beetje het enige wat je voor een RDWC kan gebruiken omdat het de PH waarde stabiel houdt of zijn er nog andere opties? smaak en gezondheid vind ik belangrijker en heb met Biobizz goede ervaringen gehad,. De reden voor dit project heeft hier ook alles mee te maken en zou ik een kleiner rdwc systeempje maar gewoon voor mijn bieslook, basilicum, tijm en pepers moeten gebruiken... Your opinion svp..

Slaap lekker voor straks, roll er nog lekker één en ik kijk uit naar jullie reactie's

let's go 420 one more time today, laterssssss
    Last edited by scipscon420; 18 December 2014, 21:58.

Re: Vraag over Gavita pro 750e DE, S-vent trafo en aan/afvoer lucht, hydro

Ik zie graag een 'goeie ruimte', begrijp me niet verkeerd, maar is het niet een beetje overkill, qua investering, voor een illegale hobby met een paar plantjes ?
    Met een 'gewone' Digistar, een schakelkastje en 1 filter met afzuiger kom je er ook.

Biobizz propageert op hun website dat hun voeding ook op hydro te gebruiken is. Ze hebben tegenwoordig zelfs een Hydro pack.
    Misschien moet je ze eens om een schema vragen, en hoe ze zich dat dan verder voorstellen.
    Je kunt BB natuurlijk niet 2 dagen in een vat laten zitten en in een drip systeem lijkt het me ook niet optimaal.

Die 5 standenregelaar is wel goed, en met een aparte inblaas zul je er twee nodig hebben vanwege het verschil in capaciteit.
    Maar als je toch je nieuwjaarsbonus wil investeren, er zijn ook systemen waar je alles op kan aansluiten.
    Dus je lamp, je afzuiger en je inblaas, je kachel en de koeling.
    Last edited by QnQ; 18 December 2014, 01:12.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
    X