Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Enkele vraagjes (Elektriciteit(!), brandveiligheid, lamp, Skunk XL, ...)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Enkele vraagjes (Elektriciteit(!), brandveiligheid, lamp, Skunk XL, ...)

    Korting op 420shop
    stekkerdoos aansluiten en verbinden aan een timer in een andere kamer. **Is het een slim idee deze 3 aan te sluiten op slechts 1 stopcontact? Iemand die nog problemen heeft ondervonden met elektr. en hier wat tips voor heeft?

    Voor mezelf een iets veiliger gevoel te geven heb ik een tijd geleden ook 2 automatische brandblussers besteld. Namelijk deze Mabo brandblusser en deze van Von Vuuren. Maar wat is nu de beste plaats voor deze blussers? Die Von Vuuren wou ik boven de elektriciteitskast hangen. En die van Mabo wou ik zo dicht mogelijk bij de tent houden. **Hang ik deze best in / boven of naast de tent?

    Ik heb reeds zaden bij RQS besteld, namelijk de Skunk XL. Iemand die ervaring mee heeft?


    Zo, dit zijn al mijn vragen die ik nog heb alvorens ik met een gerust hart aan deze nieuwe kweek kan beginnen .
    Alvast bedankt aan degenen die de tijd hebben genomen dit topic te lezen en mij eventueel kunnen helpen!

    #2
    Re: Enkele vraagjes (Elektriciteit(!), brandveiligheid, lamp, Skunk XL, ...)

    Bekijk voordat je begint eerst eens op welke schakel het stopcontact zit, en wat er nog meer op zit.
    Zorg ervoor dat je schakel (zo goed als) leeg is, en sluit hierop je hele systeem aan.

    Lamp gaat naar je (e)VSA, deze gaat in je schakeldoos, en deze gaat in je stekkerdoos. Hierop sluit je dan ook je afzuiging aan, en steek je zo in het stopcontact.
    Stap voor stap geraken we er wel.

    Comment


      #3
      Re: Enkele vraagjes (Elektriciteit(!), brandveiligheid, lamp, Skunk XL, ...)

      Bedankt voor de tip Modest, dat zal ik meteen is doen. Is het misschien aan te raden om te investeren in deze Gavita? Ik heb hier al positieve dingen over gelezen en misschien zelfs veiliger in mijn situatie? Ik gebruik nu deze van Philips.

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Enkele vraagjes (Elektriciteit(!), brandveiligheid, lamp, Skunk XL, ...)

          Ga ik zeker doen. En die brandblusapparaten zijn nooit een slecht idee en was ik sowieso van plan eens aan te schaffen. Ik ga toch pas beginnen zodra ik weet dat ik veilig zit. Vandaar dat ik bereid ben hier wel wat meer geld tegenaan te gooien (door evt die Gavita te kopen).

          Comment


            #6
            Re: Enkele vraagjes (Elektriciteit(!), brandveiligheid, lamp, Skunk XL, ...)

            wat voor schakelkastje heb je om de lamp op tijd aan en uit te laten gaan ?
            zoals eerder gezegd je moet zorgen voor een schone groep er mag verder niets op zitten
            1 lamp met afzuiger evt inblaas en fan kunnen op 1 groep mits deze schoon is
            een evsa is veiliger dan een vsa
            deze is beveiligd indien de lamp stuk is oid blijft hij niet doorstarten een vsa word dan zo heet dat ie fik kan veroorzaken
            brandblusser hangt over het algemeen boven de vsa('s)
            een hps lamp kan niet met een gewone timer geschakeld worden (brandgevaar)
            en de afzuiger en fan dienen 24/24 te draaien
            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

            Comment


              #7
              Re: Enkele vraagjes (Elektriciteit(!), brandveiligheid, lamp, Skunk XL, ...)

              Schakelkast en dimbare evsa en er gebeurd niets.
              Dat is je probleem en die schaf je sowieso niet voor niets aan.
              Om veilig te kweken heb je die gewoon nodig.
              Dan doe je je schakelkast in het ene stopcontact en daar je lamp in en in het andere contact van je schakelkast je waaier of een contactdoos om bij je waaier te komen.
              Het andere stopcontact gebruik je voor je afzuiging.
              En zou 12 18liter potten pakken,heb je snel een volle tent.
              Zaden heb je al besteld dus daar is weinig meer aan te doen

              Comment


                #8
                Re: Enkele vraagjes (Elektriciteit(!), brandveiligheid, lamp, Skunk XL, ...)

                Ik heb geen schakelkast. Ging via VSA naar stopcontact (aangesloten op timer), zo te lezen was dit niet echt slim? . Het is dus volgens jullie zeker aan te raden om te investeren in zo'n eVSA & een schakelkast? Is deze Gavita aan te raden of heeft iemand een andere aanbeveling?
                Ook veel keuze uit schakelkasten . Iemand die me hiermee op weg kan helpen? Mag uiteraard van eender welke website zijn...
                Gaat dus blijkbaar weer een hele investering zijn


                @Mway. Denk dat ik uiteindelijk ga voor 9x 18. Dan heb ik nog iets van beweegruimte

                Comment


                  #9
                  Re: Enkele vraagjes (Elektriciteit(!), brandveiligheid, lamp, Skunk XL, ...)

                  Ja die zijn beide ok,de davin 2 x 600 volstaat.
                  Heb de zelfde tent en staan er nu 12 in dus je kunt zien welke ruimte je dan nog hebt.

                  Comment


                    #10
                    Re: Enkele vraagjes (Elektriciteit(!), brandveiligheid, lamp, Skunk XL, ...)

                    Misschien toch iets overdreven om ineens weer die volledige lampenset te kopen dan. Volgens jou zit ik dus zeker goed met deze eVSA en deze schakelkast? Hier kan ik normaal zonder problemen mijn 600W philips setje op aansluiten? (Ik post de links er maar bij voor duidelijkheid, wil geen foutjes maken of verkeerde dingen bestellen )

                    Comment


                      #11
                      Re: Enkele vraagjes (Elektriciteit(!), brandveiligheid, lamp, Skunk XL, ...)

                      (...)
                      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                      Comment


                        #12
                        Re: Enkele vraagjes (Elektriciteit(!), brandveiligheid, lamp, Skunk XL, ...)

                        Heb mij deze set aangeschaft: http://www.greensell.nl/a-36218226/c...rlichtingskap/

                        Comment


                          #13
                          Re: Enkele vraagjes (Elektriciteit(!), brandveiligheid, lamp, Skunk XL, ...)

                          Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                          Bedankt voor deze post beowulf, ziet er zeer interessant uit. Denk dat je mij bij deze overtuigd hebt Dan nog enkel een schakelkast.

                          Comment


                            #14
                            Re: Enkele vraagjes (Elektriciteit(!), brandveiligheid, lamp, Skunk XL, ...)

                            Dan zou ik voor deze combo gaan,Stemma had dat merk maar die is al weer bij de leverancier en een tentje met herma kado.
                            Heb zelf al 2 jaar dezelfde dim elke lamp zonder gezeik.

                            http://onlinetopgarden.com/nl/verlic...kap-50-cm.html


                            http://onlinetopgarden.com/nl/verlic...-dimmable.html


                            http://onlinetopgarden.com/nl/600-wa...0-v-600-w.html

                            Comment


                              #15
                              Re: Enkele vraagjes (Elektriciteit(!), brandveiligheid, lamp, Skunk XL, ...)

                              Stemma had Nanolux, geen Lumii. Plus een Philips son-t pia die niet geschikt zijn om te dimmen. Wordt er duidelijk bij vermeld en is ook de reden waarom ik een set gekocht heb ipv enkel de evsa.

                              Comment

                              Bezig...
                              X