Minikweekkast beginners? Hulp nodig

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Jordypinda
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Jan 2015
    • 4

    #1

    Minikweekkast beginners? Hulp nodig

    Korting op 420shop
    Hallo,
    ik ben jordy en woon in haarlem.
    ik blow een jaar of 3 en wil nu graag is gaan experimenteren met zelf wiet verbouwen.
    ik heb natuurlijk al wat ideeen maar weet nog niet of het goed is-_-
    daarom vraag ik bij deze graag jullie hulp!

    mijn plan was....
    een mini kweekkast maken van piepschuimplaten 5cm dik 1.50meter lang en 50 centimeter breed.
    (De kweekkast word dus helemaal vam piepschuim)
    Dus mijn plan was... 4 platen piepschuim als wanden. De vloer ook van piepschuim. En het dak van hout zodat ik de lampen kan bevestigen. Ik heb een afvoersysteem van mijn huis die ik naar mijn kast lijd met een buis. De wietzaadjes heb ik.. En de lampen.. Zat te denken aan spaarlampen van 23watt.. En daarvan 3 stuks.
    nou is dit me vraag..
    1. Is dit een handig plan?
    2.mis ik wat dingen
    3. Kan ik de kast volledig van piepschuim maken? Ivm met warmte licht?


    alvast heel bedankt
  • shivaman
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2012
    • 905

    #2
    Re: Minikweekkast beginners? Hulp nodig

    ik zou gewoon een paar stokjes als geraamte nemen, en daar een vuilniszak omheen doen...
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment

    • de oerhippie
      Ultra Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Aug 2011
      • 2132

      #3
      Re: Minikweekkast beginners? Hulp nodig

      Hoi Jordy,

      Experimenteren daar is niks mis mee.
      Denk niet dat t gaat werken jouw constructie, daarvoor hebben we t forum .
      Je wilt waarschijnlijk micro kweken en adviseer je om een kijkje te nemen in Micro Kweken onder Kweekruimtes.
      Dan krijg je een beter beeld en ook wat betreft je spulletjes die erbij horen.
      Er valt nogal wat te lezen en ga dr es een avondje voor zitten.
      Duik es bij iemand binnen waar je van denkt he dat dat lijkt me wel wat !

      Veel geluk en je motivatie is er in ieder geval .

      Hippie .
      The seeds of today are the flowers of tomorrow

      Comment

      • Kwasimodo
        Grower
        Nieuw Lid
        • Jul 2014
        • 688

        #4
        Re: Minikweekkast beginners? Hulp nodig

        Voor een paar euro koop je in een kringloopwinkel een klein houten kastje.
        Dat is met wat aanpassingen geschikt te maken.
        [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
        mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

        Comment

        • beowulf
          Exquisite Grower
          MemberLucky Member
          • Nov 2008
          • 6495

          #5
          Re: Minikweekkast beginners? Hulp nodig

          En voor 15 euro maak je zelf een houten geraamte waar zwart-wit folie tegen kan. 7 euro voor een meter bij 7 meter. Piepschuim is echt geen goed idee. Badkamer afzuiger erin, die heb je ook voor 20 euro en dan spaarlampen.
          Dus neen, geen handig plan.

          Comment

          • Bubbleblower
            Chronic Stoner
            MemberLucky Member
            • May 2009
            • 185

            #6
            Re: Minikweekkast beginners? Hulp nodig

            Oorspronkelijk geplaatst door Jordypinda
            2.mis ik wat dingen
            Een deur.

            69 Watt voor een kwart vierkante meter is feitelijk te weinig, maar je zou er nog een eind mee kunnen komen als je de lampen dicht op de planten kunt plaatsen. Reflectoren verhogen je lichtrendement met minstens 100%, die moet je zeker hebben. Das een van die vele dingen die maar een paar tientjes kosten, kweken is altijd duurder dan je denkt, zelfs als je het zo goedkoop mogelijk probeert te houden.

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              Re: Minikweekkast beginners? Hulp nodig

              Ja, bouw eerst eens even een fijn kastje.
              Kijk eens goed rond op de MICRO afdeling.
              Daar kun je genoeg voorbeelden vinden, 't is niet zo dat je de eerste bent.

              Het minst belangrijke, de zaadjes, hebben ze altijd al.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • Greyvol
                Amazing Grower
                420 MemberLucky Member
                • Dec 2014
                • 4721

                #8
                Minikweekkast beginners? Hulp nodig

                Zoiets? Gemaakt met pir schuim platen. Achteraf zou twee tentjes goedkoper zijn geweest en gemakkelijker lichtdicht te maken zijn. Maar dit is ook wel handig is nog niet af en alleen aan kit had al een tentje geweest qua kostten.
                image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
                Wel handig om lichtdichte labyrinten te maken en grote brede aan en afzuigkanalen. Heb geen buis gebruikt
                Last edited by Greyvol; 17 January 2015, 16:23.
                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

                Comment

                • Jordypinda
                  Zaadje
                  Nieuw Lid
                  • Jan 2015
                  • 4

                  #9
                  Re: Minikweekkast beginners? Hulp nodig

                  En welke lampen heb je daarbij gebruikt? ^?

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Ik begin volgende week aan de kast en hou jullie op de hoogte als dat kan? Alvast heel erg bedankt

                  Comment

                  • Greyvol
                    Amazing Grower
                    420 MemberLucky Member
                    • Dec 2014
                    • 4721

                    #10
                    Re: Minikweekkast beginners? Hulp nodig

                    Tl neon 55 watt twee keer
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

                    Comment

                    • Jordypinda
                      Zaadje
                      Nieuw Lid
                      • Jan 2015
                      • 4

                      #11
                      Re: Minikweekkast beginners? Hulp nodig

                      Zou het piepschuim kunnen smelten door de spaarlampen?

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Wat zijn pir platen? Smelt het piepschuim niet door het licht? En wat voor licht heb je gebruikt?

                      Comment

                      • beowulf
                        Exquisite Grower
                        MemberLucky Member
                        • Nov 2008
                        • 6495

                        #12
                        Re: Minikweekkast beginners? Hulp nodig

                        Polyisocyanuraat. Isolatieplaten, vrij stevige. En ni echt goedkoop Houten geraamte, zwart-wit folie en das zo gepiepschuimt.

                        Comment

                        • de oerhippie
                          Ultra Grower
                          420 MemberMemberLucky Member
                          • Aug 2011
                          • 2132

                          #13
                          Re: Minikweekkast beginners? Hulp nodig

                          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                          Ja, bouw eerst eens even een fijn kastje.
                          Kijk eens goed rond op de MICRO afdeling.
                          Daar kun je genoeg voorbeelden vinden, 't is niet zo dat je de eerste bent.

                          Het minst belangrijke, de zaadjes, hebben ze altijd al.
                          The seeds of today are the flowers of tomorrow

                          Comment

                          • Greyvol
                            Amazing Grower
                            420 MemberLucky Member
                            • Dec 2014
                            • 4721

                            #14
                            Re: Minikweekkast beginners? Hulp nodig

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jordypinda
                            Zou het piepschuim kunnen smelten door de spaarlampen?

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Wat zijn pir platen? Smelt het piepschuim niet door het licht? En wat voor licht heb je gebruikt?
                            Bij max 28 graden smelt piepschuim niet, hoger wil je toch niet want dat vinden de dames niet zo funnie. TL neon word ook niet zowarm als hps. Gebruik dit hokje als voorgroei.

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Oorspronkelijk geplaatst door beowulf
                            Polyisocyanuraat. Isolatieplaten, vrij stevige. En ni echt goedkoop Houten geraamte, zwart-wit folie en das zo gepiepschuimt.
                            Ik had ze echt cheap, b keus op marktplaats, maar dan nog. Houten geraamte, zwart-wit folie is inderdaad zo gepieptschuimt
                            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                            2016 - Greyvol's buitenkweek
                            2017 - Santa Maria van Space Cees

                            Comment

                            • QnQ
                              Godlike Grower
                              Lucky Member
                              • Sep 2010
                              • 26093

                              #15
                              Re: Minikweekkast beginners? Hulp nodig

                              Als je wat plaatjes MDF haalt, en een emmer Latex voor vochtige ruimtes, wat houten latten en een doos schroeven dan ben je er ook.
                              Of zoals gezegd naar de kringloop. Daar staan kant-en-klare kastjes die je alleen nog hoeft te schilderen.
                              Zw-wit folie is niet persé nodig.

                              btw. 2 setjes TNeon in een afgesloten ruimte wordt ook gewoon 30 graden eh...(greyvol)
                              Dus verder heb je sowieso een afzuiger en een filter nodig.

                              Mgoe..zit ik het weer voor te kauwen, terwijl er zoveel bouwtopics zijn waar je alles in kunt zien en waar het veel beter voorgedaan wordt.
                              Zou je eens goed topics lezen op de micro afdeling (link zie boven) dan had je die vragen niet gehad.
                              Daar zie je trouwens ook niet één kastje van piepschuim.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...