Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eigen kastje bouwverslag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eigen kastje bouwverslag

    Korting op 420shop
    Groetjes!

    In een ander topic had ik een vraagje gesteld i.v.m. tentjes in een andere dan de meest voorkomende maat.
    Blijkt dat dit bijna niet te vinden is, en maatwerk naar de (zeer) dure kant!

    Bij deze, van men hart een steen gemaakt, er eentje opgestoken en effe diep nagedacht (gelijk een paar uurtjes, time flies when stoned), en dan op naar de doe het zelf

    Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	45,2 KB
ID:	1176964

    De ruimte, midden in men huisje, een grote lege plaats naast de douche in een ongebruikte badkamer.
    Naast de douche heb ik net 140 breed, op 100 diep.

    Dus, ik kan reeds twee muren hergebruiken, moet ze dan natuurlijk mooi inpakken:
    Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	1
Size:	54,2 KB
ID:	1176967Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1
Size:	24,6 KB
ID:	1176966Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	45,2 KB
ID:	1176965

    Isolatie kitje gaan halen, is zowel geluid als warmte isolerend.

    Volgende stap (en de moeilijkste voor mij) zal de schrijnwerkerij worden, ben ik echt geen held in!

    Gelukkig heb ik wel toegang tot zowat alle werktuigen die je je kan inbeelden, dat helpt al mooi!

    Gedurende het verslag zal ik ook wel regelmatig vraagjes hebben!

    #2
    Re: Eigen kastje bouwverslag

    Mooi gedaan hoor, succes met de bouw.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #3
      Re: Eigen kastje bouwverslag

      - informeer je goed hoe groot je de gaten zal maken voor verse lucht , lucht afvoer , gat voor kabels enz....

      Comment


        #4
        Re: Eigen kastje bouwverslag

        Bedankt voor de feedback!
        Luchtafvoer ben ik nog niet helemaal uit qua capaciteit (en dus diameter).

        Weet wel al dat men passieve inlaat minimum 3 maal de oppervlakte nodig heeft dan men afvoer.

        Comment


          #5
          Re: Eigen kastje bouwverslag

          Ziet er strak uit ga dit bouw verslag zeker volgen ben benieuwd naar het eind resultaat

          Comment


            #6
            Re: Eigen kastje bouwverslag

            Thanks

            Hmm, doperwten, hoe rookt dat ????

            Comment


              #7
              Re: Eigen kastje bouwverslag

              Als jij het weet, laat het me maar weten

              Comment


                #8
                Re: Eigen kastje bouwverslag

                jo dude!
                ik ga je volgen alvast veel succes gewenst.
                en als ik vragen heb in verband met elektriciteit zal ik het je zeker vragen.
                maar ik ga het simpel houden en een cli-mate 4 lamps + 7 AMP klimaatregelaar hangen denk ik.

                Greetz Wiedewiet

                Comment


                  #9
                  Re: Eigen kastje bouwverslag

                  Zat net effe te op een stoeltje voor men bouwwerk

                  Gaat maar niet vooruit zo

                  Morgen volgende stapjes!

                  Comment


                    #10
                    Re: Eigen kastje bouwverslag

                    Hopsie, stap 2:

                    Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	71,6 KB
ID:	1078961Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	104,5 KB
ID:	1078962Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	52,7 KB
ID:	1078963

                    Het zal godsamme zeker niet goedkoper zijn dan een tentje!

                    Zit nu aan hout en isolatie materialen op een dikke 200 Euro'tjes, en we zijn pak em beet halfweg!

                    Zal wel wat steviger en vooral redelijk stil worden...

                    Nu eens denken over mijn vloer, zou iets dubbele vloer-achtig willen doen voor de passieve inlaat, dan kan ik ook mooi de inlaat van de verse lucht over het gehele oppervlak verspreiden.

                    Over de deur ben ik ook niet helemaal ui, moet wel mooi licht dicht worden.

                    Dak zal het laatste worden, daar het gat voor de afzuiging pas later al bepaald worden ifv model/diameter buis...

                    Binnen maten zullen uiteindelijk 93 X 143 worden, en exact 2 meter hoogte.

                    En nu even

                    Comment


                      #11
                      Re: Eigen kastje bouwverslag

                      Als die ruimte toch niet in gebruik is had je ook gewoon wat lampen op kunnen hangen toch ?
                      Steek een filter in de mechanische ventilatie en voila.
                      Misschien de deur nog even lichtdicht maken.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Eigen kastje bouwverslag

                        Nou, de ruimte is toch nog een beetje in gebruik, misschien niet als badkamer,...
                        Er worden al eens wat kleertjes gestreken (en aan een hangertje gehangen) en er liggen redelijk wat spulletjes opgeslagen.

                        Is misschien niet zo'n goed idee van met je vers gestreken, lekker naar wiet geurende kleding op het werk te verschijnen op een maandag morgen

                        Comment


                          #13
                          Re: Eigen kastje bouwverslag

                          Mag ik vragen wat voor materiaal je tegen de wanden gebruikt?

                          Het lijkt mij een beetje op MDF, Ik wil verder niet te veel kritiek hebben als "nieuw" persoon maar MDF is nou niet het meest geschikte materiaal om je kinderkamer van te maken.
                          Het werkt ten eerste als spons, en bevat ook nog eens een giftig materiaal..

                          Verder is het een mooi kamertje aan t worden!

                          Keep up the good work!

                          Comment


                            #14
                            Re: Eigen kastje bouwverslag

                            Hardboard zonder resin (en zonder formaldehyde), geen MDF...

                            Zou geen gassen mogen afgeven...

                            Alles word nog ingepakt met folie, dus geen rechtstreeks contact met vocht, en normaal gezien (nou, hopelijk) zou door de zware isolatie er ook geen condensatie mogen ontstaan!

                            Het onderste gedeelte is nog niet bedekt zoals je kan zien, plan is van een ander materiaal te gebruiken daar wegens contact met de vloer en dus hoog risico voor absorptie van vocht!

                            Comment


                              #15
                              Re: Eigen kastje bouwverslag

                              MDF werkt ook prima, als je het netjes grond en 2x verft. Dan is folie zelfs overbodig.
                              Dubbele bodem is wel mooi als je daar tijd voor hebt. Indicaan heeft dat eens mooi laten zien op het collegaforum.

                              Maarre..inderdaad, als de ruimte nog in gebruik is snap ik het.
                              Of je moet in een coffeeshop werken, dan valt dat niet op.
                              Maar ik schat de kans vrij klein, aangezien ik de meeste shopmedewerkers niet in staat acht tot het schrijven van een begrijpelijk verslag, laat staan dat ik ze met een hamer in de hand vertrouw.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X