Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verlichting voor 100 X 140 X 210 ruimte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting voor 100 X 140 X 210 ruimte

    Korting op 420shop
    Hoi JD'ers,

    Ben net van start gegaan met de bouw van men eerste kweekruimte.

    Vooruitgang kan je hier volgen!

    Ik ben uiteraard al geruime tijd het forum aan het uitpluizen, en als ik het allemaal goed heb, moeten twee 400 watt hps'jes de taak mooi aankunnen. 1 lampje van 600 lijkt me wat misschien wat krap, en vooral het feit dat men ruimte rechthoekig is i.p.v. vierkant doet me vermoeden dat de twee lampensets oplossing de betere is.

    Waar ik nog niet uit ben is of dat het echt de moeite loont om de dames te laten groeien onder HPI lampen, en daarna over te schakelen naar HPS, of dat alles onder bijvoorbeeld een Son-T pia plus doen veel verschil gaat maken.

    Bij deze, alle tips zeker welkom!

    #2
    Re: Verlichting voor 100 X 140 X 210 ruimte

    HPS lampen beschijnen doorgaans juist eerder een rechthoek dan een vierkant. Of je moet echt een speciale reflectorkap erop hebben die er een vierkant van maakt.

    Twee 400W lampen zou inderdaad prima kunnen. Zou ik ze wel in lijn naast hangen zodat ze ieder 100x70 pakken.

    Met minder zware lampen heb je een betere lichtverdeling en hoef je de lampen niet zo ver van het gewas te hangen (scheelt hoogte dus), maar zwaardere lampen zijn wel efficienter. Bijvoorbeeld de nieuwe Gavita 750W geeft 15% meer licht dan twee 400W lampen. Die lamp is ook bedoeld voor 1,5m2 oppervlak.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Verlichting voor 100 X 140 X 210 ruimte

        Ik zie die armaturen staan bij PUKSupport, Greensell en 123tuintechniek. Bij PUK voor 339 euro.

        Een kweekje op 800W kost toch minstens 200 euro aan stroom voor alleen de lamp. Daarop 15% besparen is toch weer 30 euro.

        Al bespaar je in dit geval niet zozeer stroom, maar heb je extra oogst en dan bespaar je doordat je ietsje minder vaak hoeft te kweken. Al valt dat in de praktijk nogal tegen, want het kweken van die mooie planten is echt super verslavend

        Maar goed, 2x400W heeft inderdaad zeker ook zijn voordelen.


        Ik groei overigens ook voor onder HPI, maar dat is meer omdat ik de planten wat korter probeer te houden in verband met beperkte hoogte. Als je genoeg de hoogte hebt kun je ze ook meteen onder HPS zetten.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment

        Bezig...
        X