Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

installatie controle AUB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    installatie controle AUB

    Korting op 420shop
    Hallo'kes

    Eerst en vooral mijn beste wensen voor iedereen, en al wa je blablablablablablabla.

    Heb mij op het einde van 2014 alles aangeschaft bij www.urbangrardenshop.nl
    En heb mij dit weekend geinstalleerd, en hierbij zal ik willen vragen aan jullie voor controle.

    Mijn tent is de Hortilab 1x1x2 geworden.
    Heb deze tent op mijn eentje opgezet, en dit ging redelijk gemakkelijk.

    Als afzuiging wou ik eigenlijk een softbox, maar mijne ruimte is 2.38. tent=200, softbox=40, dus niet mogelijk.
    Den urban alien raadde mij een G-tools kit aan. 420m3 met dimmer en filter.
    Heb de filter en afzuiging verbonden met een oversteek flens, met rubbere afsluitringen binnen in.
    Dat sluit alles perfect af, moet nog wel de ingang van de afzuig nog een beetje bij schuren voor een betere afsluiting.
    En het hangt niet door zoals eerst met die flexibele slangen.
    De afzuigslang gaat naar boven, en zo naar een geluidsdemper met de uitgang bij een gekantelde gesloten/ open raam.
    En ik kan er gelijk naast slapen, maar in de zomer??
    DSC_0008.jpgDSC_0009 (2).jpgDSC_0010.jpg

    Voor de verlichting heb ik gekozen voor de gerespecteerde Gavita lijn 400w + hamerslag kap + Davin klok.
    De verlichting heb ik aangesloten op een stopcontact dat alleen dient voor de verlichting.
    Stopcontact > verlengkabel > Davin > EVSA > en dan direct naar de lamp en niet via de klem.
    De aarding heb ik kunnen vastklemmen tussen metaal.
    DSC_0011.jpgDSC_0013.jpgDSC_0015.jpg

    De elektriciteit: de verlichting zit op 1 stopcontact, de rest op een andere stopcontact > verdeeldoos > Verlengkabel > Verdeeldoos > (afzuiging, fan).
    Den Davin en den EVSA staan op een vensterbank die altijd koud heeft. zolang dat ik de cv niet aanstel. wat ik eigenlijk niet van plan ben want alles staat op de slaapkamer. Gezondheid en veiligheid hebben voorrang.
    DSC_0018.jpgDSC_0017.jpg

    Dan nog de rest

    DSC_0016.jpgDSC_0014.jpgDSC_0019.jpg

    Wat moet ik nog doen.
    Mijne inlaat moet ik nog doen, mijn grootste aan de zijkant worden geblokkeer door mijn bed en den cv.
    Voor mijn 2 achterste zijn mijn flexibele slangen van 80 net te groot.
    Ga aan mijne inlaat wel damkap filter monteren.

    Mijne brandblusser beter monteren, mss met velcro lint of zo.

    In de toekomst toch een softbox aanschaffen, want de tent is eerder 198 dan 200, en volgens mijne meter heb ik nu 42cm over??????

    De zaadjes staan er al in, maar daar ga ik een andere topic over openen.

    Gelieve commentaar geven want daarmee geraak ik vooral mee vooruit, + of - commentaar zijn welkom.

    Ps met dank aan Urban Alien voor zijne service.

    gr Popeye
    Attached Files

    #2
    Re: installatie controle AUB

    Gordijnen vatten snel vlam, hou dit in de gaten op je vensterbank !
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: installatie controle AUB

      Succes alvast, al is er nog plaats voor verbetering maar dat weet je zelf ook wel denk ik. Wanneer gaan we proefdraaien?


      Grtz.

      Comment


        #4
        Re: installatie controle AUB

        Hey bedankt nog geen slechte reactie's

        ivm mijn gordijnen. ik ga nog een kleine box maken voor mijne Davin en evsa + brandblusser.
        Mijn gordijnen komen met niets direct in aanraking. op mijne geluidsdemper na.
        Maar mss in de toekomst toch kijken voor iets van metaal.

        Mijn zaad is ontkiemt bij een maat, maar hij wilt direct op 12/12 en ik niet, daarmee vrijdag alles opgestelt en zaterdag al direct gedraaid.

        Heb op zondag wel een klein probleem'ke gehad.
        Den lamp wou niet direct of automatisch opstarten.
        Heb mijne kabels aan de lamp opnieuw gedaan.
        Den eerste keer spande het een beetje, den 2de x heb ik een stuk grijse isolatie van de kabel verwijderd en toen had ik beetje meer speling en kon ik de lamp beter aansluiten.

        Had gelijk ook vacuum, dan maar zoveel mogelijk buis doorgangen opengezet.

        Klimaat is gelijk onder controle.

        Ga morgen kijken voor een kweekverslag te beginnen.
        Maar nu staat de lamp aan en kan ik geen foto's maken.

        gr

        Comment


          #5
          Re: installatie controle AUB

          Ziet er netjes uit, zou enkel kabelhulzen gebruiken op je kabels.

          Comment


            #6
            Re: installatie controle AUB

            > Ganjax

            Heb de Gavita lijn.
            bij het aansluiten heb ik gemerkt dat Gavita de aansluit deel v/d lamp losse draadjes zijn.
            Maar Gavita heeft dat gelijk mooi samen gesoldeert, dus al gelijk een kabelhuls. Dat is een luxe bij het aansluiten, tervergelijking met die honderde losse koperen draadjes.
            Bij het verwijderen van diene extra cm grijse isolatie, heb ik alles eraan gedaan om die kabels niet de beschadigen, zodoende om van die luxe gebruik te kunnen maken.
            Heb bij een maat zo'n lumatek gezien, en die hebben dat niet, maar wel een aansluit(systeem)

            gr

            Comment


              #7
              Re: installatie controle AUB

              Das allesinds beter als er solduursel opzit dan enkel losse koperen kabeltjes, veel mensen gebruiken geen kabelhulsen bij zo'n standaard kabel terwijl zo'n hulzen geen drol kosten, onbegrijpelijk.

              Comment


                #8
                Re: installatie controle AUB

                Maar vraag mij eigenlijk ook wel af of mijn aarding eigenlijk wel goed gedaan is?
                Op metaal, heb mijne porseleinen houder beetje los gedaan en daartussen mijne aarding gestoken. en diene pot terug vaster gezet.
                gr

                Comment


                  #9
                  Re: installatie controle AUB

                  Op die kap staat er normaal gezien een vijs op om je aarding op aan te sluiten.
                  Last edited by Shiva Ketama; 7 January 2015, 00:24. Reden: typfout

                  Comment


                    #10
                    Re: installatie controle AUB

                    hey Shiva Ketama, bedankt voor uw aandacht ook bedankt aan de andere

                    Heb net gekeken met de lamp aan, moeilijk amai mijn ogen.
                    De enigste wat ik nog zie is de bevestiging van diene lusterklem. diene kan ik mss verwijderen en dan heb ik idd nog iets voor mijne aarding.
                    Maar dan moet ik waarschijnlijk terug een stuk grijze isolatie verwijderen.
                    Maar zo is het toch ook goed???????
                    gr

                    Comment


                      #11
                      Re: installatie controle AUB

                      Misschien Urban Alien een pm sturen en vragen om naar dit topic te kijken ?
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #12
                        Re: installatie controle AUB

                        DSC_0082.jpgDSC_0083.jpgDSC_0084.jpg

                        Zie je waar ik Pe geschreven heb? Daar komt je aarding op die vijs. Dat doe je met een eindaderhuls met een ring.

                        Ziet er zo uit

                        https://www.google.be/search?q=ringh...ml%3B256%3B174

                        Comment


                          #13
                          Re: installatie controle AUB

                          ok bedankt
                          Als morgen de lamp uit is zal ik eens kijken.
                          Maar geloof wel dat mijne kap net iets anders is.
                          Veel verschil kan daar eigenlijk niet opzitten.
                          gr

                          Comment


                            #14
                            Re: installatie controle AUB

                            Ik heb vroeger altijd geleerd om nooit gesoldeerd draad onder een schroef te klemmen omdat dat eruit kan 'lopen'.

                            Maarre..ik vroeg me af wat je precies tussen de filter en afzuiger hebt zitten.
                            Sluit dat pvc pijpje (?) wel 100% luchtdicht af ?
                            Want juist op dat punt mag je geen valse lucht trekken, dan gaat het stinken omdat je daar dan ongefilterde lucht uit de tent haalt.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: installatie controle AUB

                              Dacht dat ie gezegd had dat hij een oversteekflens heeft met rubberen dichtingen in Q, dus denk wel dat het mooi afsluit maar gelijk heb je.

                              Comment

                              Bezig...
                              X